Gå til innhold

Bare jeg som rapporterer spam?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Nå har jeg vært lykkelig bruker av nye forum.gamer.no i snart to uker, og jeg er kjempefornøyd! Diskusjonene holder i alle fall til tider høy kvalitet, og generelt har folk mye bra å fare med her.

 

Innimellom dulter jeg dog borti tråder med diverse spam (per definisjon av retningslinjene: 2.2 - Innlegg: Spam er ikke tillatt. Med spam forstås korte, unødvendige innlegg (bestående av få ord og/eller smileys).), og når jeg gjør det så klikker jeg på rapporteringsknappen og skriver inn en kort melding om...vel, at det er spam. Spam, spam, spam.

 

På gode gamle forum.gamer.no var det ingen rapporteringsfunksjon, men til gjengjeld var det veldig aktive (og flinke) moderatorer som fjerna denslags på eget initiativ - jeg vil anta at dette var for å holde forumet ryddig mer enn det var for å herske over folk.

 

Det er i alle fall derfor jeg gjør det når jeg gjør det, men jeg lurte litt på hva slags forhold andre her på forumet har til det? Jeg syns det er så unødvendig og slitsomt å til tider måtte tråle seg gjennom smileys og "okay" og "hehe" og generell MSNisering av tråder, og da syns jeg det er greit å sette ned foten. Har moderatorene noen innspill på hvordan de ønsker at forumet skal fremstå, før og etter moderering?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt i kontekst, naturligvis, men jeg har fortsatt til gode å se en post hvor ett eneste ord bidrar spesielt konstruktivt til en diskusjon. Jeg skjønner at folk vil bidra, og jeg har forståelse for at folk fra tid til tid har det travelt og ikke kan sette seg ned på jobb og utbrodere lange, saklige og velformulerte svar hele tida. (For de av dere som ikke har doktorgrad i sarkasme prøver jeg å komme med et snev av selvironi her. :p )

 

Det virker imidlertid som at mange av, vel, la meg kalle dem 'svadasvarene' som kommer her enten kunne vært tatt over PM, eller like godt kunne forblitt en tanke i posterens hode. Støtt og stadig tar jeg meg i å holde på å poste tolinjere, og noen ganger stopper jeg opp og tenker at "dette er vel ikke spesielt nødvendig for de andre".

 

Folk slenger ut to-tre ord i håp om at noen plukker opp tråden og fortsetter å diskutere det, men når det i ni av ti tilfeller ikke blir plukket opp på så blir noen tråder et skare strev å lese. Synd, spesielt når tråden hadde et godt utgangspunkt.

 

For å sette det litt på spissen; vil vi ha et diskusjonsforum eller et pjattforum?

Lenke til kommentar

@JoeDohn: Det fantes en rapporteringsfunksjon på Diskusjon.no. Enten har du ikke vært innlogget, eller så har du gått glipp av noe. Rapportknappen er faktisk samme sted på Diskusjon.no som den er her ;)

 

Jeg vil påpeke at det vil hjelpe om dere benytter dere aktivt av rapportfunksjonen. Om det ikke blir gjort noe kan du sende en PM til en moderator og høre om han vet noe om hva som er status på saken og evt. få oppgitt en grunn til hvorfor det ikke har blitt gjort noe.

Lenke til kommentar
Poster, eller tråder? Jeg regner med at du mener tråder, og da er jeg for så vidt enig. Jeg har sett at det har blitt gjort flere ganger, og det er bra. Det er kjedelig å gå glipp av ting fordi du ikke visste om den andre tråden...

Strengt tatt er det både òg. Jeg antar også han mener tråder, men det er ikke mindre irriterende når noen poster "jeg synes LittleBigPlanet er et supert spill", og så kommer det fem andre fehuer i løpet av de neste dagene og poster - ordrett; "jeg synes LittleBigPlanet er et supert spill", det er tute meg ikke mye til diskusjon, det er bidrag til noe som burde vært en poll.

 

Dette husker jeg bestemt at ble slått ned på før diskusjon.no. TST var i sin tid en flott moderator. ;)

 

@JoeDohn: Det fantes en rapporteringsfunksjon på Diskusjon.no. Enten har du ikke vært innlogget, eller så har du gått glipp av noe. Rapportknappen er faktisk samme sted på Diskusjon.no som den er her ;)

Som Whalecore sier tenkte jeg på tiden før diskusjon.no. Rett nok har jeg alltid brukt adressa forum.gamer.no (den har i senere tid pekt videre til diskusjon.no), og jeg syns egentlig navnet 'diskusjon' er litt ironisk, i og med at det var da MSNiseringa av forumet for alvor begynte, siden brukere kom fra flere kanter av det store forumsamfunnet. Som jeg har nevnt i tråder tidligere er det alltid positivt med flere brukere på et forum, men det er ikke enstydig positivt; spesielt ikke når halvparten ikke er interessert i å diskutere - kun å bli hørt.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...