Gå til innhold

Hdmi kabel, pris,kvalitet osv.


Akrabra

Anbefalte innlegg

Bare for morro skyld skulle du gått inn i butikken og spurt hva han bak disken kunne anbefale..sikkert fått mange rare svar da :p

"Jeg vil jo annbefale denne kabelen da, den er riktignok 899 kr dyrere enn den der borte, men så er den også mye bedre. Dette vet jeg da jeg er selger på elkjøp".

Slike svar har jeg ærlig talt aldri fått på Elkjøp.

Ok da, "litt" overdrevet kanskje. Men de har det som regel å annbefale det som er dyrere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kastet nettopp bort 200kr på en HDMI til min nye plasma og bildet ble absolutt ikke bedre. Heller dårligere siden bildet ble en del mørkere av en eller annen grunn.

Hvis din TV er som min, så kan du ha individuelle innstillinger for hver tilkoblingsmulighet. I så fall kan du ha mørkt bilde i én HDMI-port og lyst i en annen ut ifra hvilke innstillinger du har.

Lenke til kommentar
Jeg kastet nettopp bort 200kr på en HDMI til min nye plasma og bildet ble absolutt ikke bedre. Heller dårligere siden bildet ble en del mørkere av en eller annen grunn.

Hvis din TV er som min, så kan du ha individuelle innstillinger for hver tilkoblingsmulighet. I så fall kan du ha mørkt bilde i én HDMI-port og lyst i en annen ut ifra hvilke innstillinger du har.

 

Prøvde i alle 3 hdmi portene. Samme i alle. Med samme lys instillingene var det omtrent dobbelt så mørkt som med komponent kabelen. Klarhetsmessig var det null forskjell også, det sjekket jeg nøye. Er ganske kravstor på bilde så ville sett om det var forskjell.

 

Ble ganske overrasket etter alt pratet om hdmi ditt og datt. Jeg hadde nesten ventet en forskjell som fra kompositt til rgb scart på vanlig tv, men den gang ei.

Lenke til kommentar
Bare for morro skyld skulle du gått inn i butikken og spurt hva han bak disken kunne anbefale..sikkert fått mange rare svar da :p

"Jeg vil jo annbefale denne kabelen da, den er riktignok 899 kr dyrere enn den der borte, men så er den også mye bedre. Dette vet jeg da jeg er selger på elkjøp".

Slike svar har jeg ærlig talt aldri fått på Elkjøp.

 

Det gjor jeg og fattern, men det var på Expert da..

men vi lot oss ikke lure

Endret av Ally
Lenke til kommentar
Bare for morro skyld skulle du gått inn i butikken og spurt hva han bak disken kunne anbefale..sikkert fått mange rare svar da :p

"Jeg vil jo annbefale denne kabelen da, den er riktignok 899 kr dyrere enn den der borte, men så er den også mye bedre. Dette vet jeg da jeg er selger på elkjøp".

Slike svar har jeg ærlig talt aldri fått på Elkjøp.

 

Det gjor jeg og fattern, men det var på Expert da..

men vi lot oss ikke lure

OK, men ikke Elkjøp. Jeg pleier ikke å si så mye fint om butikken men selgerne pleier å være ærlige etter min erfaring. Jeg har faktisk testet dette og skulle kjøpe en HDMI-kabel til TV-boksen. Fyren sa at det var mer enn nok med den billigste HDMI-kabel, noe som er en selvfølge for denne typen utstyr.

Lenke til kommentar
Jeg kastet nettopp bort 200kr på en HDMI til min nye plasma og bildet ble absolutt ikke bedre. Heller dårligere siden bildet ble en del mørkere av en eller annen grunn.

Hvis din TV er som min, så kan du ha individuelle innstillinger for hver tilkoblingsmulighet. I så fall kan du ha mørkt bilde i én HDMI-port og lyst i en annen ut ifra hvilke innstillinger du har.

 

Prøvde i alle 3 hdmi portene. Samme i alle. Med samme lys instillingene var det omtrent dobbelt så mørkt som med komponent kabelen. Klarhetsmessig var det null forskjell også, det sjekket jeg nøye. Er ganske kravstor på bilde så ville sett om det var forskjell.

 

Ble ganske overrasket etter alt pratet om hdmi ditt og datt. Jeg hadde nesten ventet en forskjell som fra kompositt til rgb scart på vanlig tv, men den gang ei.

Komponent og HDMI gir ikke den helt store forskjellen nei. Jeg har en full HD TV, på denne har jeg en flasha 360 som har komponent(720p) og en original 360 som kjører HDMI (1080p) og jeg kan ikke finne noen forskjeller...

Lenke til kommentar
Jeg har en full HD TV, på denne har jeg en flasha 360 som har komponent(720p) og en original 360 som kjører HDMI (1080p) og jeg kan ikke finne noen forskjeller...

 

Både komponent og HDMI kan vise 1080P, men det er sjelden du får levert mer enn 720P fra både PS3 og Xbox 360.

 

Også kan du med HDMI og VGA oppskalere DVDer til 1080p - dette er ikke mulig med komponentkablene.

 

Hæ? Det må ligge noe i software som gjør det. Skal være fullt mulig med 1080P gjennom komponent så lenge kilden leverer.

 

Godt mulig du kan greie å se noe forskjell på komponent og HDMI da det første er analogt og siste er digitalt.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar
Prøvde i alle 3 hdmi portene. Samme i alle. Med samme lys instillingene var det omtrent dobbelt så mørkt som med komponent kabelen. Klarhetsmessig var det null forskjell også, det sjekket jeg nøye. Er ganske kravstor på bilde så ville sett om det var forskjell.

 

Ble ganske overrasket etter alt pratet om hdmi ditt og datt. Jeg hadde nesten ventet en forskjell som fra kompositt til rgb scart på vanlig tv, men den gang ei.

Har du prøvd å sjekke oppløsningen i Xbox-menyene? Da jeg byttet til HDMI-kabel sto den på veldig lav oppløsning.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+876123
Hæ? Det må ligge noe i software som gjør det. Skal være fullt mulig med 1080P gjennom komponent så lenge kilden leverer.

 

Godt mulig du kan greie å se noe forskjell på komponent og HDMI da det første er analogt og siste er digitalt.

 

Joda, komponent viser glatt 1080p, men 1080p-standarden for filmvisning er blokkert fra komponent grunnet noe elendig copyright-jalla.

 

Så nei, verken 360 eller PS3 viser oppskalerte DVD-filmer i 1080p over komponent.

Lenke til kommentar
Joda, komponent viser glatt 1080p, men 1080p-standarden for filmvisning er blokkert fra komponent grunnet noe elendig copyright-jalla.

 

Så nei, verken 360 eller PS3 viser oppskalerte DVD-filmer i 1080p over komponent.

 

Haha! snabla morsomt. De har faktisk tatt patent/copyright på en oppløsning? Tipper det er Sony som står bak. Har lest nok propaganda fra Sony angående Blu Ray, HDMI og 1080P.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er ikkje forskjell på biletekvaliteten mellom komponent, VGA og HDMI bortsett frå kopibeskyttelse og digital/analog. Kopibeskyttelsen er uansett cracka og har ingen anna betydning enn å lage pest til forbrukere sånn at dei "må" ha HDMI for å få betre opplausning.

 

HDMI er det eg kaller å lure forbrukere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...