Gå til innhold

Bør jeg kjøpe Fallout 3 til PS3 eller PC?


Anbefalte innlegg

Konsollversjoner er alltid bedre enn PC-versjoner.

Idiotisk påstand...

 

Det er et spill som er faktisk litt i grenseland og som har både fordeler og ulemper på hver plattform.

Fordelen på PC er at du får lett tilgang til diverse mods og at det er mer behagelig å sikte. Men selv om Fallout 3 kan ligne på et skytespill så er det faktisk et ekte RPG av den koselige sorten. Jeg bruker selv VATS-modusen og synes dette spillet er mer behagelig når jeg spiller i sofaen med hjemmekinoanlegg og stor TV. Så jeg gikk for konsollversjonen.

 

Men for andre som vil spille F3 som en slags S.T.A.L.K.E.R. så er PC-versjonen lurere å velge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ingenting mot PS3, men når det gjeld akkurat Fallout 3 så har Bethesda gjort ein dårlig jobb med PS3-versjonen.

Microsoft skaut inn ein del pengar til utvekling av spelet, og derfor får PC og Xbox-versjonane eksklusivt innhald.

Ein av desse pakkane skal auke antall nivå ein kan oppnå, samt la deg spele vidare etter å ha sett slutten av historia. Bethesda sa for ei stund sidan at PS3 ikkje ville få den bonusen heller.

PS3-versjonen skal vere full av feil og bugs som gjer spelet mykje dårlegare enn dei andre versjonane.

Grafisk skal PS3-versjonen vere dårlegare enn dei to andre, der pc-versjonen er klart best så lenge ein har god nok maskin.

PC-versjonen kan modifiserast og har potensiale til ei ubegrensa mengde av ekstra innhald.

 

Personleg har eg Xbox-versjonen, men har også veldig lyst på PC-versjonen pga moddar. Eg kjøpte det til 360 fordi eg ikkje har så kraftig pc. Eg ville sannsynligvis kjøpt det på PS3 viss eg hadde hatt det i staden for 360 på release, men etter å ha sett kor teite Bethesda har vore med den versjonen ville eg nok gått for PC.

Lenke til kommentar

Smak og behag egentlig, men syntes det gikk helt greit å spille F3 på PC :)

Er enig med de andre som sier at du må ha god nok hardware for at det skal i det hele tatt bli morsomt å spille da.

Har ikke prøvd konsoll da, så skal ikke uttale meg helt om det, men har ikke hatt noen særlig dårligere erfaring på konsollspill enn pcspill.

 

 

Nesumar

Lenke til kommentar
Er de nå det? PS3 versjonen får forøvrig ikke nedlastbart innhold, slik PC- og 360-utgaven får.

 

Du slipper slike ting:

 

Tull med skjermkort og lydkort.

Nedlasting

Feilnedlasting

Feilmeldling

Lang ventetid

 

På ps3 eller 360 setter du bare disken inn og spiller.

 

Eh. PS3 spillene mine bruker alltid lengre tid på å laste ned patcher og installere enn relevante PC spill gjør.

360 har problemer med overoppheting og død, PS3 med Blueray spilleren og patcher.

I tillegg har Fallout 3 noen problemer på PS3 versjonen har jeg hørt.

Jeg kunne sagt det motsatte av deg, men det vil jeg ikke fordi det kommer an på individet om han/hun velger å spille på konsoll eller PC.

 

Uansett, jeg har både PC og PS3 og jeg valgte å spille Fallout 3 på PC fordi det har et FPS kampsystem, og fordi Bethesda sine spill ofte er uspillbare uten mods.

I tillegg får ikke PS3 DLC som visstnok endrer den grusommme slutten.

Fallout 3 på PC fungerer utmerket hos meg uten krasj eller andre problemer bortsett fra en dårlig AI som dreper NPCer, men det kan man i hvert fall fikse på PC versjonen, i motsetning til på konsoller.

Endret av Nether
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...