Gå til innhold

Tidenes beste spill?


Anbefalte innlegg

Det første jeg tenkte på var Zelda: Ocarina of Time.

 

Hvorfor?

 

Jo, spillet var bare så ufattelig gøy når det kom ut. Du ble dratt inn i en verden som var ulikt alt annet. Historien var kjempegod, om ikke litt i overkant klisjè. Musikken var og er fremdeles fantastisk. I tillegg var grafikken og gameplayet helt fantastisk.

 

Men det spillet jeg har brukt mest tid på må enten være CS eller WoW.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Half-Life er den beste serien, Bioshock er det beste spillet.

 

Trenger vel ikke gi noen lengre begrunnelse for hvorfor Half-Life topper lista mi - det er rett og slett det beste som har skjedd datamaskinen siden musa så dagens lys, og vi har vel alle et forhold til spillet på en eller annen måte. Og uansett om man ikke har noe forhold til det, så vet man hvertfall hva det går ut på. Hvis ikke kan man strengt talt ikke kalle seg gamer.

 

Men over til Bioshock er det helt klart det spillet jeg har blitt mest imponert av mens jeg har spilt det. Måten de har klart å fange en slags 50-tallsstil, uten at jeg har opplevd 50-tallet eller har noen særlige assosiasjoner til det, vitner om et drøyt nivå på forarbeid og level design. Og hvordan spillet holder seg til konseptet, er tro mot seg selv og ikke bryter med egen stil er det mest gjennomførte jeg har sett i et spill. I tillegg er historien, for ikke å si fortellermåten helt unik. Du føler at du følger en ikke-lineær linje gjennom hele spillet, og du har blitt utsatt for et plott av dimensjoner etterhvert som spillet utfolder seg. Karakterene, stemningen og stilen på det hele er bare helt suverent.

 

I tillegg er det akkurat passe vanskelig, akkurat passe syke sidemissions og akkurat passe fæle fiender. Den lar seg ikke friste til å dra noe sykt Silent Hill-opplegg ut av hatten, men balanserer på en fin linje mellom å ha forbrukeren enten dritende i buksa av big daddy-frykt og føle seg uovervinnelig mot den gjennomsnittelige splicer.

 

Scenen med Andrew Ryan og twisten historien tar etter det er også noe av det mer gjennomarbeidede jeg har erfart gjennom min 15 år lange dataspillkarriere. Absolutt en av de fåååå spillene jeg kan se gjøre det bra som film. Det samme sa jeg forøvrig om Max Payne og den ble en spedalsk barneskjender av en drittopplevelse, så jeg har ikke akkurat fingerspitzgefühlen på området.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349
Bioshock er det helt klart det spillet jeg har blitt mest imponert av mens jeg har spilt det. Måten de har klart å fange en slags 50-tallsstil, uten at jeg har opplevd 50-tallet eller har noen særlige assosiasjoner til det, vitner om et drøyt nivå på forarbeid og level design. Og hvordan spillet holder seg til konseptet, er tro mot seg selv og ikke bryter med egen stil er det mest gjennomførte jeg har sett i et spill. I tillegg er historien, for ikke å si fortellermåten helt unik. Du føler at du følger en ikke-lineær linje gjennom hele spillet, og du har blitt utsatt for et plott av dimensjoner etterhvert som spillet utfolder seg. Karakterene, stemningen og stilen på det hele er bare helt suverent.

 

I tillegg er det akkurat passe vanskelig, akkurat passe syke sidemissions og akkurat passe fæle fiender. Den lar seg ikke friste til å dra noe sykt Silent Hill-opplegg ut av hatten, men balanserer på en fin linje mellom å ha forbrukeren enten dritende i buksa av big daddy-frykt og føle seg uovervinnelig mot den gjennomsnittelige splicer.

 

Scenen med Andrew Ryan og twisten historien tar etter det er også noe av det mer gjennomarbeidede jeg har erfart gjennom min 15 år lange dataspillkarriere. Absolutt en av de fåååå spillene jeg kan se gjøre det bra som film. Det samme sa jeg forøvrig om Max Payne og den ble en spedalsk barneskjender av en drittopplevelse, så jeg har ikke akkurat fingerspitzgefühlen på området.

Må bare få lovd å sitere dette innlegget, Credible har så utrolig rett, dette spillet er ikke ett spill, det er ett rent mesterverk av dimensjoner!

 

Spillet gir det følelser, frykt og fobier mot Splicers.

Første gang jeg var ferdig med spillet satt jeg igjen med en følelse lik :"Herregud, what have i bought!"

Noe jeg vanligvis ikke gjør i andre spill.

 

Bioshock er og forblir kongen!

Lenke til kommentar

Hvis jeg kan få lov å spre litt galle her nå:

 

Bioshock skuffet meg selv om jeg ikke hadde noen særlige forventninger. Det var rett og slett irriterende å liste seg rundt og følge et umulig kart, samtidig som man måtte passe seg for sikkerhetsboter hele tiden. Hver gang man gikk inn et rom begynte en plystrende alarm å ule, og det endte som oftest med at man brukte opp ammoen sin eller måtte leke rørlegger for å hacke et eller annet.

Lenke til kommentar
Hvis jeg kan få lov å spre litt galle her nå:

 

Bioshock skuffet meg selv om jeg ikke hadde noen særlige forventninger. Det var rett og slett irriterende å liste seg rundt og følge et umulig kart, samtidig som man måtte passe seg for sikkerhetsboter hele tiden. Hver gang man gikk inn et rom begynte en plystrende alarm å ule, og det endte som oftest med at man brukte opp ammoen sin eller måtte leke rørlegger for å hacke et eller annet.

Synd at du ikke får like mye ut av spillet som jeg fikk. Personlig syntes jeg det høres ut som om du krisemaksimerer. Kartet og navigasjonen hadde jeg aldri problemer med - det er jo en pil som peker deg i riktig retning? Og resten fortjener nesten ikke kommentar, for DET er overdrivelse så det holder, jeg gikk ikke tom for ammo i løpet av hele spillet, og disse alarmene du snakker om er lyskaster-kameraer det er meget lett å -a- holde seg utenfor søkelyset, eller -b- skyte den ned.

 

Har rett og slett ikke annet å si, og syntes det er litt feil å sitte og forsvare et spill som er så fantastisk godt som jeg syntes Bioshock er. Likte du det ikke? Synd, men hvis du ikke likte spillet på de kriteriene du har listet opp der, så har du ikke gitt spillet en sjanse heller. Det blir som å si du ikke liker jordbær etter å ha sugd på stilken.

Endret av credible
Lenke til kommentar

Spillene jeg har kost meg mest med må være Super mario bros 2, og super mario bros 3.

I senere tid er det GTA serien som har gitt meg mest glede fra GTA 1 til GTA IV,

Med GTA vice city som vinner :)

Men skal jo også nevnes at Hitman 2, Max pain, Rainbow six raven shield og splinter cell er spill som også blir husket.

viste seg lite lett å nevne bare et spill ja :p

Lenke til kommentar

Killer instinct, ingen fighter over eller under :D. Diablo 2, vampire bloodlines, portal, super metroid og spesielt silent hill 2 ligger like høyt men siden dere absolutt bare vil ha ett spill ;) tar jeg det jeg har det sterkeste forholdet til.

Endret av ghost_ronin
Lenke til kommentar

4. Fallout 3 er også veldig bra bra, men ikke helt min ting..

3. Mirror's Edge - Et veeeldig bra spill..

2. Assassins Creed er jo et fantastisk bra spill, men noe repetivt (elsker selve utseende på det :love: )

 

Men det beste jeg noen gang har spilt er uten tvil:

 

1. Star Wars Knights of The old Republic (1!!) Et fantastisk bra spill, til å bli lagd i 2002 (2003 på pc).. Og til å være 6 år gammelt så er det ikke dårlig grafikk heller. En fantastisk bra storyline..

Lenke til kommentar

Final Fantasy VI / III : Historien er episk, beste musikkscore i et spill noensinne, figurene, magi/kamp/menysystem.... alt klaffer. Selv grafikken holder høy kvalitet til å være et 16-bitsspill. Mulig nostalgien er dominant her, men jeg synes det er så utrolig bra. Ellers kommer FFVII & X høyt på lista, sammen med samtlige Fallout-spill, det meste fra Bethesda, Bioware, og Blizzard, Ultima 7, Civilization-serien.... det er ufattelig mye bra der ute.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...