Gå til innhold

Hvor mye er dere villig til å betale for et spill?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Tenk hvor mye dere taper på et spill...

Si at dere har 40timer med spilling om dere kjøper GTA. Hva om dere hadde jobbet de 40timene? 40 x 150kr = 6000kr. Når man regner slik på ting, så er det ikke spillene som er så dyre. Det er tiden din som er dyr.

Tenk så mye man taper på å se på TV.

Tenk så mye man taper på å ha ferie.

Tenk så mye man taper på å lese en bok.

Tenk så mye man taper på å få barn.

"You see my point?"

Spesielt barn! Det er gjerne 18 år ut av vinduet. 40 om du er uheldig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si at dere har 40timer med spilling om dere kjøper GTA. Hva om dere hadde jobbet de 40timene? 40 x 150kr = 6000kr. Når man regner slik på ting, så er det ikke spillene som er så dyre. Det er tiden din som er dyr.

Logikkph4il, Emil :p Time you enjoyed wasting is not time wasted.

Skrevet

Tenker man på den måten der må man revurdere diverse gjøremål. Er spill noe du bør bruke tiden din på? Venner? Familie? Feste etc?

Alt koster penger fra ditt synspunkt. Har faktisk vært inne på din tanke før - kom frem til at jeg heller brukte pengene jeg tjente, til å waste vekk mer penger på gøyale ting. :)

For meg bør et spill koste omlag 400 NOK. 600 NOK suger for mye blod fra pungen, da jeg bruker svært lite tid foran skjermen generelt sett. Visse spill kan jeg godt betale mer for: GTA IV kjøpte jeg to ganger(limited og vanlig). Spill med virkelig god underholdningsverdi og levetid er også verdt de ekstra pengene. Halo 3 har for eksempel gitt meg utrolig god valuta for pengene.

Skrevet
Hvor mye er dere villig til å betale for ett spill?

Jeg er veldig gniten og bruker ikke mer enn max 300 :lol:

Helt enig. Jeg er vel ikke noen stor gamer jeg da men. Det er så mye annet jeg kan bruke 300 kroner på! Kjøper helst spill på salg, kan få de bra da også :rolleyes:

Skrevet

Prøver i den grad mulig å benytte meg av tilbud. Jeg kjøpte collectors' edition av Red Alert 3 og Fallout 3, men fant fort ut at det ikke måtte bli en vane. Med mindre det er en tittel jeg forlengst har erklært "nødvendig", strekker jeg meg sjeldent over 300,- hverken til PC eller konsoll.

Skrevet

Jeg er gnien og kjøper helst spill til 200-350. Siden jeg aldri har nok tid til å spille blir det ofte til at jeg venter til det har gått en liten stund før jeg kjøper. Kjøper jeg på release er jeg også ganske prisbevist, jeg gidder ikke betale mer enn nødvendig. De siste jeg har kjøpt er vel Dead Space (349 til xbox), Gears of War 2 (399 til xbox på release), X3 Terran Conflict (180 til pc), Saints Row 2 (180 til xbox), Command & Conquer: Red Alert 3 (180 til pc).

Gjest Slettet+9871234
Skrevet

Hvor mye jeg er villig til å betale for et spill er helt avhengig av hvilket spill det er snakk om.

For eksempel kan jeg holde meg fra å kjøpe tre forholdsvis nye spill til PC når det er tilbud a-la "Tre for 299", mens jeg regelrett dreit i prisen når det var snakk om Skate 2. Selvfølgelig er det gjerne en kanskje dårlig sammenligning, men saken er jo at jeg ikke har spesielt lyst til å chippe xboxen min, samtidig som jeg virkelig digget Skate.

Skrevet (endret)

600,- kroner om det er et spill jeg har veldig lyst på. Men jeg har bestemt meg for å vente til prisen synker, og heller kjøpe spill for rundt 400,- kroner.

Endret av Bozzeye
Gjest Slettet+981287349
Skrevet (endret)

Spørs hva slags spill, er det ett nytt spill som f.eks Fallout 3 ser jeg villig til å betale 3-500kr, er det CE så er jeg villig til å betale 6-800kr, det gjorde jeg med Bioshock.

Endret av Slettet+981287349
Skrevet

5-600 vil jeg nok si er maksen ja, om det ikke er en veldig fet LTD Edition greie. Men har aldri overtrådd den grensen enda såvidt jeg kan huske. Har aldri betalt mer enn 550 såvidt jeg husker, og vil nødig overstige den prisen heller.

Merk: Et spill skal være sykt bra/veldig etterlengtet om jeg betaler 550,- for det.

Skrevet

Maks 500 kroner. Min erfaring er hvis man ser seg litt rundt etter tilbud finner man et hvilket som helst spill til under den prisen.

Bruker som regel rundt 200 kr. på et spill. Har ikke noe i mot å vente noen måneder på at prisen på et spill går ned.

Skrevet

Grensen min er som oftest 500 for normale spill, 600 for splitter nye konsollspill, og 700 for special editions. Hvis prisen er under 300 har jeg en stygg tendens til å handle på impuls før jeg vet ordet av det.

Vi burde egentlig regne oss som heldige når det gjelder spillpriser. I forhold til de tradisjonelle utviklings- og distribusjonskostnadene er prisene det har blitt operert med i det norske markedet lave, og har holdt seg nesten helt stabile i 20 år! Med tanke på inflasjonen i den tiden er det oppsiktsvekkende. Hvis folk ikke kjøper et spill til 500 kroner, men konsekvent venter til det er på billigsalg, risikerer vi at det skader bransjen over tid (noen utviklere har allerede påpekt at folk som bare handler på billigsalg er et større problem for dem enn pirater) da marginene for AAA-titler er svært små.

Skrevet (endret)

At et spill koster 500kr er vel mer slik at butikken skal ha fortjeneste for det. Tviler på at det er like mye variasjon i innkjøpsprisen som det er i utsalgsprisen. Om noen kjøper spill på billigsalg er det vel mer butikken som taper, ikke utvikleren.

Endret av Konamixx
Skrevet
At et spill koster 500kr er vel mer slik at butikken skal ha fortjeneste for det. Tviler på at det er like mye variasjon i innkjøpsprisen som det er i utsalgsprisen. Om noen kjøper spill på billigsalg er det vel mer butikken som taper, ikke utvikleren.

Forstår det sånn at distributøren setter ned innkjøpsprisen dersom et spill selger dårlig, sånn at de kan få det ut av lager.

Skrevet

Maks 400,- vanligvis synes jeg 300-350 er akseptabelt, men 400 maks for spill jeg virkelig har lyst på. Spill i dag har jo blitt så korte, og det blir litt bruk og kast på endel av de, derfor synes jeg det blir alt for drøyt å betale opp mot 5-600.

Skrevet
Maks 500 kroner. Min erfaring er hvis man ser seg litt rundt etter tilbud finner man et hvilket som helst spill til under den prisen.

Bruker som regel rundt 200 kr. på et spill. Har ikke noe i mot å vente noen måneder på at prisen på et spill går ned.

Akkurat samme med meg. Det er vel pga utenlandske nettbutikker at det har blitt sånn.

Skrevet

Hvor mye jeg er villig til å betale for et spill kommer egentlig helt ann på hvor lenge etter lønningsdato det er :D

For spill jeg bare har litt lyst på venter jeg til de blir billigere. Spill som jeg har VIRKELIG lyst på, de bestiller jeg så fort jeg kan - uavhengig av pris (eneste som betyr noe - er at de er raske til å levere; absoluttspill.no sender til meg på under 24 timer).

Er ikke fremmed for å betale 750-1000 for veldig spesielle spill. Har igrunn ikke noe annet tak enn lommeboka :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...