Gå til innhold

Xbox 360 på verdens største skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig med deg. Skal be en moderator flytte den så man slipper slike tåpelige kommentarer.

 

Men hvordan fungerer ett slikt system? Mtp at der er 21 prosjektorer og sikkert like mange speil.

Jeg klarer ikke se hvordan dette er satt opp og hvordan det får signalene sine eller hvor det for det fra.

Lenke til kommentar
Enig med deg. Skal be en moderator flytte den så man slipper slike tåpelige kommentarer.

 

Men hvordan fungerer ett slikt system? Mtp at der er 21 prosjektorer og sikkert like mange speil.

Jeg klarer ikke se hvordan dette er satt opp og hvordan det får signalene sine eller hvor det for det fra.

 

Er det ikke slik at de diverse prosjektorene lyser mot et speil som gjenspeiler dette i veggen? Dvs at de har 21 prosjektorer og speil som former hele skjermen og hvert speil viser en viss del av skjermens totale størrelse.

 

Hvordan de får bildet utover 21 prosjektorer står jeg fast på. :mellow:

Lenke til kommentar

Vet om noen som bruker 3 projektorer på en stor vegg, slik at det blir noe alla det der.

Var på et slags akvarium/museum der de viste en film, med å gjøre sånt.

 

Jeg vil tro de seriekobler dem sammen, og så konfigurerer de til at de vær viser 1/3 av bildet.

 

Det er ihvertfall min teori, om det går eller ikke vet jeg ikke.

 

 

Nesumar

Lenke til kommentar

Jeg vil tro at skjermen er 36.57 meter bred og 33.52 høy meter høy. Da går jeg ut fra at det skulle ha stått 110 fot høy og ikke 11 fot. Hvis det er tilfelle har vi med en skjerm som 36 meter bred og 3.35 meter høy å gjøre.

 

Vet ikke hvor mange tommer man ville ha sakt at denne skjermen har da, til det kan jeg for lite om hvordan man regner ut tommene på en skjerm.

 

Edit: Når jeg tenker meg om er det vel naturlig at den ikke er 33 meter høy, dermed er skjermen litt over 3 meter høy :p

Endret av KimS
Lenke til kommentar

Tror man regner tommene på en tv fra det ene hjørnet til det andre, på den måten at du begynner på topphjørnet og måler ned til bunnhjørnet på andre siden....eller motsatt bunn til topp.

 

 

Nesumar

 

Edit: Eller er det noen som vet bedre? ^_^

Endret av Nesumar
Lenke til kommentar

Det er i prinsippet veldig enkelt å få et bilde til å vises over flere bildeprosjekteringsenheter. Hvis man tenker digitalt, så trenger man bare en liten datamaskin (nesten som i en vanlig TV) som kutter bildet (unike deler for hvert parallelle kutt) til et antall pixler, som har tilhørighet i hvor mange semi-frames man ønsker (i dette tilfellet antall prosjektorer).

Kort sagt deler man det originale bildet opp i små firkanter. Antall firkanter = antall prosjektorer (vanligvis).

I praksis er dette vanskeligere.

Og ja, skjermstørrelser måles vanligvis i tommer (") fra enten venstre nedre hjørne til høyre øvre hjørne, eller omvendt. Når det er snakk om pixler måles dette bare vannrett eller loddrett, ikke diagonalt (på skrå).

 

Mvh. Magne

Endret av magne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...