Gå til innhold

Starcraft 2 tråden over alle tråder


Anbefalte innlegg

Spillet fungerer ikke som fotball og matcher folk i samme liga sammen og ligger man høyt så avanserer man, det går etter en 50/50 win/loss ratio. Vinner mer enn du taper møter du for dårlig motsand og den vil kjøre deg hardere. Ligaen vil, til slutt, vise hvor du "hører hjemme".

 

Sitter vel i gold i 1v1 selv, har såvidt spilt. Greide vel å kave oss opp på 4 i diamond eller noe i 3v3 eller 4v4 for en stund siden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begynner endelig å få litt dreis på zerg spillingen min, så det har blitt morsommere nå i det siste.

 

Går stort sett roach warren -> expand -> roaches -> mutas / speedlings eller speedlings banelings -> mutas mot terran, og roach hydra ultra, eller speedlings expand spinecrawler defense -> mutas mot protoss.

 

Problemet mitt er at colossus immortal / siege tanks marauder marines er rett og slett for jævlig gode mot alt bakke zerg har, så litt uti spillet føler jeg meg tvunget til å gå air. Men det funker stort sett greit det, hvis jeg klarer å containe motstandern.

Lenke til kommentar

 

 

Problemet mitt er at colossus immortal / siege tanks marauder marines er rett og slett for jævlig gode mot alt bakke zerg har, så litt uti spillet føler jeg meg tvunget til å gå air. Men det funker stort sett greit det, hvis jeg klarer å containe motstandern.

 

collussus og tanks er et mareritt, om de får en god del av de. Tror dette vil komme seg etterhvert som zerg får mer ferdigheter og klarer multitaske mer. Det som virkelig er straffbart, er viss eg er litt uoppmerksom og et dropship med stimmed marines/marauders kommer seg i basen min, og dreper en viktig byggning og setter meg vesentlig tilbake. Synes queens kunne kostet 1 food, slik at eg kunne hatt 1 queen med mye energi nok til aa heale en byggning til eg fikk hæren min tidsnok frem. Selv om speedlings er der på 1-2sec, klarer likevel stimmed marauders og drepe hvilken som helst byggning. Kanskje med en 200 energy queen byggningen kunne levd tidsnok. Har ikke særlig food kapasitet til å ha flere queens enn nødvendig, 50-70 workers tar opp nok som det er.

Lenke til kommentar

 

 

Problemet mitt er at colossus immortal / siege tanks marauder marines er rett og slett for jævlig gode mot alt bakke zerg har, så litt uti spillet føler jeg meg tvunget til å gå air. Men det funker stort sett greit det, hvis jeg klarer å containe motstandern.

 

collussus og tanks er et mareritt, om de får en god del av de. Tror dette vil komme seg etterhvert som zerg får mer ferdigheter og klarer multitaske mer. Det som virkelig er straffbart, er viss eg er litt uoppmerksom og et dropship med stimmed marines/marauders kommer seg i basen min, og dreper en viktig byggning og setter meg vesentlig tilbake. Synes queens kunne kostet 1 food, slik at eg kunne hatt 1 queen med mye energi nok til aa heale en byggning til eg fikk hæren min tidsnok frem. Selv om speedlings er der på 1-2sec, klarer likevel stimmed marauders og drepe hvilken som helst byggning. Kanskje med en 200 energy queen byggningen kunne levd tidsnok. Har ikke særlig food kapasitet til å ha flere queens enn nødvendig, 50-70 workers tar opp nok som det er.

Jeg har ganske lav APM (50-60 normalt i snitt gjennom ett spill), og vet ikke helt hvordan jeg skal få det mye høyere. Multitasking er ett konstant problem for meg, siden jeg ikke klarer å gjøre alt jeg vet jeg skal gjøre raskt nok.

 

Vurderer innimellom å switche til protoss, fordi de er enklere (syntes jeg i beta i hvert fall) å multitaske med så lenge du har gode hotkeys. Men zerg er mer moro så:)

Lenke til kommentar

 

 

Problemet mitt er at colossus immortal / siege tanks marauder marines er rett og slett for jævlig gode mot alt bakke zerg har, så litt uti spillet føler jeg meg tvunget til å gå air. Men det funker stort sett greit det, hvis jeg klarer å containe motstandern.

 

collussus og tanks er et mareritt, om de får en god del av de. Tror dette vil komme seg etterhvert som zerg får mer ferdigheter og klarer multitaske mer. Det som virkelig er straffbart, er viss eg er litt uoppmerksom og et dropship med stimmed marines/marauders kommer seg i basen min, og dreper en viktig byggning og setter meg vesentlig tilbake. Synes queens kunne kostet 1 food, slik at eg kunne hatt 1 queen med mye energi nok til aa heale en byggning til eg fikk hæren min tidsnok frem. Selv om speedlings er der på 1-2sec, klarer likevel stimmed marauders og drepe hvilken som helst byggning. Kanskje med en 200 energy queen byggningen kunne levd tidsnok. Har ikke særlig food kapasitet til å ha flere queens enn nødvendig, 50-70 workers tar opp nok som det er.

Jeg har ganske lav APM (50-60 normalt i snitt gjennom ett spill), og vet ikke helt hvordan jeg skal få det mye høyere. Multitasking er ett konstant problem for meg, siden jeg ikke klarer å gjøre alt jeg vet jeg skal gjøre raskt nok.

 

Vurderer innimellom å switche til protoss, fordi de er enklere (syntes jeg i beta i hvert fall) å multitaske med så lenge du har gode hotkeys. Men zerg er mer moro så:)

 

Protoss er mye enklere. Multitasking og AMP vil stige etterhvert som du husker alle rutinene dine, noe day9 også snakket om i beta engang. Eg vil tro, det er veldig viktig å være avslappet for å kunne utføre så mye som skal til, om man er litt skrekkslagen, som er veldig lett tilstand å komme i når man spiller zerg, vil du prestere ganske dårlig og ikke tenke klart og tydelig.

Selv om protoss er fristende, med tanke på ball-of-death, tror eg ikke du vil trives noe særlig med dem når du først elsker zerg. Eg digger warpgates og chronoboost som protoss. Chronoboost er utrolig lett å huske og bruke når du er vant med spawn larva og spre creep.

Lenke til kommentar

 

 

Problemet mitt er at colossus immortal / siege tanks marauder marines er rett og slett for jævlig gode mot alt bakke zerg har, så litt uti spillet føler jeg meg tvunget til å gå air. Men det funker stort sett greit det, hvis jeg klarer å containe motstandern.

 

collussus og tanks er et mareritt, om de får en god del av de. Tror dette vil komme seg etterhvert som zerg får mer ferdigheter og klarer multitaske mer. Det som virkelig er straffbart, er viss eg er litt uoppmerksom og et dropship med stimmed marines/marauders kommer seg i basen min, og dreper en viktig byggning og setter meg vesentlig tilbake. Synes queens kunne kostet 1 food, slik at eg kunne hatt 1 queen med mye energi nok til aa heale en byggning til eg fikk hæren min tidsnok frem. Selv om speedlings er der på 1-2sec, klarer likevel stimmed marauders og drepe hvilken som helst byggning. Kanskje med en 200 energy queen byggningen kunne levd tidsnok. Har ikke særlig food kapasitet til å ha flere queens enn nødvendig, 50-70 workers tar opp nok som det er.

Jeg har ganske lav APM (50-60 normalt i snitt gjennom ett spill), og vet ikke helt hvordan jeg skal få det mye høyere. Multitasking er ett konstant problem for meg, siden jeg ikke klarer å gjøre alt jeg vet jeg skal gjøre raskt nok.

 

Vurderer innimellom å switche til protoss, fordi de er enklere (syntes jeg i beta i hvert fall) å multitaske med så lenge du har gode hotkeys. Men zerg er mer moro så:)

 

Protoss er mye enklere. Multitasking og AMP vil stige etterhvert som du husker alle rutinene dine, noe day9 også snakket om i beta engang. Eg vil tro, det er veldig viktig å være avslappet for å kunne utføre så mye som skal til, om man er litt skrekkslagen, som er veldig lett tilstand å komme i når man spiller zerg, vil du prestere ganske dårlig og ikke tenke klart og tydelig.

Selv om protoss er fristende, med tanke på ball-of-death, tror eg ikke du vil trives noe særlig med dem når du først elsker zerg. Eg digger warpgates og chronoboost som protoss. Chronoboost er utrolig lett å huske og bruke når du er vant med spawn larva og spre creep.

Merkelig egentlig, siden i Starcraft originalen var protoss rasen min :)

Lenke til kommentar

 

 

Problemet mitt er at colossus immortal / siege tanks marauder marines er rett og slett for jævlig gode mot alt bakke zerg har, så litt uti spillet føler jeg meg tvunget til å gå air. Men det funker stort sett greit det, hvis jeg klarer å containe motstandern.

 

collussus og tanks er et mareritt, om de får en god del av de. Tror dette vil komme seg etterhvert som zerg får mer ferdigheter og klarer multitaske mer. Det som virkelig er straffbart, er viss eg er litt uoppmerksom og et dropship med stimmed marines/marauders kommer seg i basen min, og dreper en viktig byggning og setter meg vesentlig tilbake. Synes queens kunne kostet 1 food, slik at eg kunne hatt 1 queen med mye energi nok til aa heale en byggning til eg fikk hæren min tidsnok frem. Selv om speedlings er der på 1-2sec, klarer likevel stimmed marauders og drepe hvilken som helst byggning. Kanskje med en 200 energy queen byggningen kunne levd tidsnok. Har ikke særlig food kapasitet til å ha flere queens enn nødvendig, 50-70 workers tar opp nok som det er.

Jeg har ganske lav APM (50-60 normalt i snitt gjennom ett spill), og vet ikke helt hvordan jeg skal få det mye høyere. Multitasking er ett konstant problem for meg, siden jeg ikke klarer å gjøre alt jeg vet jeg skal gjøre raskt nok.

 

Vurderer innimellom å switche til protoss, fordi de er enklere (syntes jeg i beta i hvert fall) å multitaske med så lenge du har gode hotkeys. Men zerg er mer moro så:)

 

Protoss er mye enklere. Multitasking og AMP vil stige etterhvert som du husker alle rutinene dine, noe day9 også snakket om i beta engang. Eg vil tro, det er veldig viktig å være avslappet for å kunne utføre så mye som skal til, om man er litt skrekkslagen, som er veldig lett tilstand å komme i når man spiller zerg, vil du prestere ganske dårlig og ikke tenke klart og tydelig.

Selv om protoss er fristende, med tanke på ball-of-death, tror eg ikke du vil trives noe særlig med dem når du først elsker zerg. Eg digger warpgates og chronoboost som protoss. Chronoboost er utrolig lett å huske og bruke når du er vant med spawn larva og spre creep.

Merkelig egentlig, siden i Starcraft originalen var protoss rasen min :)

 

Hehe ja, eg hadde terran som favorittrase. Men synes ikke terran føles like kult ut i sc2 som i sc1. Lyden av siege tanks er ikke den samme, lyden av spidermines og generelt vultures var bare å forelske seg i, samt science vessel. Terran føles som toy story i forhold til sc1. Protoss elsket eg også i sc1, aner ikke hvor mange timer eg brukte, og archons var bare så skummel og kraftig at det var dritmorsomt.

 

Zerg er uansett morsomt i sc2, må bare elske disse små søte zerglings. (søt var et ord som var ikke-eksisterende i sc1 :D )

Lenke til kommentar

Hadde tidenes mest nervepirrende 1v1 match i går i gold league (mirror TvT). Varte i hele 1time og 10 min. Det må være rekord!

Var hele tiden relativt jevnt og kunne når som helst vippe i begges favør. Mot slutten følte jeg at jeg kom til å tape, da jeg nettopp hadde mistet store deler av hæren min og var klar for å GG`e og rose fyren opp for en mirakuløst spennende kamp.

 

Men med mine siste krefter, og litt guddommelig inngrepen greide jeg å snu kampen og vinne. Regnte med han kom til å GG`e og takke for en fin kamp....

 

Neida! Han presterte heller å si noe sånn som "F U CHEATER". Jeg sier "?" og sa jeg syntes det hadde vært en god kamp. Han presterte derretter å kalle meg NOOB og alt mulig annet med store bokstaver :p..

 

Slike tapere har ikke noen plass på B-net syns jeg.. Men men, sitter igjen med en god kamp i minnet, og ikke minst en deilig følelse av å ha vunnet min lengste kamp noensinne B)

 

Replay kommer ;).

Lenke til kommentar

Du sier noe der, er ganske latterlig. Hadde også en ganske 'nervepirrende' kamp her om dagen, spilte en 4vs4. 2 av de på det andre laget gikk gateway rett opp i basen på to av de på laget mitt, og drepte dem. Så da var det plutselig 4vs2, og lagkameraten min, etter å ha vurdert sjansen for å vinne, stakk han og. Så da var det forsåvidt meg mot fire andre :) Heldigvis var de ganske trege med å ødelegge han siste på mitt lag sin base, så jeg spawnet mules og scvs for å få mest mulig mineraler. Gikk all inn med 8 barracks og 5-6 reactors, og pumpet rett og slett latterlig mange marines. Tror det kom som et ganske stort sjokk på alle protoss, de ble fullstendig tatt på sengen, så klarte å ta de rimelig greit. Han siste, zerg, hadde en god del roaches og muta, men hadde vel omlag 100 marines tenker jeg så klarte å slå det ned ganske greit. Da ble jeg veldig glad for at de sa gg til slutt og ikke kalte meg cheater :p

Endret av TheVoice
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Noen som har lyst å spille litt i helga?

Er i Bronze League, fortrekker 1v1 eller 2v2, spiller nesten alltid Protoss, men kan også spille Terran.

Jeg er med masse, bare å plinge. Er i bronze selv, og spiller mest Terran (selv om jeg kan gå alle rasene hvis du/dere har behov for å øve på noe spesielt).

Lenke til kommentar

Liker sånne folk, rager når de taper. Gjør seieren enda bedre, spesielt om man får til ett comeback.

 

Spiller 2v2, er ingenting som en god RAGEQUIT med litt sjitslenging om cheese og lame i chat som start på dagen etter at man har gjort noe så fullstendig standard som 9pool harass -> marine/tank/roach push :p

Lenke til kommentar

Hatt mange fine selv "We had map control the entire game!"

"we don't need map control to kill you..."

 

møtte også en som het hiroshima, desverre var ingen av oss terran for det første en kompis sa når han så nicket var "han må nukes"

 

Men ja, tror det er mest smårollinger (mentalt) som har dette problemet. Da sikkert gjerne med curling foreldre.

 

Jeg kan godt bli sur når jeg taper jeg og, men det er på meg selv når jeg VET jeg spilte dårlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...