Gå til innhold

Aion - Generell diskusjon og informasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg å hadde det morro med Spiritmaster , da jeg så melding på skjermen : 60 second to server shut down, pleace log out ... bah ... :cry: ville jo spille mer. Hele kvelden ble ødelagt, ble litt "down" å gå tilbake til AoC. Selv om det er er ok spill, så er AION noe annet. Ville liksom ikke gå ut, men utforske mer av spillet.. Ellers en kjmpe helg ja, ser frem til neste CB :D

Lenke til kommentar

Etter litt om og men rakk jeg å se meg rundt litt i abyss, ble ikke så alt for mye tid men jeg tenkte jeg skulle dele noen bilder.

g77c1rdpfvlgfyfp1j4k_thumb.jpg

En liten øy i abyss, er en elyos og en asmo base på hver side, basene har guards som var relativt sterke for levelet vi var og så ut til å regene hp når de kom ned til rundt 80% Her ble vi etter hvert en god del folk 1-2alliancer. Ble mye frem og tilbake mellom basene :)

m91zgxlm730eeiye066b_thumb.jpg

e6ynl39ic3uqgm9gzmfi_thumb.jpg

Shinies ;>

0befzbchxpibou3ushh_thumb.jpg

Mobs i abyss, god xp, gir abyss points, kan droppe stigma shards.

0ao4ea6lv5funv17zhew_thumb.jpg

Min endelige rank, gjorde ikke særlig mye pvp, det meste av mine abyss points er fra quests. For min del vil problemet være å fullføre questen der en trenger å drepe 10personer av rank 9. Guildmembers sier at de fikk credit fra høyere ranket personer noe jeg ikke fikk, satser på at det var en bug på min side.

Jeg var ikke i nærheten av noen av basene i området som da var under kontroll av the balaur.

Endret av Elenath
Lenke til kommentar

Heisann, skulle egentlig preordere Aion, men fant ut at jeg ville sjekke ut Darkfall i steden (har sett litt på det siden 2003 eller noe, så var liksom på tide).

 

Nå var ikke darkfall så phett som jeg hadde håpet på, og vil tilbake til noe mer casualfriendly MMO.

 

1. Kan Aion virke som en WoW klone? I positiv forstand, altså.

2. Hvordan er det med PvP? Noe BG / Arena lignende greier, eller kun open?

3. PvE? Endgame? Instancer, outdoor bosser, eller ingenting?

4. Hvordan er craftinga?

5. Noe form for AH / andre enkle måter å tjene phete penger på?

6. Finnes det standar grindeplasser (Altså, det siste jeg husker fra WoW var å farme Motes of <insert> og selge de for phete penger på AH, det var liksom sånne ting som var skøy.

7. Finnes det epix og shit?

8. Finnes det cash shops? Ala : Betal 5 euro for Superweapon of awesome doom 123000++ damage? Håper ikke på denne :D

Jessda.

Lenke til kommentar
Heisann, skulle egentlig preordere Aion, men fant ut at jeg ville sjekke ut Darkfall i steden (har sett litt på det siden 2003 eller noe, så var liksom på tide).

 

Nå var ikke darkfall så phett som jeg hadde håpet på, og vil tilbake til noe mer casualfriendly MMO.

 

1. Kan Aion virke som en WoW klone? I positiv forstand, altså.

2. Hvordan er det med PvP? Noe BG / Arena lignende greier, eller kun open?

3. PvE? Endgame? Instancer, outdoor bosser, eller ingenting?

4. Hvordan er craftinga?

5. Noe form for AH / andre enkle måter å tjene phete penger på?

6. Finnes det standar grindeplasser (Altså, det siste jeg husker fra WoW var å farme Motes of <insert> og selge de for phete penger på AH, det var liksom sånne ting som var skøy.

7. Finnes det epix og shit?

8. Finnes det cash shops? Ala : Betal 5 euro for Superweapon of awesome doom 123000++ damage? Håper ikke på denne :D

Jessda.

 

http://www.mmocrunch.com/2009/06/22/review...n-beta-weekend/

 

http://steparu.com/reviews/mmo-rpg-reviews...pen-beta-review

 

disse to burde vel gi svar på det meste tror jeg

 

Men det sier jeg selv at nr 8 ikke finner sted i spillet, da ville folk flest skygga unna tror jeg

For dette blir jo et vanlig pay per month mmo

Lenke til kommentar
Heisann, skulle egentlig preordere Aion, men fant ut at jeg ville sjekke ut Darkfall i steden (har sett litt på det siden 2003 eller noe, så var liksom på tide).

 

Nå var ikke darkfall så phett som jeg hadde håpet på, og vil tilbake til noe mer casualfriendly MMO.

 

1. Kan Aion virke som en WoW klone? I positiv forstand, altså.

 

-Det ligner noe på WoW selvsagt da det følger det følger standar mmo "oppskriften"

Det blir IKKE like casual venlig som WoW da det har xp penalty ved død og det tar VELDIG mye lengre tid å levle til top level.

Noe som i mine øyne er possitivt da WoW er for barnevennlig

 

2. Hvordan er det med PvP? Noe BG / Arena lignende greier, eller kun open?

 

-Det meste av PvP foregår i en egen "verden" som kalles The Abyss.

Her kan man gå inn fra level 25 og jeg vil tro det meste av endgame vil foregå der.

Det er ikke en liten bg som Altrec Valley etc men en egen stor PvP sone med fort,etc

 

3. PvE? Endgame? Instancer, outdoor bosser, eller ingenting?

 

-Patch 1.5 som er vår release patch innholder endel forskjellige Instancer, disse vil ha timere (fra 6 timer til 18 timer) og trenger attunment via quests.

En av instancene krever også at din faction (Elyos eller Asmodian) har kontroll over et visst område i PvP for at du skal komme inn.

Det er 6 manns instancer og raid på 24 mann.

Det er også en pvp instance som kommer hvor du kan møte på grupper av motsatte faction.

Det er noen Elite named mobs rundt omkring men kjenner lite til dette.

 

4. Hvordan er craftinga?

Crafting har jeg ikke testet selv i beta men den ligner kanskje litt på wow sin.

Hovedforskjellen er at du kan velge hvor mange yrker du vil.

Du kan også gathere alt av matrialer, ingen restriksjoner på kun mining og harvesting f.eks.

Yrkene består av standarer som Armoursithing,Weaponsmithing,Gems,Food,etc

 

5. Noe form for AH / andre enkle måter å tjene phete penger på?

Ah finnes så her er det ganske likt WoW.

Man får også godt betalt for all drit man finner mens man quester

 

6. Finnes det standar grindeplasser (Altså, det siste jeg husker fra WoW var å farme Motes of <insert> og selge de for phete penger på AH, det var liksom sånne ting som var skøy.

 

-Det gjør det sikert...

 

7. Finnes det epix og shit?

 

-Aion inneholder mye gear men navnet epics er vel byttet ut med Heroic tror jeg..

Men ellers er det grå,grønne,blå,etc ting som i WoW

Gearet ser meget bra ut og kan også fargelegges som man selv vil med "dye"

Man kan også kopiere utseendet på et våpen man liker å gi det til et nytt bedre våpen med kjipere look.

 

8. Finnes det cash shops? Ala : Betal 5 euro for Superweapon of awesome doom 123000++ damage? Håper ikke på denne :D

Jessda.

 

-Selvsagt ikke, da ville spillet aldri slått an i Europa..

Lenke til kommentar

Hvordan vil Aion være iforhold til wow når det kommer til å kunne skaffe seg godt gear (Blizzard ødela jo hele spillet når de endret pvp systemet og greier for 1 eller 2år siden? alle kunne jo plutselig ha litt phett gear...)

 

Hvordan blir det med nytt "content" og patching ?

 

Har kjøpt pre-key fra dlgamer..men fan at jeg skulle være så sen med å oppdage aion, neste beta'ene er jo open uansett hehe :p

 

Gode community sites ?

Endret av hatirazz
Lenke til kommentar
De virker til neste beta event igjen..

 

ja jeg har registrert sånn preorder konto og key greie men prøver logge inn og får beskjed om at kontoen ikke er aktiv for beta eller hva det stod

 

er det noe jeg må gjøre mer utenom å lage den kontoen me den keyen for å logge på?

Lenke til kommentar

Som sagt før så foregår hoveddelen av PVP i det Abyss som man kan entre fra level 25.

Det er også World PVP som foregår ved at motsatt faction kommer til din del av verdenen via "rift i himmelen" Da kan man selvsagt delta uansett level.. (etter noob stedet hvertfall)

 

Det sies at spiller er 80% pvp og 20% Pve men nå dukker det jo opp endel instancer som vil gi mye mer pve innhold.

Hovedfokuset er uansett PvP

Lenke til kommentar

Yezz folkens, skal nå spørre om det er noen ivrige sjeler her.

 

Jeg har kjøpt domenet www.Aion-Norge.no - Domenet er ikke tatt i bruk enda, men alt er klart.

Jeg har satt opp ett forum, typ phpbb til nå. Og det er gjort noen mindre tilplassninger til Aion.

 

Før jeg går videre kan jeg si at dette ikke er noe jalla greier i mine øyne, jeg har tenkt til å legge en god del tid i dette og leter etter noen som vil gjøre dette sammen med meg. Jeg står alene for alle kostnadene akkurat nå, fordi jeg vil prøve å få til dette. Men jeg aner ikke hvor stort det Norske communityet er.

 

Det som trengs er:

 

- Skribenter til å komme med nyheter fra Aion og publisere disse

- Moderatorer hvis dette tar av.

- Gjerne noen med erfaring innen f.eks. webdesign og koding av websider/produksjon.

 

Hvis det er noen her som har lyst til å prøve å dra dette igang - så send meg en PM som en slags søknad. For å kunne være moderator må du være over 18år gammel og rimelig våken i hodet.. ;)

Lenke til kommentar
De virker til neste beta event igjen..

 

ja jeg har registrert sånn preorder konto og key greie men prøver logge inn og får beskjed om at kontoen ikke er aktiv for beta eller hva det stod

 

er det noe jeg må gjøre mer utenom å lage den kontoen me den keyen for å logge på?

 

 

Nei du får ikke loga in nå pga at det er ikke noe beta nå, serverne er stenkt.

 

Neste beta er ..................

 

Så du får ikke loga in før da unaset hva du gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...