Gå til innhold

[MMO] Mortal Online - Forventninger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sant gautefald.

 

Jeg kan umulig se for meg et spill som takler rag-doll physics, "AoC like" grafikk, 10-hitboxes etc etc bli satt inn i et "MMO pipeline". De skal jo ha siege'ing osv, men kan umulig se for meg at de fikser det uten at de må instansere det på en eller annen måte.

 

De store byene og arenaen i spillet er jo allerede en instance, så vi får se hvordan det blir med politikken og slikt her inne. World PvP blir liksom ikke det samme om fokuset faller på instansert PvP ettersom det pleier å være der man henter "skills/attributter" raskest som igjen distanserer world PvP'en litt.

 

Dog, det skal selvfølgelig prøves og jeg håper det blir et konge spill.

Lenke til kommentar

Nå er Mortal Online Signupen Igang! Er en video på sida dems fra betatestinga, var helt syke animations i spillet! Gleder meg som en unge!

 

Edit: Åh, ser jeg var litt treig i svingene jeg :p Men hvis noen har lyst å lage en god førstetråd, eventuelt lyst å sammarbeide med meg om det så send meg en PM :)

 

edit2: Oophus, sieging må jo uansett være instansert, sier seg selv slik at andre guilds/klaner ikke kan komme å ødelegge mens 2 guilds er i kamp?

Endret av Cerandin
Lenke til kommentar

Hehe, snakket med Henrik på IRC angående Mirrors Edge for å få litt inspirasjon angående innlevelsen fra første perspektiv. Virker som om de har hentet litt derifra ja. ^^

 

Cerandin: Sieging burde absolutt ikke være instansert i et slikt spill. Hva hvis det er to guilds som samarbeider for å bygge opp en by? Hva med allianser? Muligheten for å se på noe slikt noe forsvinner jo hvis du må ha "billett" for å kunne se på et siege, og et slikt system skaper kun problemer imo. Hva hvis guilden har 100 medlemmer der kun 50 av de kan delta?

 

Nei, slike systemer passer bedre World of Warcraft der politikk og samarbeid mellom guilds har nada å si.

Lenke til kommentar
Jaha? så da forventer du at man skal være online 24/7 for å beskytte byen?

Hvor skrev jeg at jeg forventet dette?

 

Det er et spill der folk ikke har muligheten til å være online 24/7 så selvfølgelig burde det være noen retningslinjer som forhindrer at det er mulig å totalt jevne en by iløpet av et par timer om natten, men hva har dette med instansert PvP og open world PvP å gjøre? Det er da fult mulig å sette restriksjoner i et siege system selv om det ikke er "lukket", altså ikke instansert.

 

Er greit nok om det blir instansert, men det jeg er redd for er at de kommer til å gjøre som i Age of Conan, sette et lukket antall folk som kan joine. Dette pga spillet ikke vil takle "large scale PvP". Dermed har jeg liten tru på at siege systemet kan være noe særlig bra. Det vil og kan vell muligens sammenlignes med "battlegrounds".

 

Selv om det ikke skal være mulig å ødelegge en hel by iløpet av kort tid, så burde det alltids være mulig å gjøre ødeleggelser, dette for å lage mest mulig drama der drama skaper intriger som igjen skaper verdier i form av allianser og "sandbox" elementer. Så får man hvertfall følelsen av at man har muligheten til å kjøre litt krigføring fremfor "vi planlegger krig nå og da, enig?" systemet som MO ser ut til å få.

 

Syns egentlig at Darkfall har et bra siege system. Det er mulig å ødelegge bygninger til alle mulige tider på døgnet, men man kan kun ødelegge 1 bygning hvert 24'e time. Noe som gjør at det forsvarende guildet har muligheten til å vedlikeholde dette før neste "raid" kommer, dog det koster jo ressurser så angrepet har faktisk noe for seg.

Skal man ødelegge/ta over en by i Darkfall så er man nødt til å erklære krig mot motparten og igjen være åpen for et angrep selv gjennom 4 timer fra alle guilds på serveren. Har man ikke by så betaler man 10,000gp for å få lov til å få prøve å angripe. Dette skaper et greit ballansert risk vs consequence system slik at man ikke angriper naken uten konsekvenser. Og jeg føler at noe slikt som dette kunne vært interessant for MO å videreutvikle.

Endret av oophus
Lenke til kommentar
Joda motoren er nok godt optimalisert, men det er også en motor som krever en relativt god pc, når man så skal samle masse folk og få i gang store siege slag så er det vanskelig å se for seg hvordan de skal unngå lagg uten at alle sitter på hver sin monster pc.

Det sa mange om Age of Conan og, men grafikkmotoren der er aldeles ikke godt optimalisert, og der trenger man ikke en monster PC, eneste som kan være problematisk er sieges, pga motoren ikke er blitt polisha. Skjønner ikke hvorfor dere er så fryktelig nedlatende anngående motoren dems. Jeg tror ikke dere mesterhjerner var de første som tenkte på at motoren kanskje kunne bli litt i tyngste laget.... Unreal motoren er en fantastisk motor som MANGE spillutviklere bruker, så slutt og kvin om motoren, den kommer til å bli fin og brukbar :)

 

Edit: trykkleif og omformulerte en setning :p

Endret av Cerandin
Lenke til kommentar
Tror ikke jeg vil spille dette, hater instance. Noe av det som gjorde at jeg sluttet med AoC fks.

Hvem har sagt det er instansert?

 

Spillutviklerne har sakt noe om instanser.

 

Join deres IRC kanal så vil man få vite en hel masse mer enn det som er kjent fra diverse fora og websider.

 

 

I starten f.eks så ønsket de at hele verdenen skulle være "seamless", men nå i det siste så har dem sakt at de største byene o.l. vil være i en egen instance. Så det er jo tydelig at de har begynt å bruke teknologien pga de er tvunget til det.

Lenke til kommentar

Jeg blir direkte irritert når jeg leser hva dere skriver :( Er ikke teknologien som tvinger dem til å bruke det oophus. Dem vil isåfall gjøre det for at de som spiller ikke skal trenge å ha monster datamaskiner. Age of Conan er ikke spesielt ille, jeg syns ikke det er spesielt ille, heller motsatt, synes det fungerer fint. Skulle AoC vært en seamless verden, så måtte dem ha hatt Darkfall + wow sitt areal til sammen og mest sannsynlig mer for å dekke alle områdene. Tenk litt over det silo :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...