Gå til innhold

EVE-online - Generell diskusjon og informasjon


Anbefalte innlegg

Her er det mange flere variabler som spiller inn og hvilken cap modul som er best er avhengig av hva du flyr samt setupen du bruker.

 

En active Raven setup vil for eksempel ha mest nytte av Power Diagnostic Systems da den booster både cap og shield++. Kombinert med resistance mods trenger man ikke å bruke boosteren så ofte og selv om man ikke er cap stable så tar man mindre skade og overlever lenger.

 

Men hvilke moduler som er best til "din" setup er det som regel kun EFT(EVE fitting tool) som kan fortelle deg på en enklest måte.

 

Noobs bør uansett trene cap relaterte skills til minimum 4 raskest mulig.

 

Ikke overvurder EFT dog. Som oftest vil Erfaring > EFT :)

 

I dag startet jeg trening av den skillen jeg absolutt har minst lyst til å trene av alle skills på min mining-karakter... Mining Drone II til lvl5 :angry: Men skal jeg drive med mining så skal jeg nå .... gjøre det beste ut av det også. Har også igjen Exhumer lvl 5, men jeg MÅ bli ferdig med dronene for å få ro i sjelen :D

 

Du har mye mer igjen for Exhumer 5 før du trener Mining Drones til 5.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for tips. Tar en tid å lære seg dette, spesielt når jeg ikke har erfaring med mmos fra før av. Sjekker ut EFT nå.

 

Vet ikke engang hva en tank er, får vel google litt.

 

 

Drev med et av de siste oppdragene i sisters of eve arcen, hadde ikke sjanse å klare det alene. Warpa inn og tok ut skjoldet til Kirtsan (eller hva han het), også måtte jeg tilbake og reparere. Slik holdt jeg på i en time før jeg blei lei.Mista en destrøyer i tillegg noe som ble jævlig dyrt, var nesten ikke noe i vraket når jeg henta tingene etterpå. Uansett, spurte i local-chatt om hjelp, så vi var fire stykker i noen timer i en flåte. Var rimelig artig, hjalp hverandre med diverse oppdrag og loka litt rundt.

 

Degan om dere kanskje husker i siste-oppdraget i Sisters of eve arcen var lett å ta når vi var fire. Hadde ikka hatt sjans i havet for å ta han alene. Tydelig at Eve blir et par tre hakk artigere med andre.

 

 

Kaller meg Paladin Akasa inne i spillet forresten.

Lenke til kommentar

Takker for tips. Tar en tid å lære seg dette, spesielt når jeg ikke har erfaring med mmos fra før av. Sjekker ut EFT nå.

 

Vet ikke engang hva en tank er, får vel google litt.

 

 

Drev med et av de siste oppdragene i sisters of eve arcen, hadde ikke sjanse å klare det alene. Warpa inn og tok ut skjoldet til Kirtsan (eller hva han het), også måtte jeg tilbake og reparere. Slik holdt jeg på i en time før jeg blei lei.Mista en destrøyer i tillegg noe som ble jævlig dyrt, var nesten ikke noe i vraket når jeg henta tingene etterpå. Uansett, spurte i local-chatt om hjelp, så vi var fire stykker i noen timer i en flåte. Var rimelig artig, hjalp hverandre med diverse oppdrag og loka litt rundt.

 

Degan om dere kanskje husker i siste-oppdraget i Sisters of eve arcen var lett å ta når vi var fire. Hadde ikka hatt sjans i havet for å ta han alene. Tydelig at Eve blir et par tre hakk artigere med andre.

 

 

Kaller meg Paladin Akasa inne i spillet forresten.

 

En tank betyr kort fortalt å kunne absorbere skade. I Eve finnes det flere typer tanks avhengig av rase og preferanse. Armor tanking betyr at du bruker armor som ditt "forsvar", mens shield tanking betyr at det er skjoldet du benytter som forsvar. I tillegg er det vanlig å snakke om aktiv og passiv tanking, for shields betyr aktiv at du bruker en shield booster for å reparere skjoldet ditt, mens for armor tanking betyr aktiv at du har en armor repairer som reparerer armoren din. Passiv shield tanking betyr at du har en passive regenerering av skjoldet (ikke boosting). Passiv armor tanking er mer buffer tank, altså at du satser på å ha mye armor i stedet for å reparere underveis.

 

Et godt råd er å holde seg til en av de to, og bruke det skipet er best på. Vanligvis er de ulike rasene fordelt sånn:

 

Caldari => Shield tanking (Drakes er bra til passive tanking)

Gallente => Armor tanking (Ishtar kan passive tankes)

Amarr => Armor tanking (noen av dem kan vel shield tankes)

Minmatar => Både armor og shield (Maelstrom og Sleipnir er typiske shield-skip)

 

 

Hvis du poster setupen din på destroyeren din så kan vi sikkert hjelpe deg litt med tips etc.

Lenke til kommentar

hehe, mulig det. Men føler jeg burde vite litt mer enn jeg kan om våpen og slikt.

 

Her er forresten setupen slik den er akkurat nå.

 

Bruker Destroyeren til Amarr, Coercer.

 

Rig:

Small Capacitator controll circuit 1

 

High slots:

6 dual light beam laser. 2stk med multifrequency S, 4stk med standard S.

 

Medium slot:

Barton Reactor Capacitator Recharger 1

 

Low slot:

400mm reinforced steel plates 1

CPU-Processor 1

Damage control 1

Small armor repairer 1

 

 

På kapasitatoren står det "Depletes in 1M 16S", noe jeg sliter med. Så jeg ender opp med å enten bruke alle turretsa og slå av damage control og armor repairer, eller bruke et par av turretsa og reparere armoren.

 

Det jeg er veldig usikker på er om jeg skal kjøpe dyrere turrets, eller jeg lurer ikke så mye på det, for jeg vet at jeg burde gjøre det. Men jeg aner ikke hvilke jeg burde satse på.

Ser for meg at jeg ikke får cruiser før langt uti neste uke, eventuelt enda senere. Spørs om jeg gidder å trene opp de riktige support-skillsa før, eller om jeg gjør det mens jeg har cruiseren.

 

Edit:

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar

Vel, problemene dine er hovedsaklig:

 

Manglende resists på armor

Mangel på cap

 

Jeg ville kanskje prøvd å skaffe meg noen bedre guns, da slipper du med litt mindre CPU-bruk. I tillegg ville jeg brukt Pulse-våpen i stedet for Beams. De har noe dårligere range, men bedre tracking og bruker mindre CPU. Også ville jeg dumpet platen, og heller gått for litt mer hardeners (finn ut hva slags dmg type du trenger beskyttelse mot).

 

Ellers høres det ut som du trenger å jobbe mer med support skills for å få plass til mer utstyr (Electronic, Engineering, Weapon Upgrades) og cap skills. Mulig at en frigate som Punisher hadde vært bedre enn en Destroyer også.

 

Edit: og bruk samme ammo type på alle guns for å få samme range. Sjekk wallten din for en liten overraskelse forresten :)

Endret av morpheos_
Lenke til kommentar

Vel, problemene dine er hovedsaklig:

 

Manglende resists på armor

Mangel på cap

 

Jeg ville kanskje prøvd å skaffe meg noen bedre guns, da slipper du med litt mindre CPU-bruk. I tillegg ville jeg brukt Pulse-våpen i stedet for Beams. De har noe dårligere range, men bedre tracking og bruker mindre CPU. Også ville jeg dumpet platen, og heller gått for litt mer hardeners (finn ut hva slags dmg type du trenger beskyttelse mot).

 

Pulse våpen med ammo som gir bonus til range hadde kanskje vært noe? Skal prøve ut litt forskjellig med det jeg har i hangaren og kjøpe bedre versjoner om det viser seg å fungere relativt bra.

Den plata drar veldig mye strøm, så den blir nok dumpet ja.

Hardeners tror jeg ikke jeg har så mye erfaring med, så det må jeg kikke litt nærmere på, må vel muligens trene noen skills for det i tillegg?

 

Har for øvrig ikke funnet ut hvordan jeg ser hvilke skader jeg tar av våpnene til fienden. Tenker da på kinetic, explosive osv, hvis det var det du mente i parentesen.

 

Med det samme. Når jeg skal sjekke vraket etter mitt eget skip, lønner det seg å scanne det med en ship analyzer eller noe sånt? I det siste vraket mitt så var det ikke halvparten av tingene jeg hadde på det engang.

 

Ellers høres det ut som du trenger å jobbe mer med support skills for å få plass til mer utstyr (Electronic, Engineering, Weapon Upgrades) og cap skills. Mulig at en frigate som Punisher hadde vært bedre enn en Destroyer også.

 

Akkurat nå fokuserer jeg på learning skillsa, tenkte at det var greit å ta de nå som jeg har trent en god del (men langt fra nok), til å kunne styre en destroyer "ok". Greit å få de unnagjort mens jeg fortsatt har bonusen. Når jeg har gjort det skal jeg ta sertifikatene for destroyeren og for cruisere. Etter det tenker jeg at jeg tar sertifikatene for kapasitatoren.

Har faktisk tenkt tanken på å gå over til en frigate igjen, om enn bare for å se hvordan det går.

 

Edit: og bruk samme ammo type på alle guns for å få samme range.

 

Har hørt flere si det, er vel på tide at jeg følger det rådet kanskje. Tenker hele tiden at, "det er jo greit å ha til forskjellige avstander, bare sånn i tilfelle". Men det er vel sannsynligvis mer fornuftig å fokusere på én ting, eller spesialisere skipet i en eller annen retning.

 

Sjekk wallten din for en liten overraskelse forresten :)

 

Steike, er du gal? Eventuelt en rik galing? :p Du har mer enn dobla walleten min jo :love::blush::D

Tusen takk! :D Og takk for råd og tips, de er gull verdt :)

 

 

Det blir ikke mer Eve på meg før i kveld en gang, døgnrytmen er ute av kontroll og lar seg ikke fikse. Og Eve er ikke spesielt behjelpelig når det gjelder å snu den til riktig tid igjen :whistle: Har lagt merke til at det er flere som spiller Eve som har det samme problemet :huh: Så, god natt, eventuelt god dag :p Huff, ble mange smileys på slutten her, men kom i godt humør nå, fikk faktisk ikke lov av forumet til å ta med den siste smilyen jeg prøvde på. Sånn er det når man er happy og overtrøtt, da gjør man crazy støff.

Lenke til kommentar

 

Pulse våpen med ammo som gir bonus til range hadde kanskje vært noe? Skal prøve ut litt forskjellig med det jeg har i hangaren og kjøpe bedre versjoner om det viser seg å fungere relativt bra.

Den plata drar veldig mye strøm, så den blir nok dumpet ja.

Hardeners tror jeg ikke jeg har så mye erfaring med, så det må jeg kikke litt nærmere på, må vel muligens trene noen skills for det i tillegg?

 

Har for øvrig ikke funnet ut hvordan jeg ser hvilke skader jeg tar av våpnene til fienden. Tenker da på kinetic, explosive osv, hvis det var det du mente i parentesen.

 

Ta med shortrange (Multifreq) og long range (Radio) så er du noenlunde dekket. Pulse er nok tingen ja, i alle fall er det min erfaring. Dump platen, og skaff deg hardners. Når det gjelder hvem som gjør hva; se her for en grei oversikt over hva du bør beskytte deg mot. Siden du er Amarr så har du ikke mulighet til å selve variere damage type du gjør.

 

 

 

Med det samme. Når jeg skal sjekke vraket etter mitt eget skip, lønner det seg å scanne det med en ship analyzer eller noe sånt? I det siste vraket mitt så var det ikke halvparten av tingene jeg hadde på det engang.

 

Nei, det hjelper ikke. Det er random hva som blir skikkelig ødelagt (altså borte forever) og hva som dropper. Det som er ødelagt får du ikke igjen. Du kan imidlertid salvage vraket og får litt materiale for å bygge rigs.

 

 

Akkurat nå fokuserer jeg på learning skillsa, tenkte at det var greit å ta de nå som jeg har trent en god del (men langt fra nok), til å kunne styre en destroyer "ok". Greit å få de unnagjort mens jeg fortsatt har bonusen. Når jeg har gjort det skal jeg ta sertifikatene for destroyeren og for cruisere. Etter det tenker jeg at jeg tar sertifikatene for kapasitatoren.

Har faktisk tenkt tanken på å gå over til en frigate igjen, om enn bare for å se hvordan det går.

 

Ikke dumt, bare husk å ikke fokusere så mye på learning at du ikke synes spillet er noe gøy fordi du ikke kan gjøre ting :)

 

 

Har hørt flere si det, er vel på tide at jeg følger det rådet kanskje. Tenker hele tiden at, "det er jo greit å ha til forskjellige avstander, bare sånn i tilfelle". Men det er vel sannsynligvis mer fornuftig å fokusere på én ting, eller spesialisere skipet i en eller annen retning.

 

Det er en grunn til at folk sier det :) Grunnen er enkelt og greit at alle turrets har en optimal range, der de gjør mest skade. I tillegg har de en falloff range, hvor de treffer, men mindre bra. Halve poenget er å angripe fienden mens han er i din optimale range, og holde ham der. Fokuser derfor alle turrets på en og samme fiende, ergo => samme range på alle turrets. Du kan evt. ha med ammo med lengre range og bytte om behovet skulle oppstå.

 

Steike, er du gal? Eventuelt en rik galing? :p Du har mer enn dobla walleten min jo :love::blush::D

Tusen takk! :D Og takk for råd og tips, de er gull verdt :)

 

Nei, verken eller, men jeg har spilt en stund :)

 

Lykke til, og ikke vær redd for å spørre om det er noe du lurer på.

Endret av morpheos_
Lenke til kommentar

Ta med shortrange (Multifreq) og long range (Radio) så er du noenlunde dekket. Pulse er nok tingen ja, i alle fall er det min erfaring. Dump platen, og skaff deg hardners. Når det gjelder hvem som gjør hva; se her for en grei oversikt over hva du bør beskytte deg mot. Siden du er Amarr så har du ikke mulighet til å selve variere damage type du gjør.

 

Det var lurt, skal gjøre det. Takk for linken, får kikke litt på den før jeg skal ut i kamp neste gang.

 

 

Ikke dumt, bare husk å ikke fokusere så mye på learning at du ikke synes spillet er noe gøy fordi du ikke kan gjøre ting :)

Sant det. Satte på noen andre skills som får trene seg i natt. Faktisk står det på 10-15 stk før jeg går tilbake til learning lvl 5 :)

 

Det er en grunn til at folk sier det :) Grunnen er enkelt og greit at alle turrets har en optimal range, der de gjør mest skade. I tillegg har de en falloff range, hvor de treffer, men mindre bra. Halve poenget er å angripe fienden mens han er i din optimale range, og holde ham der. Fokuser derfor alle turrets på en og samme fiende, ergo => samme range på alle turrets. Du kan evt. ha med ammo med lengre range og bytte om behovet skulle oppstå.

 

Tenkte meg at det var derfor. Derfor tenkte jeg at det var lurt å ta med andre våpen og i tilfelle jeg ikke klarte å holde motstanderen på optimal range. Men det har ikke vært noe problem til nå, så jeg går all out på samme våpen og ammo fra nå av.

Tar med litt annen ammo som du sier sånn i tilfelle.

 

 

Nei, verken eller, men jeg har spilt en stund :)

 

hehe, noe må man jo bruke pengene på :p Igjen, mange takk. Det gjør ting en god del enklere for meg, får prøve å bruke de fornuftig :)

 

Lykke til, og ikke vær redd for å spørre om det er noe du lurer på.

 

hehe, gir nok lyd fra meg her inne eller på chatten ingame om det er noe B) :)

Lenke til kommentar

Det er en grunn til at folk sier det :) Grunnen er enkelt og greit at alle turrets har en optimal range, der de gjør mest skade. I tillegg har de en falloff range, hvor de treffer, men mindre bra. Halve poenget er å angripe fienden mens han er i din optimale range, og holde ham der. Fokuser derfor alle turrets på en og samme fiende, ergo => samme range på alle turrets. Du kan evt. ha med ammo med lengre range og bytte om behovet skulle oppstå.

 

Det er også verdt å merke seg at det tar 10 sek å relode eller bytte ammo i alle typer våpen utenom laser. Dette gjør det kjapt å endre optimal range for laservåpen slik at du gjør mest mulig skade etter hvilken avstand målet ditt befinner seg på. Ved å ha med to til tre typer krystaller, som du på forhånd vet hvilken optimal range de gir dine våpen, kan du effektivt endre treffsikkerhet og skade etter hvor langt fra målet er.

 

Som også tidligere ble nevnt er en punisher et veldig godt valg når det kommer til amarr skip. Men det krever en litt annen tilnærming til kamp enn en destroyer.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det kunden som styrer utviklingen av EVE!! Det er jo for kunden de lager spillet... ikke for seg selv ;)

 

Problemet til CCP (i dette og en del andre tilfeller) er at de sier at de vil oppnå sånn og sånn, også gjør det endringer som i teorien skulle medføre at det blir slik. Så viser det seg ofte at utviklerne ikke har den samme erfaringen som spillerne, og at endringer får fire-fem uventede konsekvenser. Som nå, når de vil oppnå en anti-capital plattform med de nye Mothership-endringene, men oppnår at den voldsomme DPSen de skryter av er høyst teoretisk i det noe begynner å bevege seg. I tillegg så gjør de endringer som de neppe har tenkt over, f.eks. å limite MS til 10 drones (når de egentlig vil limite til 10 Fighter Bombers). Det gjør at et MS har få muligheter til å f.eks. beskytte seg selv mot HICs, som lett tanker 10 heavy drones.

Lenke til kommentar

Ja men samtidig siden rollen til Supercarrier vil være å drepe caps, ikke subcaps. Så man er avhengig av at andre i flåten må gjøre det. Uansett så tåler Supercarriers utrolig mye mer enn MS gjør nå.

 

Med de nye annonserte bonusene og rollen så er de verdt å handle for 7-8b som jeg antar at prisen kommer til å ende opp med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...