Gå til innhold

Småprat rundt Age of Conan


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg spilte mye når Khitai pakken kom ut, og likte spillet meget godt. Men av en eller annen grunn sluttet jeg. Nå er lysten tilbake igjen!

Men jeg skulle ønske jeg slo til på tilbudet som var like før jul, der man fikk mount og andre fine "premier" for å komme tilbake til spillet. Noen som veit om Funcom har planer om lignende stunt igjen snart? ;)

Lenke til kommentar

Jeg spilte mye når Khitai pakken kom ut, og likte spillet meget godt. Men av en eller annen grunn sluttet jeg. Nå er lysten tilbake igjen!

Men jeg skulle ønske jeg slo til på tilbudet som var like før jul, der man fikk mount og andre fine "premier" for å komme tilbake til spillet. Noen som veit om Funcom har planer om lignende stunt igjen snart? ;)

 

Om du kjøper 6 månader game time før slutten av februar, får du 45% rabatt og tiger-mount (awesome mount) + "potion pack". Om du kjøper 2 månader får du 16% rabatt + "potion pack".

Lenke til kommentar

Jeg spilte mye når Khitai pakken kom ut, og likte spillet meget godt. Men av en eller annen grunn sluttet jeg. Nå er lysten tilbake igjen!

Men jeg skulle ønske jeg slo til på tilbudet som var like før jul, der man fikk mount og andre fine "premier" for å komme tilbake til spillet. Noen som veit om Funcom har planer om lignende stunt igjen snart? ;)

 

Om du kjøper 6 månader game time før slutten av februar, får du 45% rabatt og tiger-mount (awesome mount) + "potion pack". Om du kjøper 2 månader får du 16% rabatt + "potion pack".

 

Ok, 6 mnd. tilbudet høres jo bra ut, om jeg bestemmer meg for å gjøre det. Men jeg er litt usikker. Reaktiverte for en måned i går, men ble skuffet over at jeg fortsatt sliter med litt for lav framerate i forhold til hva slag PC jeg tross alt sitter på ! (specs i signaturen min).

Synes grafikkmotoren Funcom bruker er dårlige greier, og at de ikke har støtte for crossfire er latterlig. I alle andre spill jeg har testet har jeg alltid 100-200 fps med alle innstillinger på maks. F.eks Bad Company 2, LOTRO, WoW, Crysis, Mass Effect 2 osv.

Litt skuffende. Men jeg klarer jo å spille på 40fps også, så jeg skal gi det en ny sjanse! :)

Lenke til kommentar

Ser Funcom skal åpne opp en "old school" server for pvp, mon tro hva de håper å få til med det... Tviler det vil få de store massene som har slutta pga av PVP til å komme tilbake med mindre de fikser sieges osv.

 

Tror dette er et grep for å rette opp litt av ryktet de har fått rundt PvP.

Game Director har mistet ballen når det kommer til PvP og det å komme med denne serveren er det samme som å si nå er vi hard-core på PvP, altså vil PvP'ere trives igjen.

 

Jeg er veldig skeptisk til hvorvidt dette vil ha noe å si in the long run.

 

Allerede har PvP communitiet gått fra å være veldig postiive til å bli negative. Pga av regelsettet FunCom ønsker å sette på den nye serveren, er vel bla Bori etc som man ønsker bort.

 

Selv kommer jeg ikke til å gå for en slik server. Men ønsker velkommen en server merge (I USA skal RP-PVP og PvP server slåes sammen, tipper det blir det samme i EU). Det betyr flere spillere på server hvilket alle MMO'er trenger.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Hmm, hadde håpa at ikke alle mmorpg spill prøver å kopiere WOW. Altfor grinding/farming fokusert. De vil jo forsvare dette, men jeg tror det er mulig å finne opp alternativer som i alle fall gir illusjonen av at det baserer seg mindre på grinding/farming. Å drepe x anntall fiender for å gå opp i lvl, eller drepe en boss i snitt x anntall ganger for å få en viss item er litt for åpenbart.

Lenke til kommentar

Det fins en grense på hva andre ting man kan gjøre i mmorpg. Viss et spill kom ut der man bare fikk xp for å hugge ved, så hadde vel ikke det vært så veeelidg spennende. Å drepe monstre har vært en kjerne ting i spillverden siden tidenes morgen, og kommer nok ikke til å bli forandret med det første.

Det eneste som eg kan se for meg kan bli forsjellig fra spill til spill, er i hvilken grad spillet gir deg mulighet til å drepe dem på. Sånn sett så er faktisk AoC ganske annerledes med tanke på combosystemet, enn andre spill.

Men det er no min mening da. Selvfølgelig så skulle eg ønske at spillbransjen var litt mer lysten på å tørre å prøve nye ting, men som oftest så viser historien at det er vanskelig, og kan medføre store økonomiske tap.

 

Don't fix what ain't broken ;)

Lenke til kommentar

Det fins en grense på hva andre ting man kan gjøre i mmorpg. Viss et spill kom ut der man bare fikk xp for å hugge ved, så hadde vel ikke det vært så veeelidg spennende. Å drepe monstre har vært en kjerne ting i spillverden siden tidenes morgen, og kommer nok ikke til å bli forandret med det første.

Det eneste som eg kan se for meg kan bli forsjellig fra spill til spill, er i hvilken grad spillet gir deg mulighet til å drepe dem på. Sånn sett så er faktisk AoC ganske annerledes med tanke på combosystemet, enn andre spill.

Men det er no min mening da. Selvfølgelig så skulle eg ønske at spillbransjen var litt mer lysten på å tørre å prøve nye ting, men som oftest så viser historien at det er vanskelig, og kan medføre store økonomiske tap.

 

Don't fix what ain't broken ;)

 

Og, age of conan har vel ikke akkurat hatt enorm suksess heller. Wow modellen er kansje ikke broken men det er ganske mange versjoner av den, konkurransen er høy og da spessielt wow selv. Det er noen ganske annerledes mmorpg spill men stort sett lavbudsjettspill. Eve online er ganske annerledes, men har en del subscribers (over 300.000 i 2009) til tross for at det er såpass "hardcore", og det har også vokst de siste åra. Don't fix what ain't broken mentaliteten er det beste(?) som kan skje Blizzard. De har et mye mer polisha produkt og mer features fordi det er mye eldre og konkurrenter som har for lite unikt vil ha problemer med å vippe wow av tronen. Hadde man gjort nye og mer innteresante ting som wow ikke har, så kan det være vanskelig å få noe som funker ordentlig, men det er nok også nødvendig om det skal kunne bli et "wow 2". Star wars the old republic kan ha potensiale ved å levere potensielt mer spennende quests, men jeg frykter at det ellers blir litt for likt wow på mange måter.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Reaktiverte kontoen min i går. Har vel ikke spilt på et par år. Den engine updaten likte jeg godt. Spillet er svært pent nå.

Nå ga jeg meg på lvl 47 sist så kan ikke si så mye mer om hvordan endgame er blitt i det siste. Vurderer å kjøpe Godslayer expansion. Men har forstått at den har man mest bruk for på en høyere lvl.

Lenke til kommentar

Denne nye grafikk motor oppdateringen, som vist i videoen over, er denne i spillet allerede? Eller er det noe som skal komme senere?

 

Den er sluppet allerede, og de har tweket den siden den kom ut også, da noen hadde problemer med den. Har aldri slitt med spillet selv, men PCen min er nyere da.. (2008)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...