Gå til innhold

[X360] Trådløst nettverk på Xbox 360 uten eget adapter


CREDiiBLE

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg kjører nettverkstesten på Xboxen blir det fail på IP-adressen. Står noe om at det er en IP-adresse-konflikt mellom PC'n og et annet system som også bruker det same nettverket, som jeg regner med er Xboxen. Hva er feil??!??!??????????

Endret av Cunego
Lenke til kommentar

Har du satt IP til å oppdages automatisk? Jeg hadde min på manuelt og fikk feil på nettverkstesten når det kom til IP. Satt den til automatisk og så funket det.

 

Hvis du har den på automatisk kan du jo prøve å gå inn på pcen, kjøre cmd, skrive inn ipconfig, og deretter fylle inn opplysningene manuelt på xboxen.

Lenke til kommentar
Sliter fortsatt med å koble meg opp til Live, på tross av å ha fulgt guiden.

 

Når jeg prøver å koble opp kommer det en feilmelding på PC'en;

 

Windows - Systemfeil

Det finnes en IP-addressekonflikt med et annet system på nettverket.

 

Når jeg kjører "Test Connection" på boxen "Failer" alltid IP Addressen.

 

Er det noen som vet hva jeg gjør feil? Har selv stor tro på at dette er et resultat av min egen inkompetanse, og litt hjelp hadde vært supert!

 

EDIT: Har Windows XP forresten.

Tror ikke det har så mye med inkompetanse å gjøre - det er et vanlig nettverksproblem. Det skal imidlertid være lett å fikse.

 

start -> kjør -> cmd -> ipconfig -> release -> ipconfig -> renew

 

Ta-taaa ;)

Lenke til kommentar

Så ikke den, jeg, beklager... Men nå skal jeg få fart på sakene :D

 

Edit: Failer nå også, får den samme beskjeden. Men tror det er noe feil når jeg skriver inn de greiene i Kjør(cmd->ipconfig osv...). Det står "renew godkjennes ikke som en ekstern eller intern kommando, kjørbart program eller satvis fil."

Endret av Cunego
Lenke til kommentar
Så ikke den, jeg, beklager... Men nå skal jeg få fart på sakene :D

 

Edit: Failer nå også, får den samme beskjeden. Men tror det er noe feil når jeg skriver inn de greiene i Kjør(cmd->ipconfig osv...). Det står "renew godkjennes ikke som en ekstern eller intern kommando, kjørbart program eller satvis fil."

Muligens fordi jeg var litt rask i svingene - den kommandorekken der gjelder kun for Windows XP og tidligere.

 

Har du Windows Vista? Isåfall: start ->kjør ->cmd -> ipconfig/renew

 

Hvis ikke dette løser problemet, er det høyst sannsynlig at enten Windows Firewall eller en eventuell tredjepartsbrannmur blokkerer tilkoblingen, og ødelegger DHCP-forholdene. Fungerer ikke metoden beskrevet over, deaktiver disse og prøv igjen.

Lenke til kommentar

"Your network doesen't have a sufficient MTU setting. Xbox Live requires a minimum MTU setting of 1364.

 

On your PC, go to your router configuration Web page and set the Mtu to auto, ot 1364 or higher. If that doesen't work, disconnect your console from the router and connect directly to the modem.

 

Get help on the web about MTU settings at www.xbox.com/networkhelp.

 

Have you corrected you router's MTU settings, or are you connected directly to the modem?"

 

Ja, folkens jeg er ny her på forumet og sliter med å få opp xbox live igjen. Hver gang jeg prøver, kommer meldingen (den over) opp.

Jeg prøvde siden, men det hjalp ikke stort så jeg får søke hjelp her. Kan noen hjelpe meg med denne meldingen og hva jeg skal gjøre for å få xbox live tilbake?

Håper på et kjapt svar. :D

Lenke til kommentar
"Your network doesen't have a sufficient MTU setting. Xbox Live requires a minimum MTU setting of 1364.

 

On your PC, go to your router configuration Web page and set the Mtu to auto, ot 1364 or higher. If that doesen't work, disconnect your console from the router and connect directly to the modem.

 

Get help on the web about MTU settings at www.xbox.com/networkhelp.

 

Have you corrected you router's MTU settings, or are you connected directly to the modem?"

 

Ja, folkens jeg er ny her på forumet og sliter med å få opp xbox live igjen. Hver gang jeg prøver, kommer meldingen (den over) opp.

Jeg prøvde siden, men det hjalp ikke stort så jeg får søke hjelp her. Kan noen hjelpe meg med denne meldingen og hva jeg skal gjøre for å få xbox live tilbake?

Håper på et kjapt svar. :D

Hei, og velkommen til forumet ;)

 

En kammerat av meg hadde samme problemet, og den gang var det internettkabelen hans som var ødelagt. Har du prøvd med en annen kabel?

Endret av credible
Lenke til kommentar
"Your network doesen't have a sufficient MTU setting. Xbox Live requires a minimum MTU setting of 1364.

 

On your PC, go to your router configuration Web page and set the Mtu to auto, ot 1364 or higher. If that doesen't work, disconnect your console from the router and connect directly to the modem.

 

Get help on the web about MTU settings at www.xbox.com/networkhelp.

 

Have you corrected you router's MTU settings, or are you connected directly to the modem?"

 

Ja, folkens jeg er ny her på forumet og sliter med å få opp xbox live igjen. Hver gang jeg prøver, kommer meldingen (den over) opp.

Jeg prøvde siden, men det hjalp ikke stort så jeg får søke hjelp her. Kan noen hjelpe meg med denne meldingen og hva jeg skal gjøre for å få xbox live tilbake?

Håper på et kjapt svar. :D

Hei, og velkommen til forumet ;)

 

En kammerat av meg hadde samme problemet, og den gang var det internettkabelen hans som var ødelagt. Har du prøvd med en annen kabel?

Nei, tror det må være noe med den MTU setting greia. Det er jo det som står der. Vet du hvordan jeg kan sette MTU'en til auto eller 1364 eller over?

Lenke til kommentar

Har du Windows XP, er det bare å hoppe til steg 2. Har du Windows Vista må du først gjennomføre steg 1.

 

Steg 1

 

Ettersom mange DOS-funksjoner er deaktivert i Windows Vista, må vi aller først aktivere Telnet-funksjonen. Dette gjør vi slik:

 

Start -> Kontrollpanel -> Programmer og funksjoner -> Slå Windows-funksjoner av eller på (på venstresiden)

 

Deretter venter vi til maskinen har fått tenkt ferdig, før vi huker av "Telnet-klient" og trykker [OK]. Det skal komme opp en informasjonsboks som forteller oss at funksjonene konfigureres.

 

 

Steg 2

 

  • Trykk Start -> Kjør
  • Skriv "cmd" (uten ") og trykk [ENTER]
  • Når du får opp kommandolinjevinduet, skriver du "ipconfig" (uten ")

 

Steg 3

 

Se etter en linje som ser ut som denne: Default Gateway . . . . . . . . . : xxx.xxx.x.x

- Denne kan også gå under navnet "Standard gateway".

 

Dette er IP-adressen til routeren du er koblet til. I det samme vinduet skriver du nå:

 

telnet xxx.xxx.x.x

- bytt ut xxx.xxx.x.x med det som står ved siden av default gateway. Altså IP-adressen til routeren din.

 

Steg 4

 

Tast inn brukernavn og passord for routeren og trykk enter. Standard innlogging er "admin" som brukernavn og blankt passord. Fungerer ikke dette kan du prøve det motsatte - blankt brukernavn og passord "admin". Fungerer ingen av disse passordene, har du høyst sannsynlig endret brukernavn og/eller passord på routeren din. Enten husk denne kombinasjonen, eller re-sett routeren.

 

Etter at du har skrevet inn riktig brukernavn/passord-kombinasjon, vil du se følgende:

 

{Administrator}=>:

 

Steg 5

 

Tast inn følgende linjer, og trykk [ENTER] etter hver linje. Vi velger å sette mtu til 1364, ettersom dette er anbefalt MTU fra Microsoft. Deretter skriver vi følgende kommandoer inn i DOS-boksen.

 

  • ip ifconfig intf=LocalNetwork mtu=1364
  • saveall

 

Lukk kommandolinjevinduet. MTU-settingen din skal nå være korrekt innstilt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...