Gå til innhold

[X360] Trådløst nettverk på Xbox 360 uten eget adapter


CREDiiBLE

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Takker for en bra guide!

Men jeg greide likevel å f***e det til heh

 

Sånn ser det ut for meg nå:

nettverk.th.jpg

Jeg har på en eller anen måte greid å opprette en bro, men allikevel står det ikke et eget ikon for nettverksbro. Og jeg tror også at feil nettverkskort har blitt tilknyttet nettverksbroen. Jeg får i hvertfall ikke koblet meg på Xbox Live, får bare melding om at de er et problem med tilkoblingen min.

 

Noen som vet hvordan jeg kan fikse dette? :unsure:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

No har eg kobla til hos ein venn, men eg får det ikkje helt til. På status for nettverksbrua står det

"Tilkobling

IPv4-tilkobling: Internett

IPv6-tilkobling: Begrenset

Mediestandard: Tilkoblet

Varighet: 00:14:42

Hastighet: 100.0 Mbps"

 

Edit: Brukar kabelen som fulgte med Pro-utgaven.

Endret av Halvspenn
Lenke til kommentar
For ein herlig guide! Eg ante ikkje at dette gikk ant, eg hadde planar om å borre hull i stuegolvet for å få Live i kjellaren :p

 

Men ein ting, fungerar nettet på laptopen når man har kobla til Xboxen?

Jepp, laptopen har også internett. Selv når den fungerer som en bro mellom router og Xbox.

 

No har eg kobla til hos ein venn, men eg får det ikkje helt til. På status for nettverksbrua står det

"Tilkobling

IPv4-tilkobling: Internett

IPv6-tilkobling: Begrenset

Mediestandard: Tilkoblet

Varighet: 00:14:42

Hastighet: 100.0 Mbps"

 

Edit: Brukar kabelen som fulgte med Pro-utgaven.

Ut fra de spesifikasjonene du har skrevet skal broen fungere helt etter planen. IPv6 skal du bare se bort ifra, ettersom dette er en standard Telenor enda ikke støtter fullt ut til sine privatkunder, og IPv4 er den STORE majoritetsstandarden. Så selv broen er de ikke noen feil med.

 

Som feilsøking anbefaler jeg først å teste kabelen mot en annen bærbar PC for å se om denne mottar signaler. Hvis ikke er det følgelig kabelen som er kaputt. Hvis ikke blir det fort værre. Da må dere isåfall sjekke brannmurer og NAT i router.

Lenke til kommentar
Takker for en bra guide!

Men jeg greide likevel å f***e det til heh

 

Sånn ser det ut for meg nå:

nettverk.th.jpg

Jeg har på en eller anen måte greid å opprette en bro, men allikevel står det ikke et eget ikon for nettverksbro. Og jeg tror også at feil nettverkskort har blitt tilknyttet nettverksbroen. Jeg får i hvertfall ikke koblet meg på Xbox Live, får bare melding om at de er et problem med tilkoblingen min.

 

Noen som vet hvordan jeg kan fikse dette? :unsure:

Beklager sent svar, men her kommer det hvertfall.

 

Du har ikke opprettet en bro mellom to koblinger, du har kun laget en bro på din lokale tilkobling. Dette kan forklares ved at du ser den lokale tilkoblingen din er "Aktivert, med bro", samt at ditt trådløse nettverk ikke har koblet til enda (Identifiserer nettverk..).

 

Prøv igjen når det trådløse nettverket er aktivert 100%, så skal dette fungere :)

 

Ok, nå funker xbox live igjen. Men nå har jeg fått et nytt problem!! :angry:

Nå står dette når jeg kommer inn på Gears of War 2 (online):

 

Strict Firewall

You may have a poor network experience because of you firewall setting.

Verify your firewall's security setting.

Hjelp, noen?

Her er det brannmuren på din bærbare PC som gjør at Xboxen din ikke får fritt spillerom i forhold til porter og applikasjoner. Du kan enten velge å dekativere brannmuren på laptopen din mens du spiller, som er den enkle løsningen - eller du kan åpne porter og portforwarde de aktuelle portene Xbox bruker. Disse legger jeg ved under.

 

* TCP 80

* UDP 88

* UDP 3074

* TCP 3074

* UDP 53

* TCP 53

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei, jeg har et problem som irriterer meg grønn. Hver time eller noe så disconnecter jeg fra xbox live, feilmeldingen jeg får er at det er noen på mitt nettverk som har samme IP-adresse og at jeg må kontakte systemansvarlig for å fikse dette. Men det som er så rart er at jeg kunn får dette når jeg har på Xbox'en. Ikke mens jeg surfer på nettet med PC'n uten at Xbox'en er på. Jeg har som du sikkert forstår ikke problemer med å koble meg på Live, men det er det at jeg regelmessig disconnecter som er problemet her :)

 

PS: Jeg har prøvd det du skrev tidligere i tråden, ipconfig/Renew. Men det ser ikke ut til å hjelpe :/ Noen som har en idè på hva problemet kan være?

Ville satt stor pris på et kjapt svar! :D

 

- DeStroider

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat kjøpt meg Xbox 360 Pro, og prøver å koble til Live med laptopen. Men problemet er at jeg ikke får IP-adresse på Xboxen. Har prøvd cmd -> ipconfig /renew, men da får jeg timeout og det står at jeg ikke kan koble til DHCP.

 

Bruker nettverkskabelen jeg fikk med, og Windows XP

 

Noen som har gode råd?

Endret av fjernkontroll
Lenke til kommentar

Jeg har "Du må velge minst to lokale nettverks- eller høyhastighets Internett-tilkoblinger som ikke brukes av Deling av internett-tilkoblinger, for å opprette nettverksbro"-situasjonen, og har prøvd å koble PC-en til Xbox-en både med ethernet-kabelen som fulgte med i Elite-pakken, og en annen jeg hadde liggende (som jeg vet virker).

 

Samme problem hver gang: Can't obtain an IP address from your router or modem.

 

Er det her den ipconfig/renew-saken skal virke? "Kjør -> Cmd -> ipconfic/renew" gir meg "kan ikke kontakte DHCP-serveren".

 

Jeg har prøvd å skru av Windows-brannmuren, uten videre suksess.

 

Halp?

Lenke til kommentar

Hei :)

Har problem med nettverksbroen jeg ikke forstår. når jeg prøver å koble til nettverket så mislykkes det bare. jeg er på internet står det på pcen.

 

det står: there's a problem with your connection.

 

når jeg trykker på mere info så står det : Can't obtain an IP addres from your router or modem.

 

Har xbox Elite.

Kan du hjelpe meg med det problemet ? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...