Gå til innhold

Den store Lyd og bilde tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir en Harman/kardon hk980 på meg da, lagde en htpc i et harman/kardon avr255 kabinett som jeg fikk tak i, så må ha noe som står i stil :p

IMG_8709.jpg

Venter bare på displayet jeg har bestilt, slik at jeg kan skru pcen av og på med fjernkontroll.

 

Her er et bilde av monteringen:

IMG_8705.jpg

Har bytta ut orginalvifta med en scythe ninja mini i ettertid, ble så å si lydløs.

 

Skal kjøpe meg et par XTZ 99.36 walnut

469103-355230.jpg

Endret av Adapted
Lenke til kommentar
Det var da lekre høyttalere, de XTZ 99.36'ene. Har aldri testet høyttalere fra XTZ, kun subben min. Mon tro om de er av samme kvalitet?

De skal være veldig gode, bånd diskant og seas elementer, er en test av de her:

http://www.avforums.com/forums/speakers/85...w-uk-first.html

Er på engelsk, men står veldig detaljert om de.

 

Nice. De ser bra ut ja. Men dyre! Tror nok ikke jeg oppgraderer høyttalere på en stund. Føler at Concept 6 gir mer mer enn nok for øyeblikket.

 

@Alinoe: Du kan forsikre om at... ?

 

...bilder etter helgen (når jeg er edru igjen), men kan forsikre om at
Lenke til kommentar
Nice. De ser bra ut ja. Men dyre! Tror nok ikke jeg oppgraderer høyttalere på en stund. Føler at Concept 6 gir mer mer enn nok for øyeblikket.

 

Er ikke så dyre da, koster 7990,- på surround.no :)

consept 6 koster vel rundt 5k?

Dali gir jo mye for pengene de også, viktigere å ha en strømsterk forsterker enn dyre høytalere på billig elektronikk.

Lenke til kommentar

Det er helt riktig. Om jeg skal oppgradere tror jeg nok det blir en annen Concept serie, eller IKON. Er blitt glad i Dali. Og gidder ikke kjøpe noe som ikke forsterkern min klarer. Skal jeg oppgradere Denonen blir det fort 15-20k klassen. Og det er waaay over the edge. Hvert fall inntil videre.

Endret av Habitats
Lenke til kommentar

Kjøpte en Denon AVR-1709 for noen uker siden. Har en Paradigm PDR-8 sub og to Paradigm Cinema 90 høytalere som surround. Har tenkt å kjøpe tre Paradigm Cinema 110 til L/R og Senter. Noen som har noe å sim om høytalerne? Mangler fortsatt en DVD-spiller, vurderer Toshiba XD-E500.:)

Lenke til kommentar

Mye fint her!

 

Habitats: Recieveren du har holder lenge til å styre surround. Kjøp effektforsterker hvis du skal ha nye fronter. Rubrikk.no er meget fin for å finne billig og brukt.

 

Er midt i oppgraderingsfasen her, men kan slenge ut noen bilder av dagens oppsett:

 

 

På tirsdag eller onsdag blir frontene oppgradert med B&W 683. I løpet av nær fremtid skal Parasound 2250 (koster 14000 ny, får den for 8000) inn for å drive de. Bak skal byttes ut med B&W 685. Senter har jeg ikke helt bestemt meg for da mange sier B&W HTM61 på langt nær holder mål med 683. Har også borti granskauen lyst på Pioneer Kuro 50". Får se hva økonomien tillater. :)

 

683Gallery04_l2_w817_h328.jpg

parasound-2250-41606.jpg

 

Gleder meg! :D

 

Dagens oppsett:

 

TV: LG 42LC2D 42".

Reciever: Denon 2808.

Front: Dynavoice M-85.

Sub: B&W ASW650.

Bak: Mission 733.

Spillkonsoll: PS3.

Endret av cappy
Lenke til kommentar
Kjøpte en Denon AVR-1709 for noen uker siden. Har en Paradigm PDR-8 sub og to Paradigm Cinema 90 høytalere som surround. Har tenkt å kjøpe tre Paradigm Cinema 110 til L/R og Senter. Noen som har noe å sim om høytalerne? Mangler fortsatt en DVD-spiller, vurderer Toshiba XD-E500.:)

Virker bra de, særlig når du har en sub til å ta deg av de laveste frekvensene.

Hvorfor ikke heller kjøpe en BD spiller? de begynner jo å få fornuftig pris? :)

Lenke til kommentar
Mye fint her!

 

Habitats: Recieveren du har holder lenge til å styre surround. Kjøp effektforsterker hvis du skal ha nye fronter. Rubrikk.no er meget fin for å finne billig og brukt.

 

Dette var også planen om jeg kjøper meg noe så kraftig, men skulle gjerne sluppet å dytte enda en boks under TV-bordet...

 

Fin oppgradering du skaffer deg. Bowers & Wilkins har så sykt lekre høyttalere, og de låter også deretter.

Endret av Habitats
Lenke til kommentar

Jeg var innom hifiklubben i går og hørte 683 på Lyngdorf 2175. De var riktignok ikke innspilt, men fy faen for en herlig og detaljert lyd.

Ihvertfall i forhold til det jeg er vant til. Lyngdorf har et veldig naturlig og nøytralt lydbilde. Noen mener det kan være litt kjedelig men man blir derimot ikke sliten ørene etter lang lytting. Den er også fin og liten i størrelse, så den passer fint i de fleste tv-bord.

Mine høyttalere kommer med varetaxi i morgen. Skal få rydda litt og få opp noen nye bilder da. :)

Hvis jeg ikke får gjennom dealen på Parasounden blir det mest sannsynlig en Lyngdorf SDA 2175.

 

LYNGSDA2175BK_2_m.jpg

 

Mye kraft i liten innpakning. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...