Gå til innhold

Den store Warcraft lore tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har skjekket wowwiki, elsker lore og har saumfart hele siden nesten, men har ikke funnet noe på det :( Og ifølge wowwiki ble King Teranas Menethil II begravet i Undercity, muligens av noen Forsakens.

 

"There has been much speculation as to what exactly is under Light's Hope Chapel that would have the power to weaken the Lich King and also deter him from fighting on its holy ground. Many speculate that the body and weapon of Uther the Lightbringer lies at rest under the Chapel, others belive that the remains of Arthas's father are buried here and that Arthas is fully aware of that. Although others belive that below the Chapel lies a great power of light, though it cannot be seen its affects upon enemies of the light can be seen, such as with the Lich King and the Death knights"

 

Må vel bare vente å se regner jeg med. Har en følelse av at dette noe vil ha en sentral rolle i Lich King encounteren. Uther og Kongen har hvertfall sine egne gravsteder, men om de faktisk ligger der er jo noe helt annet. Kan ikke helt skjønne hvorfor Arthas skulle bli svekket av farens støv da. Han har tross alt ikke noe hjerte og ingen følelser.

Endret av Lightningwolf
Lenke til kommentar
Det er mange spekulasjoner rundt dette og ingen vet helt sikkert, men en av teoriene er at Arthas far ligger begravd under lights hope. Jeg ville anbefale aa lese paa sider som wowwiki og andre sider som har lore. Jeg skal sjekke ut wowwiki imorgen :)

 

Det er ikke Arthas' far som ligger der, husk at Arthas drepte Uther for å få urnen med farens aske for å oppbevare levningen til Kel'thuzad i den. Levningen av Terenas Menthill II ligger nå i tronrommet i Undercity.

 

"May the Father lie blameless for the deeds of the son.

May the bloodied crown stay lost and forgotten."

 

Jeg tror det er ganske enkelt en hellig plass. Som i mange religioner kan ikke demoner entre hellige plasser slik er det og i Warcraft.

Lenke til kommentar

Kunne jo vært en tanke, men hvorfor da utrykke det som at noe lå under selve bygningen? Blizzard pleier og ha en mening med alle slike samtaler blandt NPCer og jeg tror ikke de hadde gjort så big deal av det hvis han enkelt og greit ikke kunne gå der. I tillegg så er jo Lich King rett utenfor bygget i questet og så ikke ut til å ha noen videre problemer med det bortsett fra at han mistet en del kraft, han kom jo fint inn.

Lenke til kommentar

Var nettop inne på Wowwiki og leste, og er enig at den med faren høres litt søkt ut, selv om det var den eneste jeg hadde hørt om fra før. Det mest sannsynlige er enten at det er Uther som ligger under der, selv om jeg ikke er helt sikker på hva som er så spesielt da, eller at det er en Mektig kilde til "the light". Siden arthas ble svekket er det naturlig å tro at Paladins blir "buffet" på dette stedet, og da er det vet laturlig å tro at dette stedet svekker de mørke krefter og styrker de "Lyse"(i mangel av bedre ord atm.)

Lenke til kommentar

Har tenkt tanken selv, kan være at det er dette som er denne sterke kilden tl lyset eller hva det står på wowwiki :p Er det ikke i den ene filmen som er released på wow-euorpe(den når forsakens tar helt av og dreper alt de ser) så sier arthas noe som " You are not on Holy ground, Paladin" eller noe i den duren og da virker Paladinen(er det tirion? :p ) ikke veldig urolig. Lenge siden jeg har sett den filmen, får sjekke filmen når jeg kommer hjem, skole pc duger ikke til det :lol:

 

Edit: Så gjennom filme nå, og han sier visst ikke det der, men har lest noe lignede et sted, eller sett det, kanskje det var in-game?

Endret av Hans-O
Lenke til kommentar
Noe eg har lurt litt på, Sargeras lederen av Burning Legion.

Har det egentlig vært noen hint om hva han driver med for tiden?

 

Sargeras holder vel til i The Twisted Nether hvor han sannsynligvis pønsker ut sine onde planer. Gjerne rett meg om jeg tar feil ;) Forresten så synes jeg hele plottet mellom Ner'Zhul og Kil'Jaeden, og selfølgelig Arthas er mest interessant.

Endret av Genetics
Lenke til kommentar
Hmm, her har du vært litt raskt i svingene. Malygos fikk ikke et anfall av "plutselig galskap". det var vel heller det at han hjalp Deathwing å gå imot de andre aspektene med denne orben eller hva det var han fikk laget til som alle aspektene donerte litt av kreftene sine. Malygos visste ike at denne skulle bli brukt på denne måten og når han så at dette drepte mange av sine egne, ble han gal.

Når det gjelder dette med at de kan skifte form, så er både Nefarion og Onyxia, Chroomie og andre drager blitt observert i Human form(alle drager kan ikke skifte from ser det ut som, men mange kan).

 

Når det gjelder malygos nå, så ser han at magi bruken til de forskjellige rasene har gått over styr, og han prøver å ordne opp, noe som er hans oppgave, så at han fortsatt er gal kan vel diskuteres, iallefall ut ifra sånn som jeg har forstått det.

 

Kanskje han ser farene ved å bruke magi bedre enn de andre dragene, vesene i Azeroth. Mulig jeg husker feil, men det var jo magi som gjorde at Burning Legion først komm til Azeroth, og startet krigen mellom alver og demoner. Medivh brukte også magi for å få orcene hit, noe som startet de 3 store krigene. Kanskje Malygos er redd for at det samme skal skje igjen og vil redde verden ved å drepe alle som bruker magi.

Lenke til kommentar
Hmm, her har du vært litt raskt i svingene. Malygos fikk ikke et anfall av "plutselig galskap". det var vel heller det at han hjalp Deathwing å gå imot de andre aspektene med denne orben eller hva det var han fikk laget til som alle aspektene donerte litt av kreftene sine. Malygos visste ike at denne skulle bli brukt på denne måten og når han så at dette drepte mange av sine egne, ble han gal.

Når det gjelder dette med at de kan skifte form, så er både Nefarion og Onyxia, Chroomie og andre drager blitt observert i Human form(alle drager kan ikke skifte from ser det ut som, men mange kan).

 

Når det gjelder malygos nå, så ser han at magi bruken til de forskjellige rasene har gått over styr, og han prøver å ordne opp, noe som er hans oppgave, så at han fortsatt er gal kan vel diskuteres, iallefall ut ifra sånn som jeg har forstått det.

 

Kanskje han ser farene ved å bruke magi bedre enn de andre dragene, vesene i Azeroth. Mulig jeg husker feil, men det var jo magi som gjorde at Burning Legion først komm til Azeroth, og startet krigen mellom alver og demoner. Medivh brukte også magi for å få orcene hit, noe som startet de 3 store krigene. Kanskje Malygos er redd for at det samme skal skje igjen og vil redde verden ved å drepe alle som bruker magi.

Det var det jeg prøvde å få fram. Han er ikke gal(etter min mening da).

 

Miromurr: Kort forklart er Emerald dream alt det azeroth ville vært hvis det ikke hadde vært for Humans, Nelfs etc. Ysera, det grønne aspectet, holder til her. For mer info tipper jeg det står en del på wowwiki og en del andre sider som omhandler lore, men orker ikke å lete i dem så seint på kvelden :p

Lenke til kommentar
Forresten, er det noen som kan fortelle meg litt kort hva the Emerald Dream er og går ut på? :)

 

Hører om det fra tid til annen, men har aldri klart å forstå hva det er.

 

 

Etter som jeg husker etter å ha lest bøkene er dette noe Malfurion Stormrage, broren til Illidan. Han var druid og ble lært opp av Cenarion elns. Han brukte The emeerald dream som er en slags verden der du ikke er død ikke levende, til å innta the highborne for å hindre Sargeras til å få Archimonde gjennom porten. Men blei oppdaget og ble fanget i en slags ugjennomtrengelig kule. Dette er bare etter husken så rett meg gjerne:))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...