Gå til innhold

Tidenes spill-musikk! Hvilken opplevelse har det gitt deg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her kommer et snodig og ekstremt lite nostalgisk innslag: Mirror's Edge.

Tross det faktum at jeg ikke likte spillet, var den Lisa Miskovsky-låta helt drøyt chill. Blir alltid 100% nedroet når jeg hører den på en måte som ingen andre sanger klarer. Føler deg liksom fri og nesten.. Ja, Teisen Mentalpleie here I come, flyvende. Theme from Mirrors Edge het den vel, kreative som svenskene er. Den kan forresten høres på

i dårlig kvalitet, blir ikke helt det samme, men dere fatter poenget. Frihetsfølelse. Last den ned på iTunes, kremkvalitet.

 

Ellers er Braid, Castle Crashers - Jumper (Lykke til med å få den av hjernen etter å ha hørt på den 2-3 ganger ;)), og selvfølgelig er Chip & Dale og Ducktales på NES klassikere :)

Lenke til kommentar
Her kommer et snodig og ekstremt lite nostalgisk innslag: Mirror's Edge.

Tross det faktum at jeg ikke likte spillet, var den Lisa Miskovsky-låta helt drøyt chill. Blir alltid 100% nedroet når jeg hører den på en måte som ingen andre sanger klarer. Føler deg liksom fri og nesten.. Ja, Teisen Mentalpleie here I come, flyvende. Theme from Mirrors Edge het den vel, kreative som svenskene er. Den kan forresten høres på

i dårlig kvalitet, blir ikke helt det samme, men dere fatter poenget. Frihetsfølelse. Last den ned på iTunes, kremkvalitet.

 

Ellers er Braid, Castle Crashers - Jumper (Lykke til med å få den av hjernen etter å ha hørt på den 2-3 ganger ;)), og selvfølgelig er Chip & Dale og Ducktales på NES klassikere :)

 

Still Alive heter den^^

Lenke til kommentar

Må nesten si at en god del Zelda-musikk gjør seg gjeldende her i gården. Bolero of Fire og Windwaker-temaet, pluss hovedtemaet til hele serien selvfølgelig. Noen som var på Play! i fjor? Gøy når alle reiste seg under Zelda (Final Fantasy også, for øvrig). Ellers er Kid Icarus-tonene og det meste av komposisjoner i Super Mario Galaxy en sikker vinner.

 

Siste store var helt klart Still Alive :)

Lenke til kommentar

Har gode minner med Final Fantasy-serien og NFS3:HP. Men i det siste har jeg begynt å få sansen for musikken i den japanske serien Touhou. Level-musikken sitter som støpt og musikken i boss-kampene på slutten av hvert level vil jeg faktisk si er et hakk over vår kjære Uematsu-sama...

 

youtube search:

Remilia's theme - septette for a dead princess

Yuyuko's theme - border of life

Yukari's theme - necrofantasia

Eirin's theme - gensokyo millenium ~ history of the moon

Reisen's theme - lunatic eyes ~ invisible full moon

PS: Se til at det er originalversjonen du hører på, mengden av remixer er ufattelig. Brukeren PineappleDisciple har de fleste av originalene.

Lenke til kommentar

Age of Conan har veldig mye bra musikk. Ellers liker jeg også lydsporet til Little Big Planet veldig, veldig godt. Mange stemningsfulle og fine sanger der. Men den første sangen i et spill som jeg har fått dilla på, som jeg har hørt på time etter time, dag etter dag er Still Alive fra Portal. Noe av det mest geniale Valve noen gang har gjort. Liker også Rock Remixen, synes han som synger har fin stemme.

Lenke til kommentar

Den siste favoritten er felemelodien i Braid. Fantastisk komposisjon som tvang meg til å legge ned kontrolleren (Jupp, kunne ikke spille videre. Da måtte jeg jo spole, og dermed ødelegge musikken).

 

Ellers er jeg som flere andre her svak for musikken til Nobuo Uematsu. Zelda er selvsagt også en favoritt. Og ja, Donkey Kong! :)

Lenke til kommentar

Outcast var helt enormt, utrolig flott soundtrack til et utrolig flott spill.

 

Likte også Kingdom Hearts-soundtracket, låner (selvfølgelig) masse fra Disney-filmer og skaper en enorm atmosfære i spillet, mye av musikken gjør meg rett og slett bare tvers igjennom glad.

 

Edit; Åja! Doh! Zelda-musikken er jo også helt enestående, tåpelig å glemme den!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...