Darkbuster Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Hvilket spill har gitt deg den beste musikk gleden noensinne? Barndomspill eller nyere? Selv tror jeg Final Fantasy har hatt en stor innvirkning på hva slags musikk jeg har likt igjennom tidene. Alle de timene jeg har sittet foran TVen og kost meg med musikken har gjort virkelig preg på meg. Ikke bare skaper det en atmosfære men også en minnerik opplevelse som setter dype spor i deg. Hva mener du?
Chapper Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Halo themen har alltid vært en favoritt hos meg. Du vet du er helt når den slås på! Problemet mitt er at jeg ofte ser meg selv som udødelig når jeg hører den, noe som sjelden stemmer på Heroic/Legendary x)
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Duke Nukem klart! og Hell March!
Zlatzman Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Musikken i The Elder Scroll III: Morrowind har en spesiell plass hos meg. Passer godt til miljøet og setter stemningen fint.
TOMF_InnleggNO Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 God musikk/godt lydbilde er veldig viktig for å skape riktig atmosfære. Men kommer ikke på noen spesielle spill som har virkelig satt et inntrykk som sitter der langt i etterkant. Musikken er kanskje det første man glemmer om et spill, hvertfall for meg. Må si meg enig med Zlatzman, Morrowind har fantastisk musikk. Fallout 3s 50talls musikk må jo også nevnes. Ellers synes jeg Valve er meget flinke til å sette stemning med lydbildet sitt.
Tveitebassen Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Jeg må bare si at Hiroki Kikutas musikalske verk i Secret of Mana var helt utrolig bra, det samme gjelder Yasunori Mitsudas musikk i Chrono Trigger. Square vet virkelig hvordan man skal lage god musikk til sine RPG ^_^
loudgeek Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Grim Fandango - Noir stilen er slående! Monkey Island - Finnes ingenting bedre i hele verden! Oblivion - Ble bare sånn. Chill musikk. Hell March!
bjokys Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Personlig har jeg flere favoritter, men jeg synes likevel det er lite som overgår musikken i Chrono Trigger.
Snorre Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Musikken i The Legend of Zelda: Ocarina of Time er den spillmusikken jeg har det største forholdet til. Kanskje det var fordi jeg bare var 10 år når jeg først hørte den. Kanskje det var fordi musikken simpelthen var så genialt komponert og utført, men samtidig så enkel at jeg ikke kunne la være å bli berørt av den. Jeg sitter fortsatt den dag idag å spiller sanger som Zelda's Lullaby, Song of Healing, Sara's Song (Lost Woods) på piano. Musikk har alltid vært viktig for meg, og Koji Kondo har vært et stort forbilde siden jeg først hørte hans verker i Ocarina of Time.
Zlatzman Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Musikken i The Elder Scroll III: Morrowind har en spesiell plass hos meg. Passer godt til miljøet og setter stemningen fint. Siterer meg selv jeg, kom på et mesterverk jeg hadde glemt: Shadow of the Colossus.
eUnaas_InnleggNO Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Zelda og Donkey Kong Country. ...Var tider det....
DaKurlzz Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 I det siste må jeg melde "Mirror's Edge" og "Command & Conquer: Red Alert 2" musikken som de største de siste 2 årene. Jeg har ikke hatt gleden av å spille så utrolig mye i det siste, men disse spillene har en god og deilig musikk som gjør at jeg kan slappe av eller trene til dem!
oyvjak Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Synes Donkey Kong Country til SNES hadde fin musikk. Mye moro musikk fra C64 eraen også. Oblivion hadde også bra musikk. Er så mange spill jeg kan nevne.
Kiruk Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Med fare for å være veldig uorginal, så sier jeg musikken i WoW. Den passer som regel utrolig godt til stemningen i områdene. Musikken alle Blizz sine cinematics er vel også verdt å nevne. Edit: Og Hell March ifra RA, ja!
Peter Parker Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Slenger meg på Zelda-musikken. Fantastisk.
Obi von Knobi Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Musikken under actionsekvensene på Half Life 2 var veldig bra laget og bidro til litt ekstra adrenalinutslipp. EDIT: Og Zelda selvfølgelig som mange har nevnt
MindTooth Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Halo FTW! Har faktisk alle soundtrack albumene. Er så digg musikk! Birger
teletubbiekid Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Conker's Bad Fur Day. Sangene er kanskje ikke direkte "vakre" å høre på, men de er likevel catchy og ikke minst morsomme. ^_^
Camrot_InnleggNO Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Shenmue :wub: youtube-link1 Youtube-link2 Jeg er for øvrig mer nerd enn dere alle sammen, jeg har en hel ipod fylt opp med kun musikk fra spill. B)
TOMF_InnleggNO Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Med fare for å være veldig uorginal, så sier jeg musikken i WoW. Den passer som regel utrolig godt til stemningen i områdene. Musikken alle Blizz sine cinematics er vel også verdt å nevne. Edit: Og Hell March ifra RA, ja! Synes musikken i WotLK er ganske fin, veldig episk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå