Gå til innhold

Gamer.no: Hvordan lager dere det nye designet?


Anbefalte innlegg

Heisan Gamer, en ting jeg lurer på, jeg kan ikke så mye om webdesign og slikt, så det jeg lurer på er hvordan lager dere det nye designet?

 

hvilket "språk" bruker dere, og hvordan lager dere siden slik at noen kan legge inn artikler mens andre ikke kan? Synes dette er litt spennende å lære om, hadde vært gøy hvis dere hadde forklart meg litt.

 

 

/Markus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

for å lage et tema til IPS trenger du vel bare litt html og css kunnskaper(meste kan nok gjøres med css, så lenge det ikke er snakk om store forandringer på siden), vBulletin bruker du en blanding av begge samt litt xml(ikke at dette har noe med dette forumet). vis jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
Det er vel å søke etter guider på HTML, CSS og PHP.

 

Dette er ikke foumet for å spørre om slike ting, der er vel d****sjon.no bedre. Men så er det vel ikke lov å reklamere på forumet om andre sider. Så da kan jeg ikke det.

Du må ikke finne på å sende PM om andre forumer, i hvert fall ikke på diskusjon.no. Da blir man kastet ut.

Lenke til kommentar
Ojda, det virket avansert, ingen som kan forklare meg litt enkelt hvordan dette fugerer? Og spesielt det systemet med at flere kan legge inn stoff på siden.

 

Veldig enkelt forklart.

Et forum som dette som er basert på PHP har en database.

Database er enkelt forklart et slags lagringsmedium som inneholder tabeller.

 

Når du logger inn på forumet, så har du et brukernavn.

Det som da skjer er at ditt brukernavn sjekkes opp mot en tabell.

Tabellen bestemmer hva som skal vises for ditt brukernavn og hva du har rettigheter til å gjøre.

 

Alle PHP sider kjøres igjennom en slags tolk, og den tolken lager da en side som er skreddersydd for deg og hva du ønsker å se / gjøre.

 

Det er litt mer komplisert, men det er i prinsippet det som skjer hver gang du går inn på en php side.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...