Gå til innhold

Playstation 3- Informasjon og diskusjonstråd!


Paisley

Anbefalte innlegg

Da har jeg hatt min PS3 i 5 dager og må si jeg er sånn passe fornøyd. Jeg har jo en Xbox 360 også, og det er den som har fått, og vil få, mest oppmerksomhet hittil, da jeg har langt flere spill og kommer til å bruke den hver gang det er snakk om multiplattformere. Liker at den er såpass stillegående, men det overrasker meg hvor liten håndkontrolleren er, og også følelsene på knappene. Det føles ut som om jeg skal presse dem igjennom kontrolleren når som helst. Men for all del, jeg er absolutt ikke skuffet.

 

Hvor går jeg for å sette det slik at den starter spill automatisk til fordel for å måtte gå gjennom menyen? Regner med at dette er en mulighet. Har bladd i menyene (et litt tungvint system for en nybegynner må jeg si), men har ikke funnet denne muligheten enda.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor går jeg for å sette det slik at den starter spill automatisk til fordel for å måtte gå gjennom menyen? Regner med at dette er en mulighet. Har bladd i menyene (et litt tungvint system for en nybegynner må jeg si), men har ikke funnet denne muligheten enda.

 

Settings > system settings > Disc auto-start

Lenke til kommentar

Settings > system settings > Disc auto-start

 

Takk for forslaget, men dette er ikke det jeg lurer på. Det denne funksjonen gjør er å starte/ikke starte disken når den settes inn i konsollen, men det jeg ønsker er at disken skal starte med en gang jeg skrur på konsollen. Altså slippe å måtte gå igjennom menyen.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Grandia ligger visst på US store til 9-10 dollar. Noen som har noen personlige er faringer med dette spillet? Noe som er verdt å ha?

 

Absolutt om du liker gamle turbaserte rollespill, så er dette garantert et av de beste på gode gamle ps1. Hvordan får du lastet ned content ifra USA PSN?

 

Ville og på det sterkeste anbefale Wild Arms 1, evt 2 etter du har spilt det som er like bra. Har selv spilte mange rollespill tilbake i tiden og de beste serien ligger garantert i Wild Arms, Grandia, Final Fantasy, Vagrant Story. Jeg og vil og faktisk påstå at Grandia har det beste kampsystemet av dem alle (selv om det opperer med lite lave hp nummer) selv om det er turbasert så føles det veldig solid. Anbefaler det på det sterkeste.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jepp, sjekket det nå og den var oppdatert. Prøvde å gå inn på Account Management og fikk feilkoden 80023017. Jeg googlet koden og det stod noen steder at det vissnok er noe vedlikehold på gang, så jeg får vel smøre meg med tålmodighet.

 

Det er jo litt rart da om ingen andre merker noe til det :huh:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Settings > system settings > Disc auto-start

 

Takk for forslaget, men dette er ikke det jeg lurer på. Det denne funksjonen gjør er å starte/ikke starte disken når den settes inn i konsollen, men det jeg ønsker er at disken skal starte med en gang jeg skrur på konsollen. Altså slippe å måtte gå igjennom menyen.

 

Så vidt jeg vet har ikke PS3 en slik funksjon, og spør du meg er det like greit da det ikke er hver gang jeg vil spille det spillet som står i når jeg skrur på maskinen.

Men selvfølgelig, å ha det som en valgmulighet hadde sikkert ikke vært så dumt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Sett din bruker til å logge på automatisk.

I system setup-menyen:

Display What's New: Off

Disc Auto-start: On

 

Når du setter i et spill starter det automatisk, hvis et spill står i når du slår på må du trykke X en (1) gang for å starte. Jeg vet ikke hvor mange ganger i selve spillet du trykker på X-knappen, men en gang fra eller til gjør ikke noe for meg.... ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg prøver å connecte med en venn for å spille FIFA 10, begge har NAT nivå to - ergo ikke strict (som er type 3 vil jeg tro). Men likevel får vi ikke joinet hverandres sessions, herregud så vanvittig plagsomt!

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre? Har fått en ny ruter, den fikset problemer jeg hadde med NAT på Xboxen.. gikk fra strict til open på null komma niks, og i prinsippet burde PS3en min også få alt på plass bare ved at jeg endret ip-adressen fra Xbox til PS3 - men likevel nivå to.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...