Gå til innhold

Test: De heftigste supermobilene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til info: Huawei Norge har lansert en oppdatering som gir både norske menyer og norsk språk generelt til mobilen. Og scandinavian keyboard gir den norsk ordliste og norsk tastatur. Man kan forøvrig spille av divx filmer om man laster ned en software fra Market. Og muligheten for å bruke den som trådløst modem kommer senere i en oppdatering, eller så kan man roote telefonen.

Så 75% av alt det dere gav minus for kan nesten fjernes :p

Det som er så fint med Android. Kommer det ikke som standard så kan det lett fikses på andre måter.

Syns dette er en konge mobil med kvass prosessor, stor og fin skjerm, bra kamra, Android 2.2 med flash osv og som kan måle seg med mobiler som er mere enn 1000kr dyrere(Desire f.eks).

Noe jeg savner derimot er visse ting som jeg hadde på min HTC Tattoo pga Sense, som f.eks å kunne bytte sang uten å ta av tastelåsen.

Lenke til kommentar

Ah, da beklager jeg, trodde den kom ut når i slutten av april. De mente vel ikke at det var en god nok telefon for testen da. Ikke vet jeg :blush:

 

Hva skal du egentlig med to?

 

Jeg kjøpte en men det var en DOA venter på svar ang den. den andre kjøpte jeg for jeg ikke gidder vente på at de skal få ut fingeren og fikse den andre så hever kjøpet eller selger den.

Lenke til kommentar

til heineoen, ja nokia nokia n97 har ikke symbian3 man jeg snakker om n97 MINI som har symbian 3, og menyene er helt forferdelige etter min mening.

men noe som suger med alle telefoner bortset fra iphone er at man ikke kan stille inn proxy, trenger det for å koble til nett på jobb osv.

 

Sorry, men N97 Mini har samme OS som N97, altså "gamle" Symbian. Første med Symbian3 her på bjerget var nok N8.

 

Forøvrig synes jeg slettes ikke menyene i min N97 er så forferdelige som enkelte skal ha det til. Litt mange valg til tider, men alt blir en vane.

Lenke til kommentar

Sony Ericson Arc frister.Men jeg vil vente på Samsung Galaxy 2 før jeg bestemmer meg.Samsung gjør det alltid bra.Den forrige xperia modellen fik jo en meget sen oppdatering.Jeg kjøpte HTC Desire.og den kom med Froyo 2.2.Og Ericson fik 2.1 i Oktober 2010 lenge etter At Froyo 2.2 var ute.Må bare håpe Sony Ericson har lært noe av forrige xperia.Arc ser lekker ut :thumbup:

 

Sony Ericson Arc frister.Men jeg vil vente på Samsung Galaxy 2 før jeg bestemmer meg.Samsung gjør det alltid bra.Den forrige xperia modellen fik jo en meget sen oppdatering.Jeg kjøpte HTC Desire.og den kom med Froyo 2.2.Og Ericson fik 2.1 i Oktober 2010 lenge etter At Froyo 2.2 var ute.Må bare håpe Sony Ericson har lært noe av forrige xperia.Arc ser lekker ut :thumbup:

Lenke til kommentar

Ble flau av testen til Mobilen.no på TV2 hjelper deg i dag!

 

At ikke Nokia N8 kommer høyere opp i denne testen er rett å slett latterlig!

Ingen Android eller IOS telefon i denne testen kan nå i nærheten på fungsjons siden hva gjelder N8.

 

Jeg nevner ting som Wlan med 802.11n nettverk, blåtann 3.0, usb on the go, fm sender, hdmi port, gratis nav, dedikert kameraknapp!

 

Minus for at prossesoren ikke er kjapp?

Symbian er ett mye mindre ressurskrevene OS enn feks Android.

Min N8 er rask og opplever ikke telefonen som treg.

Kan også spille like heftige spill som de fleste Android/Ios tlf'er kan per i dag. Når QT rammeverket kommer for fult kan N8's ressurser utnytes enda bedre.

 

Prisen er heller ikke "HØY" sammenlignet med de andre telefonen i testen!

 

Lydkvalitet og kamerakvalitet er i toppklasse samt at telefonen har fungsjoner mange andre mobiler kan drømme om så jeg ble faktisk veldig skuffet over Mobili.no som anmelder av mobiltelefoner. :(

 

Må si meg helt enig med deg ang. N8, reagerte på det samme selv..

N8 er det svært få andre mobiler som kan matche, den er en super mobil :)

 

Men å lese tester av mobiler på nett kan man virkelig bli godt forvirret :cry:

Amobil ga N8 en 5èr på sin test (close to 6èr), jaja.... :cry:

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Dette må være den fjerneste testen jeg noengang har sett.... "vi liker at telefonen (HTC) er koblet mot en internett tjeneste som lat deg finne igjen telefonen og fjernslette den" Dette er jo blodkopi av iphone...... hva med skjermen på Huwai? den er ca halvpareten så god som feks iphone.... og hvor får man tak i apps til huwai? på "huwaistore"

helt dustete test spør du meg...

Lenke til kommentar

ipal, greit nok at du er fanboy, men det går an å holde seg objektiv til en viss grad. Huaweien har Android, så det sier seg selv at den har Market. Skjermen er faktisk ganske god og lyssterk, med en bra oppløsning. Ikke noe sammenlignet Galaxy S sin skjerm, som er også mye bedre enn iPhone 4 sin.

Men alt i alt er en god mobil til en billig penge som er godt i stand til å konkurrere med mye dyrere mobiler. Jeg med min U8800 til under 2000kr og stefar med sin Galaxy S til rundt 4000 sammenlignet ytelse ved bruk av Quadrant Benchmark. Jeg fikk 1400 poeng og han fikk 1100 poeng. Syns det sier litt.

 

Du er bare mad fordi iphone ikke kom høyere opp.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Samsung Galaxy S II hadde knust rubbel og bit i denne testen. Desverre er den ikke på markedet enda.

 

ipal:

Kopi eller ikke, det handler om å få ut et best mulig produkt på markedet uten å tråkke i patent-regler. Ellers er det vel snart på tide at Apple endrer brukergrensesnittet til iPhone som fremdeles er nesten identisk som i 2007? Produktivitet innenfor OS`et er jo latterlig. Eneste fordelen iPhone har idag er at den har et lekkert design og mange gode applikasjoner. Men operativsystemet er så lite intuitivt nå at det rett og slett er drit kjedelig.

 

Noen som har sett nye HTC Sense 3.0 eller TW 4.0? Se og lær applegutter. Hvem i all verden vil ikke gjøre de vanligste mobiloppgavene på den raskeste måten i 2011? Og hvem i all verden vil ikke sette opp sin egen smartmobil etter personlig ønske og behov på en brukervennlig måte? Nytenking innenfor operativsystemet har ikke Apple vunnet de siste årene. Dette gjør at den rett og slett at den fortjener å havne et stykke ned på listen.

Endret av KjellGu
  • Liker 2
Lenke til kommentar

En annen fin ting med N8, jeg kan spille omtrent ALT av musikk med SPOTIFY på high-tech anlegget ved å bruke HDMI-kabelen.

 

Kjøper du jevnt og trutt med musikk fra Itunes kommer du fort på over 90kr i mnd og med en Iphone er du avhengig av at anlegget ditt har en dedikert Ipod/Iphone-kabel, og det er det slettes ikke alle som har.

 

N8 var "ikke bra" i starten, det er helt riktig, men etter oppdateringene har den virkelig kommet seg. OVI-store er dessuten på vei opp, mener at jeg leste en plass at det ble produsert over 100 000 apper i mnd nå.

 

Jeg har også en LG Optimus 2x (gjennom jobben) Den er ikke kompatibel med SPOTIFY og det ligger heller ingen alternative GPS-løsninger på Android-markedet. Begge deler suger, jeg fikk nemlig både SPOTIFY og NAVIGON fra Android-markedet på min Samsung pc-tablet

Endret av kj-kjols
Lenke til kommentar

Jeg var på fest nylig, og koplet på iPhonen min og streamet direkte fra iTunesbiblioteket mitt hjemme.

Alt jeg trengte var å kople ut minijackkabelen fra den bærbare de allerede brukte, og koplet den inn i iPhonen.

 

Skal man spille musikk fra telefonen ofte, kan man heller bruke en dock, da den har linje ut via en 3,5mm minijack, men HDMI-adapteren til iPad fungerer også fint med iPhone skulle man ha en slik liggende.

 

Såklart, hvis man har en N8 og en HDMI-kabel liggende er det uansett ganske lettvindt :)

Lenke til kommentar

En annen fin ting med N8, jeg kan spille omtrent ALT av musikk med SPOTIFY på high-tech anlegget ved å bruke HDMI-kabelen.

 

Kjøper du jevnt og trutt med musikk fra Itunes kommer du fort på over 90kr i mnd og med en Iphone er du avhengig av at anlegget ditt har en dedikert Ipod/Iphone-kabel, og det er det slettes ikke alle som har.

 

N8 var "ikke bra" i starten, det er helt riktig, men etter oppdateringene har den virkelig kommet seg. OVI-store er dessuten på vei opp, mener at jeg leste en plass at det ble produsert over 100 000 apper i mnd nå.

 

Jeg har også en LG Optimus 2x (gjennom jobben) Den er ikke kompatibel med SPOTIFY og det ligger heller ingen alternative GPS-løsninger på Android-markedet. Begge deler suger, jeg fikk nemlig både SPOTIFY og NAVIGON fra Android-markedet på min Samsung pc-tablet

 

Stemmer det att Ovi-Store begynner få meget bra utvalg i apps nå og det er jo bare supert :thumbup:

Har visst øket med ca 800% det siste året. Symbian er idag veldig godt representert i i apps og kan ikke sammenlignes med hva de var for 1-2 år siden :)

 

http://www.mobilen.no/artikler/eksplosjon_i_nedlasting_av_nokia-apps/93834

 

Enig i att HDMI utgangen på N8 fungerer glimrende til avspilling av musikk :)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Til info: Huawei Norge har lansert en oppdatering som gir både norske menyer og norsk språk generelt til mobilen. Og scandinavian keyboard gir den norsk ordliste og norsk tastatur. Man kan forøvrig spille av divx filmer om man laster ned en software fra Market. Og muligheten for å bruke den som trådløst modem kommer senere i en oppdatering, eller så kan man roote telefonen.

Så 75% av alt det dere gav minus for kan nesten fjernes :p

Det som er så fint med Android. Kommer det ikke som standard så kan det lett fikses på andre måter.

Syns dette er en konge mobil med kvass prosessor, stor og fin skjerm, bra kamra, Android 2.2 med flash osv og som kan måle seg med mobiler som er mere enn 1000kr dyrere(Desire f.eks).

Noe jeg savner derimot er visse ting som jeg hadde på min HTC Tattoo pga Sense, som f.eks å kunne bytte sang uten å ta av tastelåsen.

Bytte sang i lockscreen..Winamp.. :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nokia N900 er fortsatt et flaggskip uten erstatter, og måler seg bra med andre telefoner.

E.g. 32 GB internminne + opptil 32 GB microSD memory card.

Skjermen på 800 x 480 pixels er god, selv om den kom i 2009.

Gode bilder med Bless900.

Det går rykter om en Nokia N950.

Endret av linux-fan
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...