Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Volvo V40, 205/55 R16 dekk som subber bak.


Anbefalte innlegg

Har en Volvo V40(2002/2003 modell 1.8l) som det nettopp ble kjøpt nye sommerdekk til, opprinnelig sto det 205/50 R16 på, men var et meget godt tilbud på 205/55 R16 dekk, nærmere halve prisen, så det ble kjøpt, men fant fort ut at det ikke var så lurt. Vi hørte med både Dekkmann og Sharif Dekksenter først og ifølge de så skulle det gå fint, og forsåvidt så passer jo dekka, men det subber noe jævlig bak så fort det bare kommer en dump, eller høl i veien, er heller ikke sikker på hvor eller hva dekket subber i, da jeg ikke kan si jeg ser noen merker noen plass enda.

 

Så det jeg lurer på er om noe kan gjøres for å få has på subbingen? Kan såklart gå tilbake til 205/50 R16 eller noe mindre, men det blir sikkert ikke billig, og det er vel cluet her, at jeg helst skulle fått gjort noe med dette til en minst mulig pris.

 

Kan nevnes at demperne bak på bilen er noe slitne, litt mer sliten på høyre side, så en tanke har vært nye dempere, men vet jo forsåvidt ikke om det ville fikset problemet heller.

 

Så lurer på om noen her har noen gode ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jeg litt usikker på faktisk, er en sånn jubileums utgave av V40(75år), bilen ble kjøpt brukt, og ifølge han den bilen ble kjøpt av så sa han noe angående at bilen er originalt litt lavere enn standard utgaven, men om dette stemmer eller ikke er jeg ikke sikker på.

 

Edit: Kan se ut som vi har funnet ut hvor det subber nå. Langs hjulbuen på V40en så er det noen muttere som sitter som holder fast noe plast som går rundt i hjulbuen, ved disse to skruene(sitter på venstre side av hjulbuen mot dørene) så ser det ut som dekker subber borti plasten.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...