Gå til innhold

Tanners nye, bedre og seriøse treningsdagbok.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Startet en treningslogg her for omtrent et år siden, men med mye av og på med trening, og et alt for lite seriøst forhold til treningen ble den lagt død.

 

Nå har jeg tilgang til et mye bedre treningssenter, og har trent i ca 3 mnd nå. Jeg har frem til nå loggført løftene mine på mobilen for å holde orden på hva og hvor mye jeg løftet sist. Men nå vil jeg ta sakene et steg høyere, å lage en seriøs treningslogg!

 

 

Litt info om meg

 

Alder: 19 år

Vekt: 70 kg

Høyde: 180 cm

 

"Faste" mål (Oppdatert 12.04.11)

 

1. Bli 80 kg tung.

2. 75 kg Benkpress.

3. 110 kg Knebøy.

4. 150 kg Markløft

 

Generelle mål

 

Få en kraftigere kropp.

Spise sunnere

 

Maksløft (Oppdatert 14. april 2011)

 

Benkpress 67,5 KG

Knebøy 110 KG

Markløft 120 KG

Overhead press 55 KG

Roing 60 KG

 

 

Jeg skal begynne å spise MYE mer og bli mer bevisst på hva jeg spiser for å oppnå vektøkning og en generelt sunnere kosthold. Kom gjerne med tips og innspill her, da jeg har lite peiling.

 

Som dere kanskje ser er det en stund siden jeg prøvde ut maksløft, og jeg tenkte jeg skulle sette av neste trening til å teste det igjen.

Jeg satser også på å komme med noen bilder etterhvert, så jeg virkelig får se en eventuell framgang senere.

 

:new_woot:

 

 

Jeg legger også ved hvordan dagen min ser ut idag iforhold til mat sånn at dere kan komme med innspill.

 

05:30 - 1 brødskive, 0.4 dl melk.

09:00 - 2 brødskiver, 0.5 L vann.

12:00 - 2 brødskiver, 1 L vann.

16:30 - Middag.

20:00 - 1-2 brødskiver, 0,4 dl melk.

22:00 - 1-2 brødskiver, 0,4 dl melk.

 

Dette er veldig omtrentlig, og varierer dessverre fra dag til dag.

 

Treningsprogrammet:

Jeg kjører stronglift 5x5

 

Økt A

 

Knebøy 5x5

Benkpress 5x5

Roing 5x5

 

Økt B

 

Knebøy 5x5

Overhead press 5x5

Markløft 1x5

 

 

 

 

Hvis noen kan sette måltidene og treningsopplegget mitt i spoiler hadde det vært greit, siden jeg har 0 peiling på hvordan jeg gjør det.

Endret av Tanner
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Starter med å legge inn dagens treningsøkt.

 

Knebøy

 

50 KG - x5

80 KG - x5

90 KG - x5

97.5 KG - 5441

 

Sliter på 97.5 kg. Samme vekt som jeg prøvde på sist treningsøkt. Skal nevnes at det har gått greit fram til 97.5 og er rimelig fornøyd med det.

 

Overhead press

 

30 KG - x5

37.5 KG - x5

40 KG - x5

 

Skulle egentlig ta 42.5, men 37.4 kjentes så veldig tungt ut at jeg droppet det. Tror i ettertid at 42.5 hadde gått greit og har bestemt meg for å alltid prøve og eventuelt "bryte" på riktig vekt.

 

Markløft

 

80 KG - x5

100 KG - x5

 

Gikk bra dette. Ser ikke mørkt på 105 KG!

Lenke til kommentar

Jeg syns du spiser veldig lite i tillegg til at det er veldig ensformig. Skjønner at brødskiver er enkelt og greit og spiste selv bare brødskiver og middag før. Men prøv å bytt 1-2 av brødskivemåltidene med noe annet, f.eks. omelett, pasta og tunfisk, cottage cheese, kesam. Hvis du fortsetter med brødskiver ville jeg ihvertfall spist mer. 3-4 brødskiver i hvert måltid (ikke at du trenger så mange måltider heller).

Lenke til kommentar

Jeg syns du spiser veldig lite i tillegg til at det er veldig ensformig. Skjønner at brødskiver er enkelt og greit og spiste selv bare brødskiver og middag før. Men prøv å bytt 1-2 av brødskivemåltidene med noe annet, f.eks. omelett, pasta og tunfisk, cottage cheese, kesam. Hvis du fortsetter med brødskiver ville jeg ihvertfall spist mer. 3-4 brødskiver i hvert måltid (ikke at du trenger så mange måltider heller).

 

Jeg synes også selv jeg spiser for lite. Har lest at man burde spise hver tredje time om man ønsker raske resultater på vekta, skal derfor prøve på det.

Cottage cheese spiser jeg allerede, ca 100 gram etter trening som snnsynligvis er alt for lite?

Skal prøve å bytte ut kveldsmaten ikveld med et pastamåltid. Tror jeg koker noen egg ved siden av og dropper tunfisken. Er ikke kjempefan av fisk. :)

 

Takker ihvertfall for tips!

 

 

Du trenger MYE mer proteiner. Kjøp proteinshake, dersom du har mangel på tid til å lage deg ordentlig mat.

 

Jeg har tenkt på å bestille noe proteinpulver. Grunnen til at jeg har utsatt det er mangel på info rundt det.

 

Hvilket pulver anbefales med tanke på smak og "effekt".

Lurer også på når, og hvor mye man drikker av det.

Lenke til kommentar

Jeg tar vel 1-2 proteinshaker hver dag, avhengig av hvor mye proteiner jeg har fått i meg den dagen. Tar alltid en shake etter styrketrening. Av hvilket merke du bør ha, så bør du nesten bare velge om du hvor mye du er villig til å betale. Jo dyrere produkt, jo bedre kvalitet og smak. Men de billige produktene gjør fint nytten sin de også.

Lenke til kommentar

Testet diverse maksløft idag og her har vi resultatet!

 

Knebøy

 

110 KG

 

100 KG gikk veldig lett, økte derfor direkte til 110 KG som ble MYE tyngre. Turde ikke mere da jeg ikke hadde en spot.

 

Benkpress

 

67.5 KG

 

"Lett", men tok ikke sjansen på 70++ da jeg ikke hadde noen spot idag, og gidder ihvertfall ikke å bli liggende under stanga.

 

Overhead press

 

55 KG

 

Tungt, kunne sikkert greid 57.5 hvis jeg hadde hatt litt tålmodighet å tatt legere pause, men sånn ble det ikke. :p

 

Roing

 

60 KG

 

Denne øvelsen begynte jeg med for bare en uke eller 2 side og har derfor utført den bare 2 ganger før. Begynte på 50 KG som vart greit nok, kjørte like godt på med 5 repetisjoner som oppvarming.

60 KG vart vist mye tyngre og det var bare såvidt jeg fikk den opp til brystet en gang.

 

 

Skal prøve maks igjen på knebøy og benk neste gang det er flere tilstede!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har blitt veldig lite trening i påsken. Stakk en tur på trening idag for å komme igang igjen nå som påsken er over.

Hadde store vansker med konsentrasjon pga. det fine været ute, og mye annet fristet mer enn å løfte tunge vekter med den slappe påskekroppen min.

 

Ble en veldig trening med lette, men slitsomme løft, grunnet formen. (sykdom).

 

Knebøy

 

40 KG - x10

60 KG - x5

70 KG - 555

 

Benkpress

 

30 KG - x10

40 KG - x5

50 KG - 555

 

Roing

 

30 KG - x5

40 KG - 555

Lenke til kommentar

Tok en tur innom treningsstudioet idag og ting begynner å gå litt bedre igjen. :)

 

Knebøy

 

50 KG - x5

70 KG - x5

80 KG - x5

 

Synes ikke 80 kg er tungt, men jeg blir likevel sliten. Kjenner føttene blir møre mellom settene og jeg sliter litt med de siste settene. Regner med dette vil gå seg til etterhvert som jeg kommer igang med treningen igjen.

 

Overhead press

 

30 KG - x5

35 KG - x5

 

Markløft

 

70 KG - 5

80 KG - 5

 

 

Som sagt, gleder med til å komme skikkelig igang igjen!

Endret av Tanner
Lenke til kommentar

Knebøy

 

50 KG - x5

70 KG - x5

87.5 KG - 5x5

 

Benkpress

 

40 KG - x5

55 KG - 5x5

 

Roing

 

40 KG - x5

47,5 KG - 5x5

 

Både knebøy og benkpress begynner å bli tungt igjen. Kjenner jeg må ta veldig lange pauser mellom settene for å klare neste, men håper jeg klarer å øke ihvertfall 2 ganger til på begge før jeg må ikke klarer 5x5!

 

Bestilte også proteinpulver fra MyRevolution igår. Gøy å se om det gir noen resultater etter en stund!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...