Gå til innhold

Vurderer å kjøpe headset fra amazon, men trenger litt hjelp.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg ser på Logitech G930 for mitt altmuligbruk på pc'n.

 

Ser at det koster litt på amazon uk, men det er billigere enn fra komplett.

 

http://www.amazon.co.uk/Logitech-Wireless-Gaming-Headset-G930/dp/B003U55WWS/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=computers&qid=1302591700&sr=8-1

 

Amazon.com koster det 120 $ og kursen er 1D=5,43kr så da blir det 651 kr for det.

 

http://www.amazon.com/Logitech-Wireless-Gaming-Headset-Surround/dp/B003VANOFY

 

Er det lurt å kjøpe dette fra Amazon.com ? Tar det lang tid før det kommer ? Koster frakt mye ? Hadde vært fint om noen kunne svare meg på dette : )

 

Mvh

Lars

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Amazon tar tid, frakten koster litt. Men problemet med å betille varer fra utlandet som koster mer enn 200 kr for vare+frakt er momsen. Regnestykket blir da sånn ca slik:

 

(Vareverdi + frakt)*1,25+ca 100 kr i gebyr for at posten har fortollet varen = X kr

 

DVS ca: 651+ (si 100 kr i frakt)*1,25 = 938 + 100 = ca 1038 kr.

 

Husk også at dersom det er noe galt så har du 5 års reklamasjon i norge, og gode organer for å håndheve dine rettigheter.

 

Når det gjelder tiden er det nok 1 eller 2 uker med frakt + alt fra 1 til 21 dager som varen blir liggende i tollen i Norge ;)

 

Håper dette var til hjelp!

Lenke til kommentar

Roccat Kave eier jeg selv, ganske bra på alle områder, men jeg tror Corsair HS1 er enda bedre mtp lydkvalitet og komfort.

 

Og ALDRI kjøp slikt fra utlandet. I Norge har du 5 års reklamasjonsrett som er bedre enn garantivilkårene som er standard. Dette er verdt å betale 1-200 kr ekstra for. Husk også at frakta går fortere innad i Norge.

 

Fra USA har du ingen garantier overhodet, med mindre de har global RMA (sjeldent).

 

Fra Europa har du kanskje europeisk garanti i en mnd eller tre. (Seks eller ni måneders garanti gjelder enkelte selskaper).

Endret av Nator
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det gjelder garanti så er det vel uansett en produsent/produkt garanti på varen slik at du kan anyway levere den inn til en leverandør/forhandler av produktet i norge å få det fikset.... skulle det gå i stykker. Litt usikker om dette gjelder fra USA men dette gjelder iallefall fra Europa.

Lenke til kommentar

Alt fra Monster er overpriset og oppskrytt moteaccesorier hvor design og trendfaktor settes over kvalitet og lyd. Ville ikke kjøpt de for musikkbruk og i alle fall ikke ved bruk til datamaskinen da man finner langt bedre headset egnet til dette for en brøkdel av prisen.

 

Anbefaler Logitech G35 / G930 på det groveste. Lyden er grei til musikk, men overlegen i spill og film, byggekvaliteten helt ypperlig, kabelen er så sterk at du kunne fortøyd danskebåten med den. De veier ganske mye på hodet, men når man blir vandt med vekten er det ikke noe å si på komforten.

 

Vurderte selv Corsair HS1, men endte opp på Logitech fordi de satt mer komfortabelt på hodet (HS1 var alt for stramme i bøylen) og den har mer tekniske duppeditter som voice-cancelation, 7.1, programmerbare taster, samt at jeg fikk en veldig god pris på G35 som i utgangspunktet er en dyrere modell enn HS1.

 

Det er ofte det er gode tilbud på Logitech sine headset på komplett.no, så kan hende det lønner seg å ha litt is i magen. G35 fåes på Komplett nå for 699,-.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...