Gå til innhold

Bestillt fly - hvor er billettene?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har bestillt en innenlands flyreise fra Norwegian. Når bestillingen var fullført fikk jeg øyeblikkelig muligheten til å laste ned "Reisedokument" og "Reisekvittering" i PDF-format. Har lagret disse.

 

På "Reisekvitteringen" er det en bookingreferanse samt at det står "Ikke gyldig for reise" oppe i hjørnet.

 

Jeg trodde da jeg skulle få tilsendt billetter enten pr post eller e-post.

 

Det er nå 10 dager til jeg skal reise og hadde vert greit med billetter da.. :p

 

Noen som vet hvor jeg får billettene fra eller skal jeg bruke reisedokumentet når jeg sjekker inn?

 

 

Mvh

 

Vidar Hetlelid

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Står referansenummer noen steder på arket? (Eks. "2BOPPC".) Det er kun den du trenger når du skal ut og fly samt ID kort (bankkort, sertifikat e.l.).

 

Enten sjekker du inn via innsjekkingsautomaten, gjør det ved skranken der du leverer bagasje eller hvis du kun har med håndbagasje er det bare å gå rett til gaten hvis du ikke vil velge sete selv (husk å ha reisebeviset med deg i sikkerhetskontrollen).

Lenke til kommentar

Står referansenummer noen steder på arket? (Eks. "2BOPPC".) Det er kun den du trenger når du skal ut og fly samt ID kort (bankkort, sertifikat e.l.).

 

Enten sjekker du inn via innsjekkingsautomaten, gjør det ved skranken der du leverer bagasje eller hvis du kun har med håndbagasje er det bare å gå rett til gaten hvis du ikke vil velge sete selv (husk å ha reisebeviset med deg i sikkerhetskontrollen).

 

Er du sikker på at en reisende kommer forbi sikkerhetskontrollen med kun et referansenummer nå når reglene er endret? Jeg ville ikke stolt på dette.

 

http://www.dinside.no/864304/flypassasjerer-maa-bevise-at-de-skal-reise

 

Til trådstarter:

Logg deg inn på din bruker og velg Hent Reisedokumentasjon i venstre marg.

Denne gir deg pdf for nedlasting og utskrift. Pdf-en har strekkode som kan brukes i automaten for å få boardingkort. (Tror ikke du trenger dette for innenlandsreiser).

 

Har du ikke buker går du rett på Hent Reisedokumentasjon (eller Finn Reise) og oppgir referanse og etternavn.

Lenke til kommentar

Står referansenummer noen steder på arket? (Eks. "2BOPPC".) Det er kun den du trenger når du skal ut og fly samt ID kort (bankkort, sertifikat e.l.).

 

Enten sjekker du inn via innsjekkingsautomaten, gjør det ved skranken der du leverer bagasje eller hvis du kun har med håndbagasje er det bare å gå rett til gaten hvis du ikke vil velge sete selv (husk å ha reisebeviset med deg i sikkerhetskontrollen).

 

Er du sikker på at en reisende kommer forbi sikkerhetskontrollen med kun et referansenummer nå når reglene er endret? Jeg ville ikke stolt på dette.

 

http://www.dinside.no/864304/flypassasjerer-maa-bevise-at-de-skal-reise

 

Til trådstarter:

Logg deg inn på din bruker og velg Hent Reisedokumentasjon i venstre marg.

Denne gir deg pdf for nedlasting og utskrift. Pdf-en har strekkode som kan brukes i automaten for å få boardingkort. (Tror ikke du trenger dette for innenlandsreiser).

 

Har du ikke buker går du rett på Hent Reisedokumentasjon (eller Finn Reise) og oppgir referanse og etternavn.

 

Du trenger kun referansenummer for å reise, noen ganger trenger du kun ID om du sjekker inn i skranken. Sikkerhetskontrollen skal du gjennom ETTER at du har sjekket inn, så du får altså utskrevet reisebevis både i innsjekkinsautomatene og i skranken før du går gjennom :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er du sikker på at en reisende kommer forbi sikkerhetskontrollen med kun et referansenummer nå når reglene er endret? Jeg ville ikke stolt på dette.

 

Man sjekker inn FØR man går gjennom sikkerhetskontrollen. Når man sjekker inn (via automat eller skranke) får man et boardingcard. Dette kan du vise i sikkerhetskontrollen.

 

Forresten, du trenger bare kredittkortet du betalte reisen med. Den stikker du inn i automaten, så henter den fram bestillingen din automagisk.

Lenke til kommentar

Er du sikker på at en reisende kommer forbi sikkerhetskontrollen med kun et referansenummer nå når reglene er endret? Jeg ville ikke stolt på dette.

 

Man sjekker inn FØR man går gjennom sikkerhetskontrollen. Når man sjekker inn (via automat eller skranke) får man et boardingcard. Dette kan du vise i sikkerhetskontrollen.

 

Forresten, du trenger bare kredittkortet du betalte reisen med. Den stikker du inn i automaten, så henter den fram bestillingen din automagisk.

 

 

 

Innenlands trenger en ikke sjekke inn.

Da er det nødvendig med billett etter den nye ordningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...