Gå til innhold

Deler til 7k ca


Anbefalte innlegg

Heisan!

har en fungerende god data, men sånn som 2011 ser ut, så kommer det mange deilige spill som krever en good data, på god grafikk. Har pc som drar Crysis2 ganske smooth, men ikke smooth nokk.

 

Så nå er det "superweekend" på komplett, og da vurderer jeg og kjøpe skjermkort på tilbud, og mens jeg gjør det så kjøper jeg 750w PSU og oppgraderingspakke...

 

 

 

* Intel Core™ i7 Quad Processor i7-950 Quad Core, 3,06Ghz, Socket 1366, 8MB, 130W, Boxed w/fan

* Gigabyte GA-X58A-UD3R, X58, Socket-1366, DDR3, ATX, USB3.0, SATA 6Gb/s, 2xPCI-Ex(2.0)x16, Revision 2.

* Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB CL9 Kit w/3x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, for Core i7

* Chieftec Super Series 750W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus, Modular, 2x 6pin+2x 6+2pin PCIe, 8x SATA, 140mm

* ZOTAC GeForce GTX 460 1GB "3DP" PhysX PCI-Express 2.0, GDDR5, 1xDVI, 3xDisplayPort, CUDA, 256bit

 

 

Men så lurer jeg på om det ikke er noen andre sider som selger deler og/eller evnt. god pc til 7.000,- som kan sammeligne seg med speccsa over? :) Eller et bedre skjermkort +/- pris!

 

Kommer til og holde meg ganske oppdatert i løpet av helgen, så bare å komme med innspill folkens! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville nok ha gått for denne oppgraderingspakken da 2600K-CPUen spraker temmelig bra rumpe i forhold til prisen. Jeg kjører selv en 2600K, og et HD6970-kort, og det er GPU-en som er flaskehals i mitt system.

 

Er temmelig sikker på at 2600K er sprekere enn i7-950 ((Les her)

 

EDIT: Evt kan du gå for 2500-K som yter like godt som 2600-K i spill og sette sammen din egen oppgraderingspakke.

Endret av keitran
Lenke til kommentar

Hva er det du har nå av maskinvare? Prosessor, hovedkort, PSU og skjermkort. Det er ikke sikkert at et GTX 460 (like rask som et GTX 285) er en særlig stor oppgradering i ytelse for deg. På samme måte kan det heller lønne seg å kjøpe ny prosessor og spare litt penger til neste oppgradering

 

Nå har jeg QuadCore 8200 2.33GHz, 600W PSU, Gtx260 core 216 og gigabyte hovedkort (usikker på hvilket).

 

Edit: Glemte PSU.

Endret av umarex
Lenke til kommentar

Takk for svar!

 

Slik det ser ut nå, så blir det samme skjermkort som vist tidligere. Denne oppgraderingspakken og denne PSU'en :)

 

* Oppgraderingspakke Intel - Core i7 2600K

3,4GHz Quad core, 8GB DDR3 1600MHz, ASUS Sabertooth, P67 chipset,

* Chieftec Nitro Series BPS-750C 750W PSU

ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Modular, 4x 6+2pin PCIe, 6x SATA, 140mm Vifte

* ZOTAC GeForce GTX 460 1GB "3DP" PhysX

PCI-Express 2.0, GDDR5, 1xDVI, 3xDisplayPort, CUDA, 256bit

 

Prisen er vel ca den samme, men er ikke så oppdatert på raedon sine skjermkort, så kanskje noen andre skjermkort på komplett er på tilbud som tar pris og ytelse på det jeg har lagt ut +/-.

Lenke til kommentar

Hva er det du har nå av maskinvare? Prosessor, hovedkort, PSU og skjermkort. Det er ikke sikkert at et GTX 460 (like rask som et GTX 285) er en særlig stor oppgradering i ytelse for deg. På samme måte kan det heller lønne seg å kjøpe ny prosessor og spare litt penger til neste oppgradering

 

Nå har jeg QuadCore 8200 2.33GHz, Gtx260 core 216 og gigabyte hovedkort (usikker på hvilket).

 

Prosessoroppgraderingen din blir god, men et GTX 460 1GB er bare opptil 50% raskere i shaderbundende spill (Crysis, Metro 2033) mot et GTX 260 216. Se selv

GTX 260 216 er til og med raskere i teksturfiltrering med sine ekstra ROPer og teksturenheter.

 

Med mindre du går opp til HD 6870 eller GTX 560 Ti vil du ikke se en stor forbedring slik jeg tolker informasjonen

Lenke til kommentar

Hva er det du har nå av maskinvare? Prosessor, hovedkort, PSU og skjermkort. Det er ikke sikkert at et GTX 460 (like rask som et GTX 285) er en særlig stor oppgradering i ytelse for deg. På samme måte kan det heller lønne seg å kjøpe ny prosessor og spare litt penger til neste oppgradering

 

Nå har jeg QuadCore 8200 2.33GHz, Gtx260 core 216 og gigabyte hovedkort (usikker på hvilket).

 

Prosessoroppgraderingen din blir god, men et GTX 460 1GB er bare opptil 50% raskere i shaderbundende spill (Crysis, Metro 2033) mot et GTX 260 216. Se selv

GTX 260 216 er til og med raskere i teksturfiltrering med sine ekstra ROPer og teksturenheter.

 

Med mindre du går opp til HD 6870 eller GTX 560 Ti vil du ikke se en stor forbedring slik jeg tolker informasjonen

 

Hva om jeg kjøper skjermkortet som er over, kan jeg kjøre SLI med det og det Gtx260 da? :) og grier en 750w dra begge to?

 

Og tusen takk for all hjelp! :)

Lenke til kommentar

SLI fungerer kun med et skjermkort av samme type, altså GTX 260 Core 216 for deg, det billigste jeg finner er til litt over 1000 kr som demovare. Det er ikke egentlig verdt den prisen om du kjøper nytt, men skaleringen skal være god nok til at du kan konkurrere med ytelsen til GTX 560 Ti og HD 6870. Merk deg at du vil oppleve noe "microstutter" og det kan være noen spill som ikke støtter SLI, mest nye. Et annet minus er at du ikke får DirectX 11, men et GTX 460 har egentlig ikke nok kraft til at du skal skru på directX11-innstillingene i spill uansett.

 

Likevel får du flere fps for penga om du kjører SLI. På det nye hovedkortet du skal kjøpe vil dette gå greit. Crysis 2 skal visstnok ha fått en fungerende SLI-profil nå. Uansett er det lettere å kjøre Crysis 2 på maks enn Crysis.

 

Jeg fant en link her som viser ytelsen til GTX 260 og GTX 460 i Crysis 2

Lenke til kommentar
if you go for SLI you will have performance just a bit lower than GTX295 but you will miss dx11 stuff. if you get a 460 the performance increase is not much but if you can OC the card really good then you will have something with the performance between 5830 and 5850 plus dx11. if you really want to use your 260+ as a dedicated physx just make sure your PSU is up to that though i think that your current PSU might be fine supporting both 460 and 260+ together.

 

Ja, med GTX 260 som dedikert PhysX-kort. Det er veldig få spill som bruker PhysX og krever grafikkort av Nvidia for å få god ytelse. Cryostasis, Mafia, Metro 2033 og Batman: Arkham Asylum er de jeg husker nå, ellers er det ikke noe særlig poeng med et dedikert PHysX-kort.

 

SLI fungerer kun mellom to kort av samme arkitektur og navn, altså må du ha et GTX 260 for å kjøre SLI med 260. For å kjøre SLI med et 460 må du ha to GTX 460.

 

Om du kjøper et GTX 460 og bruker ditt gamle GTX 260, vil du se en forbedring i spill som Batman: Arkham Asylum og Cryostasis, i spill som ikke bruker Physx-teknologi vil du ikke se en økning i annet enn strømforbruk og varme

 

Det finnes ingen unntak for dette med Nvidia, AMD har muligheter for å kjøre Crossfire mellom to grafikkort så lenge de er laget med samme arkitektur.

Lenke til kommentar

Allright. Takker for ekstreme gode svar! Men da lønner det seg egentlig ikke å kjøpe nytt skjermkort, med tanke på at jeg har en rimelig godt skjermkort fra før ?

 

Om du har lyst på mer ytelse, så er det beste valget for penga å gå SLI for deg, med mindre du er villig til å betale noen hundrelapper ekstra for et HD 6870 for 1600 kr (bra) eller et HD 6950 for 1700 kr (en del bedre)

Selv da vil SLI yte bedre, SLI vil faktisk yte bedre med mindre du går opp til 2500 kr for et skjermkort

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...