Gå til innhold

Noen jeg kjenner frykter at hundene deres blir forgiftet av naboen, noen som har sett lignende før (bilde)?


Sjøtispe

Anbefalte innlegg

Jeg var egentlig veldig usikker på hvor dette passet inn, og det passer vel egentlig ikke inn noen steder, men det er verdt forsøket.

 

Noen venner av meg har i den siste tiden funnet en god del merkelig i hagen sin, og i dag (da hundene bjeffet) gikk han ut for å se hva det var som foregikk. Garasjeporten deres står alltid litt på gløtt (da de har en katt som går inn og ut), og inn i garasjen var det skjøvet inn dette; http://bildr.no/view/859811

 

Er det noen som vet hva det kan være? Det minner meg om ting man typisk legger for å få kattene til å holde seg borte (det blåaktige), men det er mye annet rart der òg. Det mistenkte at det muligens kunne være rottegift, men er helt grønne.

 

De mistenker at en nabo har noe imot hundene, og derfor ønsker å forgifte dem. Men ingen av oss har sett lignende før...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje det var kattene de ville forgifte? Nabokatter er noe dritt som ødelegger ethvert forsøk på å lage blomsterbed og annet i hagen.

 

Jeg tenkte tanken selv, men det var da enorme mengder meg gift for å forgifte en katt? Jeg fikk inntrykk av at det var hundene de var ute etter, spesielt siden denne personen har forsøkt å plassere giften andre steder enn i kun garasjen. Kan skjønne frustrasjoner over katter som ødelegger blomsterbed og annet i hagen, jeg er veldig lite glad i katter selv, men det gjør det ikke greit å forgifte dem.

Lenke til kommentar

Nei, vi vet ikke hva det ligger i. Var noe klissete som holdt alt sammen, samt noe som kunne se ut som hamstermat. Var i hvert fall ingen pølse, som så klart hadde vært det lureste hvis han ønsker at hundene skal spise det.

 

De har en liten jente på tre år, så det er selvsagt fare for at hun er den første til å snuble over det en dag, og det er ikke veldig bra. Det er jo flere naboer, så det blir litt vanskelig å gå til alle for å fortelle en løgn om at datteren er innlagt på sykehuset, blir neppe løsningen.

 

Politiet er kontaktet, men der fikk han ikke så veldig mye hjelp. Fikk bare beskjed om å installere overvåkningskameraer, og det koster jo litt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest medlem-1432

Hadde jeg mistenkt at noen hadde prøvd og forgifte min hund hadde jeg flyttet hunden bort i fra stedet straks, gjemt meg og ventet helt til jeg hadde funnet ut av hva som foregikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...