Gå til innhold

SE X10 mini pro - dritt telefon ?


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg nylig en X10 mini pro, da jeg leste mange gode tester av den på nettet.

 

Førsteinntrykket er jo bra, da den tar gode bilder, jeg kan bruke spotify på den, samt at det er god lyd.. bedre lyd enn det var i min tidligere "Walkman" telefon W995.

 

Så alt er vel og bra?

 

Neeeeei.

 

Jo mer jeg bruker den, jo mer har jeg egentlig lyst å bare knuse hele telefonen.

 

 

Spotify: Denne må avinnstalleres/reinstalleres minst hver 2-3 dag. For etter noen dager, så begynner den å låse seg, så mister jeg all offline musikken, og så klikker appen hele tiden. Enten låser programmet seg, eller mobilen slår seg av. Har hendt jeg må ta ut batteriet også, for å få den PÅ igjen.. Det er så frustrerende å måtte installere programmet på ny hundre ganger, for å ikke snakke om at jeg må laste ned alle listene på ny. Har ofte hendt at jeg må formatere minnekortet også, eller prøve å slette tidligere data fra selve spotify.

 

Angry Birds: Litt moro må man vel ha.. Men det hakker noe så voldsomt, det er ikke så lett å "time" ting når det hakker (lagger) på den måten. Dette spillet er vel "lagd" for iphone, så det er vel kanskje grunnen til at dette spillet går så dårlig ?

 

Trådløs nett: Jeg vet ikke helt hva som feiler telefonen min. Netter detter ut hele tiden.. Ut av rekkevidde, når jeg sitter 1 meter ifra den trådløse ruteren.. Hooray!

 

Sånn ellers er egentlig hele meldingsstyret/anrop helt elendig, men det har vel mer med meg å gjøre & hva jeg er vandt med.

 

 

Er telefonen min defekt, eller er den rett og slett bare en dritt telefon ?

 

Edit: Telefonen er oppgradert til nyeste Android versjon.

Endret av Panneskjegg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du oppdata firefirm? også burde du installere en appkiller, fordi hos meg så starter mange apps og programmer av seg selv, som lagger tlfen, også jeg har satt appkillern på hvert kvarter... ellers trist at SE ikke vil update android på tlfene enn 2.1

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Tenkte jeg kunne oppdatere tråden litt.

 

Har hatt mobilen en stund nå, og har lagt merke til følgende:

 

Spotify fungerer bra så lenge du bruker ORGINAL minnekortet som følger med. Jeg har brukt 2x8gb micro SD kort (Lexar & Sandisk), og telefonen blir rett og slett helt mongo med disse i seg. Kan bare glemme å bruke spotify med et slikt minnekort. Så du får ta til takke med 2gb! HAH...

 

Meldingssystemet klikker HELE tiden. APPLIKASJONEN HAR KLIKKET, VENNLIGST KNUS TELEFONEN OG KJØP EN NY. Ja, seriøst, noe så vanskelig som å sende/motta meldinger er et rent helvete. Heldigvis har jeg funnet en "vei" utenom, slik at jeg faktisk får mottatt/lest meldinger likevel.

 

Strøm? Det spiller ingen rolle om du har app-killers, eller strøm-sparer-apps på telefonen. Den er GARANTERT tom for strøm innen 24 timer.

 

Alt i alt må jeg si jeg har aldri vært borti en større møkka telefon i mitt liv. STYR LANGT UNNA DENNE!

Endret av Panneskjegg
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Velkommen til smarttelefon-verden. Dette er slikt som alle vi som har byttet fra "vanlig" telefon til smarttelefon de siste årene har vent oss til å leve med: Ting slutter å funke, du må reinstallere stadig vekk, batteriet holder (for meg) 8-15 timer. Fleksibiliteten til Android gjør at den har større potensiale for ustabilitet enn de mer nedlåste iOS og Symbian, og også Windows Phone 7, som trolig er bedre valg for de fleste?

 

Kanskje det hjelper å se på den som en PC, som du kan ringe og sende meldinger med (av og til)? Stabiliteten minner mer om en PC enn en telefon. For brukere som ikke MÅ ha smarttelefonfunksjonalitet, men som bare skal ta bilder, ringe, sende meldinger og høre på musikk, og surfe bare litt, anbefales fortsatt en vanlig telefon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En PC kan jeg tweake og gjøre "ALT" med, og den er DØNN STABIL. Så det hjelper lite å se på X10en som en PC ;) Hehe

 

Jeg føler jeg sitter med en "beta" versjon av telefonen, som er full av bugs og fandenskap.

 

 

Men du har rett. Jeg bør kanskje satse på en Symbian telefon eller noe slikt.

 

 

 

Noen som vil ha en billig X10 Mini Pro, sort? ;) PM ME!! :dribble:

Lenke til kommentar

Tenkte jeg kunne oppdatere tråden litt.

 

Har hatt mobilen en stund nå, og har lagt merke til følgende:

 

 

Meldingssystemet klikker HELE tiden. APPLIKASJONEN HAR KLIKKET, VENNLIGST KNUS TELEFONEN OG KJØP EN NY. Ja, seriøst, noe så vanskelig som å sende/motta meldinger er et rent helvete. Heldigvis har jeg funnet en "vei" utenom, slik at jeg faktisk får mottatt/lest meldinger likevel.

 

Mener med meldingsystemet klikker? Hos meg fungerer meldingsystemet utmerket.

 

 

Strøm? Det spiller ingen rolle om du har app-killers, eller strøm-sparer-apps på telefonen. Den er GARANTERT tom for strøm innen 24 timer.

 

 

Så lenge du ikke har aktive bakgrunner på og setter lysstyrken til minimum så holder den veldig lenge. Min har forsatt igjen 41% etter å ha stått på i 32 timer nå, har dog ikke vert mye brukt, 15 anrop og en 20 mld og noen turer på facebook.

Lenke til kommentar

Min X10 Mini varer 3 døgn, X10i varer vanligvis 2 døgn, min nye Xperia Neo varer litt over et døgn.

Hvis en app nekter mobilen å gå i sovemodus tømmes batteriet på en dag uansett hvordan bruksmønster man har, derfor er det viktig å sjekke dette. Appkillere er en brutal løsning som ikke fjerner problemet.

Lenke til kommentar

Har ikke aktiv bakgrunn, og skjermstyrken er veldig lav. Men levetiden er ikke det som er mest irriterende, det går faktisk fint an å leve med at jeg må lade den hver natt. No problemo!

 

Nå husker jeg ikke nøyaktig hvilken beskjed som kommer opp når meldingene klikker.. Men det som skjer er følgende:

 

Jeg skriver følgende melding til Lars: "Jeg benker 200kilo lett, fordi jeg er grisesterk". Lars svarer, og det viser at jeg har fått en melding. Jeg trykker på meldingen, fordi jeg vil jo se hva Lars skriver til meg. Jeg får opp listen over meldingene jeg har fått, og ser altså den nye jeg fikk hos Lars. Når jeg da trykker på denne meldingen, så får jeg en feilmelding opp, at melding applikasjonen har låst seg, og at jeg må tvangsavslutte.

 

For å ordne opp i det, finnes det 2 løsninger:

 

1) Skru telefonen av og på

2) Gå på "Ny melding" -> Velg mottaker -> Lars.

 

Ved 2) så får jeg sett meldingen fra Lars, og jeg kan svare han. Men først må jeg viske ut meldingen som jeg skrev sist gang (den skulle vaert borte nå).

 

 

Visste ikke at jeg måtte ha en doktorgrad for å bruke android. Er nok derfor telefonen er så elendig. :tease:

Lenke til kommentar

Prøvde et tredje 8gb minnekort på telefonen nå nettopp, et som følger med Vivaz Pro (En orginal Sony Ericsson minnebrikke), og det samme skjer. Etter å ha syncet 7-8 sanger, så bestemmer mobilen seg for å ha sort skjerm. Den er "PÅ", det vil si jeg kan høre om folk ringer meg, eller sender melding - men skjermen er svart, og jeg kan ikke gjøre noe som helst.

 

Eneste jeg kan gjøre, er å ta ut minnebrikken, da vil telefonen fungere slik den skal. Så er det bare å sette i minnekortet igjen, og synce 7-8 sanger til, før det samme skjer. Vil ta en evighet å få sangene mine innpå.

 

Når jeg setter minnebrikken inn igjen, så maser mobilen om at disken er nesten full (yeah right.. er jo bare 6gb ledig).

 

Nytter ikke å avinstallere/reinstallere spotify, ei heller å formatere minnekortene.

 

 

Får bare håpe at jeg ikke støter på et tidligere problem: Nemlig at mobilen/spotify bestemmer seg for at jeg skal synce ALT på ny igjen, etter 3-4-5 dager.

 

 

 

Morsom mobil dette her :)

 

Morsomt å whine også, siden det får med seg så mye godt :tease:

 

 

 

 

Nei, jeg får vel heller bare kjøpe meg en ny mobil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...