Gå til innhold

Test: Sony Ericsson Xperia Arc


Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd SE Arc i dag. Fy faa.. for en rå mobil. Finnes mange konkurenter, men denne er knall!! Rask og knallgod skjerm :thumbup: ANBEFALES!!

 

Jeg har prøvd SE Arc i dag. Fy faa.. for en rå mobil. Finnes mange konkurenter, men denne er knall!! Rask og knallgod skjerm :thumbup: ANBEFALES!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skjermen er for stor.. 3,7" er maks. batteriet er for dårlig.

 

Brenn i helvete.

 

 

1. "3,7" er maks."? Feil.

2. "Batteriet er for dårlig"; Mest sannsynligvis sant og jeg hater mobilprodusentene for det. De tror at alle vil ha tynnest mulig mobil, koste hva det koste vil.

3. "Brenn i helvete" var vel litt krasst. :p

Lenke til kommentar

Kjære Sony Ericsson!

 

Jeg sitter nå med Arc i hånden og jeg må virkelig si at dere har sannelig gjort oppgraderingen fra x10 på en god måte. Skjermen er helt utrolig og den smelter sammen med hånden.

 

Men!

 

her kommer men'net! Arc er ikke en mp3-spiller. Typisk svensk å plassere en jackinngang på siden.

 

"åh, grabbar. Jag har en idé! På vår nya SE xperia, då setter vi jack inngongen på sidan av telefonen."

 

5+ Herlig phøne :D

 

EDIT: trykk leif

Endret av Digitalklokke
Lenke til kommentar

Til dere som har denne tlf, kanskje dere kan hjelpe meg litt med å finne svar på følgende:

 

- Hvordan få adresseboka til å sortere etter etternavn i stedet for fornavn?

 

- Sette på økende ringevolum ved innkommende samtale ?

 

- Hindre at nettverk kobler ut hver gang skjermlås går på?

 

- Vet når oppdatering kommer som gjør at telefonen kan koble seg til en Exchange server?

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Tre ting jeg ikke liker på denne telefonen når jeg leser om den...

 

1. Hvorfor laderen på siden, man får ikke brukt denne i en docking da slik man gjør med andre (Desire eks). Noe som kjør det mer upraktisk på jobb.

 

2. Internminnet er i grenseland, mener å huske at Desire hadde 512MB og den slet omtrent fra dag en med liten plass. Vel og merke så tok Sense mye plass, men fortsatt er dette i grenseland på en mobil som kommer ut et år senere.

 

3. Antar sølvfargen rundt er lakk, slik de alltid har levert... Denne burde vært titan eller aluminium, da den flasser fort.

 

Utenom det ser det ut som en deilig telefon som jeg vurderer sterkt! Sikler på den og LG sine siste nykommere.

 

Når det er sagt burde Google satt krav til alle som vil produsere en android telefon. Satt krav på type lader og plassering, slik at man kan snart ha en standard og få mer integrasjon mot hifiutstyr og bil.

Lenke til kommentar

Desire hadde bare 150MB ledig til brukeren. Forøvrig har den (og arc) nå App2SD der det fungerer.

 

Men det står ikke speccet noe sted hvor mye brukeren på SE Arc for å rutte med heller....

App2SD har jeg litt blanda erfaring med, mange apps som blir flyttet dit lukker seg når man låser skjermen.

Lenke til kommentar

Noen som har fått testet batterilevetiden?

 

Vant litt over 4 lapper på oddsen i kveld, så nå blir det enda en ny mobil, denne. :-)

(Takker spesielt Schalke 04 for seier over Inter Milan)

I starten var batteriet ræv. Men etter noen ladinger kom det seg betraktelig.

Etter en del surfing med både wlan og mobildata, en god del preiking i jobbsammenheng, noen smser + litt spilling var batteriet fortsatt på 81% når jeg skulle legge meg.

Så jeg er svært fornøyd med batterilevetiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Dere skriver om denne:"Videospilleren i Sony Ericsson Arc spiser alt vi forer den med, og bildene flyter godt og ser bra ut på skjermen når vi kobler oss til en større flatskjerm via den medfølgende HDMI-kabelen."

 

Hvilken videospiller mener dere da?

 

Den som er på min ARC kan stort sett ikke spille noe som helst. Ikke AVI engang. Så jeg måtte laste ned en spiller som heter MOBOplayer. Funker greit så langt.

 

Finnes det noen måte å få denne til å bli masselagringsenhet hver gang man kobler til Mac'en uten å måtte gå inn i menyene for dette hver gang?

Lenke til kommentar

ja jeg har testet alle utgavene av iPhone. Grundig. Har tilogmed noen i husstanden akkurat nå.

Optimus 2x bedre kamera enn Arc? Hvor har du hentet dette fra? Arc har vel et av dagens beste mobilkameraer... Og må nok skuffe deg, men din gamle Nokia er nok akterutseilt når det gjelder kamera. De fleste flaggskipene i dag har kameraer som overgår n95...

Endret av newnick
Lenke til kommentar

Jeg sitter med alle tre telefonene, og bildene fra Arc har elendige farger og fungerer dårlig med motlys. 2x har overdreven led-blitz innendørs. N95 tar finere bilder, selv om kameraet er tregt og kun 5mpix.

 

Tester forsåvidt også blant annet en incredible s, og hadde det ikke vært for at den har det aller dårligste kameraet jeg har testet i en ny tlf, så hadde det vært min anbefaling.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...