AMMO113 Skrevet 3. april 2011 Skrevet 3. april 2011 Jeg ønsker WLAN i en hangar. Ikke mange meterene unna hangaren står en trådløs router. Men signalene når ikke inn i hangaren. Kan jeg strekke en kabel fra en av LAN-portene på den trådløse routeren og inn i hagaren, for så å koble den til en ny trådløs router? Testet dette hjemme, men da får jeg kryss over internettforbindelsen! Noen spesielle innstillinger i router? Andre
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. april 2011 Skrevet 3. april 2011 Grunnen til at det ikke fungerer, kan være konflikt mellom routerne (samme IP). Det beste er å logge inn på routeren og slå av DHCP (LAN). Koble så nettverkskabelen i en av lanportene. Da vil routeren fungere som et aksesspunkt.
AMMO113 Skrevet 3. april 2011 Forfatter Skrevet 3. april 2011 (endret) Oppsettet jeg ønsker er: modem----kabel----Router#1----WIFI----PC kabel fra LAN-port på router#1 til Internet-port på router#2 Router#2----WIFI----PC Jeg ønsker altså wifi ut i fra begge router'ene. I hvilken router skal jeg slå av DHCP? Beholder jeg da WIFI i denne? Endret 3. april 2011 av AMMO113
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. april 2011 Skrevet 3. april 2011 (endret) Router #2. Ikke bruk internettporten på router 2, men LAN. EDIT: Ja du beholder trådløsfunksjonen. Endret 3. april 2011 av la7dfa.com
AMMO113 Skrevet 3. april 2011 Forfatter Skrevet 3. april 2011 Takk for at dere vil hjelpe! Router #2. Ikke bruk internettporten på router 2, men LAN. EDIT: Ja du beholder trådløsfunksjonen. Prøvde og slå av DHCP i Router#2, men da fikk jeg opp noen valg. Valgte static IP. Men hvilken internett-ip-adresse skal jeg legge inn her? Subnet Mask? Default gateway? Static DNS 1,2 og 3? Det er en Linksys 54 WRTGCV2 Er ikke LAN-porten en UT-port? Skal ikke internett fra router#1 inn?
AMMO113 Skrevet 5. april 2011 Forfatter Skrevet 5. april 2011 Fikk det til ! http://www.togaware.com/linux/survivor/Router_Router.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå