Gå til innhold

Sliter med å få internett (ST 510i + trådløs ruter)


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har i det siste slitt med å komme på nett. Jeg har ADSL og bredbåndstelefoni fra Telenor, og alt har fungert perfekt helt nå i det siste hvor jeg plutselig har mistet nettet. Jeg har et SpeedTouch 510i modem, Tecom GW1000ST telefonadapter og en D-link DI-524 ruter for trådløst nettverk hjemme (bærbar). Jeg har ikke rørt kabeloppsettet, men kun resetta ruteren og modemet. Hverken kablet eller trådløst nett virker, og telefonen virker selvfølgelig heller ikke så lenge jeg ikke får kontakt med DSL-linja.

 

Problemet er nesten som et tidligere, men nå har jeg altså en trådløs ruter i tillegg. Alle lysene på modemet lyser imidlertid grønt (OK), og i Windows 7 står det at jeg har tilgang til nettverket (både kablet og trådløst, med full signalstyrke). Men når jeg klikker på "Status for lokal tilkobling" står det "Ingen nettverkstilgang" ved IPv6-tilkobling (feil?) og "Internett" ved IPv4-tilkobling. Telenorhjelpen er til liten hjelp. Jeg har mistanke om at jeg har noen feil innstillinger i ruteren/modemet og at disse er i konflikt med hverandre? På telefonadapteren lyser PWR, WAN, LAN/PC grønt, mens SIP (som skal lyse grønt) ikke lyser i det hele tatt. SYS (sjekker etter firmware-oppdateringer) lyser oransje inni mellom. Noen som kan hjelpe meg med å få nettet til å virke? En PC er verdt null uten internett. :(

 

Er veldig takknemlig for hjelp! Bare spør om det er noe uklart. :)

 

GB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

EDIT: Kablet internett og bredbåndstelefon virker igjen nå heldigvis, har prøvd litt forskjellig og det ser ut til å ha hjulpet. :) Men ett problem gjenstår; det trådløse nettverket virker ikke, selv med ruteren slått på og alle kabler koblet til som tidligere. Jeg kommer ikke inn på innstillingene til ruteren i IE8, men Speedtouchen kommer jeg inn på. Hva skal jeg gjøre?

 

GB

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...