Gå til innhold

Guide: TV-Skolen: Mediespillere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er "TV-Skolen" en ny serie dere kommer til å kjøre? Hadde vært veldig fint med en artikkel om status på Plasma vs. LCD vs. LED-LCD, samt hvordan teknologienes utvikling er i dag. Det reklameres jo for LED-TV-er, men tilstanden for litt siden var jo at dette ikke var "ekte LED", men LED-lamper på sidene av skjermen o.l. Er det fortsatt tilfellet?

 

Mvh,

Lars M.

 

Edit:

Arrestér meg gjerne om det har blitt gjort, så bare ingen link blant relaterte artikler.

Endret av LarsM
Lenke til kommentar

"En annen faktor ved å bruke mediespillere med harddisk er støy. Med innebygget lagring basert på konvensjonelle harddisker får du automatisk litt mer støy. Nye harddisker bråker ikke veldig mye, men har en tendens til å bli mer høymeldte ettersom tiden går. I enkelte mediespillere fører dette også til et behov for kjøling i form av vifter, noe som øker støynivået ytterligere.

Er hovedformålet med spilleren å spille av HD-filmer i beste "Blu-ray-kvalitet" anbefaler vi at du går for en modell med innebygget lagring, og heller aksepterer noe mer bråk."

 

^^ Eller bruk SSD, ikke noe behov for ekstra vifter og null støy.

 

Men gigabit nettverk kan jo streame selv BD kvalitet til media spilleren, så lenge kilden er rask nok..

Lenke til kommentar

jeg ville tro at man også trenger en guide hvordan man setter opp en HTpc ( Media senter pc) og får det til å funger med de vanlige norske kanalen. Tidligere forklaringer har ikke forklar hvordan man bruker en slik enhet som opptaker og hvordan man får til et automatisk opak. Også hvordan en slik enhet kan fjernstyre tv dekoderen Det har fått meg til å lure på hva poenget med slike er ?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...