Gå til innhold

Netflix kommer til Europa


Anbefalte innlegg

Fungerte ikke med norsk visa eller mastercard for inntil bare 2-3 uker siden. Det er mulig de nå har løftet litt på dette ifb. med at de åpner for satsing i Europa. Det fungerte heller ikke med Jetcarrier (som jeg har brukt noen år til frakt) for et halvt års tid siden da de kun gir postboksadresser som netflix ikke aksepterte. Men det finnes tilsvarende tjenester som gir ekte hjem/besøksadresser bla. i Florida. Samt ikke minst bedre proxyfrakt tjenester enn jetcarrier for butikker som ikke aksepterer postboks adresser.

 

Men det er nå enklere måter å få til dette på. Derimot kan det være at Netflix nå har begynt å slippe opp litt på restriksjonene ift. Europa regionen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får ikke abbonert på Netflix ved å kun ha VPN, du må ha adresse i et visst land og ha et betalingskort de aksepterer. Så joda. Testet at dette fortsatt var tilfelle for kun et par uker siden.

 

Dette gjaldt også trial kontoene for 2 uker siden. Muligens har de nå nylig åpnet Trial for også andre land.

Krav for å bli NetFlix kunde:

1) Amerikansk IP adresse. Løsning: StrongVPN

2) Oppgi en amerikansk (bolig) adresse. Løsning: Google Maps. Plukk deg en tilfeldig gate. Spiller ingen rolle, du kommer jo ikke til å bestille DVD'er uansett.

3) Betalingskort. Løsning: her fungerer norske betalingskort, blant annet MasterCard, Visa, etc. Ikke noe problem å bruke mitt norske kort.

Lenke til kommentar

1. Viden kjent og all type VPN eller Proxy som setter deg innenfor en godkjent IP range fungerer.

 

2. Viden kjent, så hvorfor du først sier jetcarrier var jo litt merkverdig. Ellers er det fort gjort å få en DVD utsendt om man ikke er oppmerksom på at tittelen ikke er såkalt "instant watch". Putter man den i køen blir den sendt. Flere jeg kjenner har opplevd dette da de putter titler de vil se i køen.

 

3. Da har de endret dette siste 2-3 uker. Norske Visa og Mastercard har ikke fungert tidligere noe flere her inne kan bekrefte og for 3 ukers tid siden ble 4 norske visa og mastercard avvist som betaling hos Netflix når jeg skulle sette det opp hos bekjente. Dette var dog heller ikke særlig vanskelig å jobbe seg rundt men tester først norske kort hver gang jeg setter det opp for bekjente.

 

Mange her i forumet og i bekjentskapskrets har opplevd det samme ift. betalingskort, dermed om det stemmer som du sier har nok restriksjoner ift. dette blitt løftet på ifb. med ønske om å åpne for Europa. Netflix har også jevnlig endret på både betingelser og hvordan de sjekker forbindelser etc.

 

Men dette kan gjentas i det kjedsommelige mens andre justerer sine utsagn. Det blir en lite interesant diskusjon.

 

EDIT:

ser også nå etter at jeg har vært bortreist noen uker at man tom. får startet titler fra browseren uten å ha VPN aktiv, så at det har skjedd flere endringer siste tid er jeg rimelig sikker på.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...