Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Jepp. Første som ble spotta var en T95 med to mediums som dytta den. (bokstavelig talt dyttet) Så åpna gamet med rundt 1500 damage på første skuddet.

P2kdnaM.jpg

 

Battle duration 4.25? :eek:

 

Hvis du åpner kampen med 1500 skade er det ikke så rart om du ender opp med en god runde, få 3k+ damage flere kamper på rad så kan vi begynne å snakke om at den er OP med tanke på erfaringen din med arty ;)

 

Forøvrig: Du skyter kun gullskudd ditt svin, ikke rart du gjør mye skade med stor splash radius :p

Endret av UriasX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Alle" sier at Panther er noe herk, men jeg skjønner ikke helt hvorfor.

Den er konge så lenge man tar den for det den er. Særlig mobil for en medium er den ikke, men gun er ikke noe du vil brawle med uansett.

Support, support, support. Sniper, sniper sniper.

Litt overdrevent sagt så kan jo man si at man treffer og penetrerer alt, hele tiden. Hvilket som gjør det lite straffende å bomme på scouts, lett å permatracke, ta ut moduler og ellers irritere fiender. Kanskje man får drept noen også, men det er nok ikke det Panther gjør best.

 

Selv synes jeg Panther funker bra i toon med alphatanks, IS f.eks, slik at man gir de cover mens de reloader osv. Panther funker også bra sammen med en TD da du kan tracke eventuelle flankere.

Men flere Panthere på en gang er bare konge. Machinegun toon!

 

Jeg har ca 220 kamper med Panther, med 62% win, en av de høysetse XP per kamp og et par kills mindre enn kamper. Jeg storkoser meg med den <3

Lenke til kommentar

Liker medium tanks. Låste opp de fleste medium topptanksene for å prøve det jeg grinder mot.

Etter noen games sitter jeg med en følelse at de er veldig gode. E-50M er jo rett og slett rå; rask og tung. Elsker å rulle ned bakker og knuse mindre tanks ned i undertrykkelse. T-62A og M48 patton er bare.. allround bra.

Leo 1 fikk jeg ikke helt sansen for, men den er sikkert god nok og.

De britiske og franske har jeg ikke testa enda, men ser frem til autoloader.

Lenke til kommentar

hadde en syk battle med T69 her om dagen

 

http://wotreplays.com/site/242183

 

5k damage og 8 kills, og tap. faen jeg banna på slutten der.

 

Verdt og se på folkens.

 

Du gjorde en fin jobb fram til slutten hvor det var 2vs2. Hadde du passet på flanken til den åpenbare middelmådige spilleren som var bak spakene på T34 hadde han ikke blitt voldtatt slik han ble. Men alt i alt en fin kamp. Bare synd med tapet.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

har grinda meg opp til http://wiki.worldoftanks.com/IS-2 altså IS-2.

Men vet ikke om jeg er fornøyd.... synes den tåler lite og jeg dør som regel fort, ikke smeller det noe spess av kanona heller.....

 

bør jeg fortsette med denne linja? vil ha en Heavy tank som tåler en del pluss kan gi fra seg litt skade, har også AT-8 http://wiki.worldoftanks.com/AT_8 den armoren liker jeg..

 

Så vurderer å begynne på ny linje og grinde meg opp til ny Heavy tank, noen tips?

Lenke til kommentar

Tja, hvis det må være Heavy så kan du jo forsøke deg på usa treet mot m103 osv.

Har selv akkurat fullført IS treet mot is7. Så nå står e75 og m103 på lista mi.

 

Anbefaler deg å laste ned 8.7 Public test, så kan du teste alle tanksene du vil. Da får du gjort deg opp en liten mening om hvor du ønsker å gå. :)

Lenke til kommentar

Elsker jumbo med derp gun. Den bouncer latterlig mange skudd, selv fra TD's og heavies som ligger på høyere tiers. for å gjøre morroa bedre så er derp gun god hvis den brukes riktig. :wee:

 

Både Steel Wall og Cool-headed to ganger på rad nå. :p

29 treff mottatt og bare to penetreringer på den siste runden, det er helt latterlig! 19 av mine 23 skudd traff, og alle gikk igjennom.

Endret av Grankongen
Lenke til kommentar

Dæven det var en fin kamp, litt uheldig med noen av treffene på deg, men jævlig bra spilt.

De derre superpershingene har skikkelig trollete panser. Er jo umulig uten HEAT.

Du gjorde en fin jobb fram til slutten hvor det var 2vs2. Hadde du passet på flanken til den åpenbare middelmådige spilleren som var bak spakene på T34 hadde han ikke blitt voldtatt slik han ble. Men alt i alt en fin kamp. Bare synd med tapet.

 

 

Takker.

 

Selvsagt gjør man feil, slik man lærer! Hadde vel 2 gamechanging feil, og du nevner den ene.

Har vel en del ting jeg gjør slik at seier er mulig, feks at jeg valgte og gå til andre flanken såpass tidlig, slik at jeg fikk flankeskudd på alle som passerte gata.

 

Grunnen til at jeg gjemte meg bak kirka og lot den evneveike T34 stå alene var:

 

Jeg var 1 shottable, og viste at jeg var mer viktig enn han. I tillegg er S. Pershing ett herk og penetrere med 173 pen som gunnen min har (hadde ikke gull skudd igjen på det tidspunktet, så jeg var vel avhengig av flankeskudd).

Han hadde tilnærmet full HPs, og kunne tåle 4-5 skudd fra de, i tillegg regnet jeg med at han klarte og bite fra seg.

 

Idioten står med rumpa til der de kommer fra, så begge skudda fra de penner, og han begynner og brenne.

Jævla jævla flaks.

 

Dermed rekker jeg ikke flanke ordentelig.

 

Den andre feilen min var og rygge etter at jeg tok ut den ene av de. Jeg skulle stått, så gjemt meg, helst bak fontena.

 

Uansett en veldig morsom runde.

 

Bare synd gunnen har så lite pen, selv IS-6 får jo special MM fordi den har så dårlig gun, og den har 175 pen!

Dermed er man nødt til og ha fler enn normalt mengde prem skudd.

 

har grinda meg opp til http://wiki.worldoftanks.com/IS-2 altså IS-2.

Men vet ikke om jeg er fornøyd.... synes den tåler lite og jeg dør som regel fort, ikke smeller det noe spess av kanona heller.....

 

Spørs jo på spillestil, men at gunnen ikke smeller? Den gjør jo mest skade av samtlige heavy Tier 7 utenom broren IS da.

 

Hvis du vil ha tanks som tåler mye, KV-3 linja er bra, samt Tiger linja (dog Tiger 1 tåler lite, og Tiger 2 og oppover er meget meget bra).

 

Du må lære deg og vinkle armor!

 

I går hendte noe veldig rart! Matchmakingen var edru og puttet oss på lag som ikke sugde, og hvor man geniunt kunne gjøre en forskjell! Sabla gøy kveld :D

 

Matchmaking, you can stay, you're sober!

post-61812-0-73818700-1373262404_thumb.png

 

Var dere 2 eller 3?

 

MM på 8.6 er helt drunk når det gjelder platoon med 3, er veldig sjelden man ikke havner som bottom tier er vårt inntrykk.

MM på 8.7 innehar noen fikser har jeg lest, så håper det er tatt med i betrakning.

 

Veldig moro når man har valgt seg tier 8 tank, det er 450 tier 8 tanks i kø, så tar det 2 minutt og komme inn, og bang, tier 10 kamp.

 

sukk.

Lenke til kommentar

Var dere 2 eller 3?

 

MM på 8.6 er helt drunk når det gjelder platoon med 3, er veldig sjelden man ikke havner som bottom tier er vårt inntrykk.

MM på 8.7 innehar noen fikser har jeg lest, så håper det er tatt med i betrakning.

 

Veldig moro når man har valgt seg tier 8 tank, det er 450 tier 8 tanks i kø, så tar det 2 minutt og komme inn, og bang, tier 10 kamp.

 

sukk.

Vi var to. Har også merket at MMingen har en tendens til å tilordne tremannsplatooner litt vel mye tyngde.

Fryktelig frustrerende de dagene man er bottom tier så og si hele tiden.

Lenke til kommentar

har grinda meg opp til http://wiki.worldoftanks.com/IS-2 altså IS-2.

Men vet ikke om jeg er fornøyd.... synes den tåler lite og jeg dør som regel fort, ikke smeller det noe spess av kanona heller.....

 

bør jeg fortsette med denne linja? vil ha en Heavy tank som tåler en del pluss kan gi fra seg litt skade, har også AT-8 http://wiki.worldoftanks.com/AT_8 den armoren liker jeg..

 

Så vurderer å begynne på ny linje og grinde meg opp til ny Heavy tank, noen tips?

 

Det ingen heavy tank som er "perfekt", og man vet jo aldri hva WG tenker og kommer til å "nerfe" i framtidige patcher. Men som nevnt har Tiger 2, E-75 og E-100 masse panser og bra kanoner, men de er også ganske store mål. Du må lære deg avansert posisjonering tidlig, hvordan dekke tanksen bak bygninger, steinrøyser osv. Sidescraping er viktig - de fleste tullingene som dør tidlig i disse tanksene kan ikke å sidescrape.

 

Jeg anbefaler også at du tar en titt på heavy-linja til USA, som leder til T110E5 - den mest allsidige tier 10 tanksen i mine øyne. Fra T29 (tier 7) og oppover er dette heavy tanks som har heftig panser på tårnene.

Lenke til kommentar
Takker. Selvsagt gjør man feil, slik man lærer! Hadde vel 2 gamechanging feil, og du nevner den ene. Har vel en del ting jeg gjør slik at seier er mulig, feks at jeg valgte og gå til andre flanken såpass tidlig, slik at jeg fikk flankeskudd på alle som passerte gata. Grunnen til at jeg gjemte meg bak kirka og lot den evneveike T34 stå alene var: Jeg var 1 shottable, og viste at jeg var mer viktig enn han. I tillegg er S. Pershing ett herk og penetrere med 173 pen som gunnen min har (hadde ikke gull skudd igjen på det tidspunktet, så jeg var vel avhengig av flankeskudd). Han hadde tilnærmet full HPs, og kunne tåle 4-5 skudd fra de, i tillegg regnet jeg med at han klarte og bite fra seg. Idioten står med rumpa til der de kommer fra, så begge skudda fra de penner, og han begynner og brenne. Jævla jævla flaks. Dermed rekker jeg ikke flanke ordentelig. Den andre feilen min var og rygge etter at jeg tok ut den ene av de. Jeg skulle stått, så gjemt meg, helst bak fontena. Uansett en veldig morsom runde. Bare synd gunnen har så lite pen, selv IS-6 får jo special MM fordi den har så dårlig gun, og den har 175 pen! Dermed er man nødt til og ha fler enn normalt mengde prem skudd. Spørs jo på spillestil, men at gunnen ikke smeller? Den gjør jo mest skade av samtlige heavy Tier 7 utenom broren IS da. Hvis du vil ha tanks som tåler mye, KV-3 linja er bra, samt Tiger linja (dog Tiger 1 tåler lite, og Tiger 2 og oppover er meget meget bra). Du må lære deg og vinkle armor! Var dere 2 eller 3? MM på 8.6 er helt drunk når det gjelder platoon med 3, er veldig sjelden man ikke havner som bottom tier er vårt inntrykk. MM på 8.7 innehar noen fikser har jeg lest, så håper det er tatt med i betrakning. Veldig moro når man har valgt seg tier 8 tank, det er 450 tier 8 tanks i kø, så tar det 2 minutt og komme inn, og bang, tier 10 kamp. sukk.

 

Kan rapportere om akkurat det samme. Hadde en del kamper i helgen med T6 tanks x3 (Hellcats, PZ4s, M4Es osv) og vi havnet konsekvent i T8 kamper som eneste T6 tanks. Greit nok at det er mye T8 tanks ute og ruller, men det var voldsomt som vi ble trykket ned av MM. Fikk langt bedre MM som solo i T7 tanks enn i T6 platoon...

Lenke til kommentar

Har også lagt merke til rusa MM med 3man platoon(Det gikk mye bedre etter at du gikk og la deg i går Urias :p)

 

Fikk forøvrig min første kamikaze idag på nesten ett år tror jeg, helt klart favoritt-medaljen min! :evil: Elsker E50'en min, noen som har E50M her som kan si hvordan den er i forhold til E50? Har av en eller annen grunn fått det for meg at det blir nesten som å gå fra E75 til E100 :confused:

Lenke til kommentar
Har også lagt merke til rusa MM med 3man platoon(Det gikk mye bedre etter at du gikk og la deg i går Urias :p) Fikk forøvrig min første kamikaze idag på nesten ett år tror jeg, helt klart favoritt-medaljen min! :evil: Elsker E50'en min, noen som har E50M her som kan si hvordan den er i forhold til E50? Har av en eller annen grunn fått det for meg at det blir nesten som å gå fra E75 til E100 :confused:

 

Takk for den du! Det hjalp jo ikke meg at dere to var med! 2k skade i T6 holder ikke når du må slepe med deg resten av platoonen som står og slikker vinduer! :tease:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...