Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så hva synes folk om 7.2, de nye kartene og vognene så langt?

 

Synes iallefall det er greit med flere TDs med tårn, ettersom de passer stilen min bedre. Foretrekker å være aktiv og kunne både være i defensiv modus eller følge på angrepsstyrken som støttevogn. M8A1 fikk jeg aldri sansen for, ble for mye crappy MM. :p

 

T49 er en lynkjapp sjarmør dog, kjapp nok til å komme seg ut på flankene uten at noen merker det, og med 76mm, så greier du lett å irritere høyere tiers samt gruse lavere tiers før de skjønner hva som skjedde.

 

M18..tja, her er jeg litt i tvil. Lynende kjapp, i teorien, med en toppfart på 72km/t. Men du skal jaggu ha hele kartet for å komme opp i noe sånt. Den føles rett og slett treg når den har så mye fartstap ved sving og en generelt dårlig akselerasjon. Grei slagkraft når du får 90mm, men med bare 30 runder så sliter jeg i langvarige skuddvekslinger. Ekstrapoeng for å være ei sexy vogn dog. :D

 

T25/2 og T28 Prototype har jeg ikke møtt på engang, så ikke noen formening om disse. Men lurer på hvordan M103 og T110E2 er å kjøre, verdt det å fortsette opp på den amerikanske heavylinja?

 

Når det gjelder de nye kartene... Jo mindre Province, jo bedre. Malinkova fremstår som en drøm, om så alle heavys gnir seg imot murpussen i main i forhold. Mulig at det passer russisk spillestil bedre, hører de har underlige måter å spille på. Men på EU, så er det stort sett bare om å gjøre å campe hverandre til døde.

 

Live Oaks, sånn liker jeg nye kart. Muligheter for fart og action, men lett å flanke via brua som har en tendens til å være lett oversett. Med unntak av de gangene jeg prøver meg der, da kommer det en skvadron T34 og E-75 mens resten av laget mitt har funnet en AMX de vil drepe.

 

 

tl;dr - Nye vogner! Joda, trenger litt polish så er vi der.

- Nye kart! Province er dynge, Live Oaks er bra.

- Nye skills! Må få låst opp noen perks, se om det er gode greier.

- T34 Premium! Meh, slipper iallefall så mye pes når jeg ruller i Løva nå, hater fortsatt Type59 mer.

Lenke til kommentar

Hadde vært morsomt å høre hva andre tenker om de nye skillsa og perksa, ved første øyekast tenker jeg å gå for "Brothers in arms" først. Deretter for mine heavy tanks tenker jeg å skaffe, i prioritert rekkefølge:

Commander: Mentor - Recon - 6th sense

Gunnar: Deadeye - Designated Target - Snap shot

Loader: Adrenaline Rush

Driver: Smooth Ride

Radioman: Call for Vengeance - Situational Awareness

 

Så fylle på med repair etterhvert kanskje?

Lenke til kommentar

snip

 

 

Har ikke prøvd M103 noe særlig, men T110E2 er fantastisk. Passer spillestilen min perfekt.

 

Province er et helt greit kart, det finnes verre. Det verste med det er at det føles som den ene siden har en ganske stor fordel fremfor den andre.

 

Live Oaks er jeg veldig fornøyd med, bare så synd det kommer så sjeldent.

 

 

Har en skill på T59en min som gjør at jeg vet om motstanderen har critical hits, den er ganske nice. Men er ikke 100% sikker på hvordan den fungerer.

Lenke til kommentar

Hvordan mange perks\skills kan man ha igrunn? 5?

 

Det er vel ingen begrensning på hvor mange skills du kan ha, men om du ikke har et fast crew som har fuigt deg fra tier 1 til tier 10, så tar det jo en evighet. Nå er det jo 15 skills, og 10 perks, så tror du går lei av å grinde crew lenge før du går tom for skills.

 

Har en skill på T59en min som gjør at jeg vet om motstanderen har critical hits, den er ganske nice. Men er ikke 100% sikker på hvordan den fungerer.

 

Om du ikke har 100% på den så virker ikke Deadeye, skills virker fra første prosent, mens perks slår først inn når de er på 100%. Du skal få opp indikatorer når du sikter på andre om de har noen form for kritisk skade.

 

På mediumvognene så går jeg først for repair på loader, smooth ride på driver, situational awareness på radio, deadeye på gunner og recon på commander.

 

TDs får sixth sense på commander, og camo på resten av crewet.

 

Heavys får recon på commander, repair på gunner, clutch braking på driver, situational awareness på radio og repair på loader.

 

Blir vel å kjøre på med brothers in arms på heavys etter første 100%.

Lenke til kommentar

Jeg synes i grunn 6th sense var en evig waist. Jeg får det nesten aldri med meg, og når jeg først gjør det, er det for sent.

Synd jeg har det på så mange. :p

 

Jeg for min del digger Province. Mini-El Halluf er fantastisk. Bare stille seg opp et sted med binocs og skyte ting på den andre siden. Live Oaks er greit nok, men folk tenker kun på brua i 1/10 kamper virker det som og det er aldri når jeg spiller arty. Nytter ikke å spørre i chat eller markere minimap heller, pubbies flest ignorerer sånt.

 

Ang. de nye vognene så er M8A1 helt grei, merker ikke så mye fuckup med mm, T49 var digg og Hellcat digger jeg så langt. Synes ikke den bruker så lang tid på å komme seg opp i 72 km/t, heller.

Usikker på hvilken av de amerikanske TD-ene jeg skal fortsette på vel og merke. Liker Hellcat like godt som jeg liker Slugger, og husker ikke mye fra T25/2 på testserveren annet enn at jeg syntes den var en nedtur fra Hellcat.

Lenke til kommentar

Jeg synes i grunn 6th sense var en evig waist. Jeg får det nesten aldri med meg, og når jeg først gjør det, er det for sent.

Synd jeg har det på så mange. :p

 

Jeg er en sånn som scanner skjermen hele tida, følger med på kartet, hva nå enn som lyser opp og prøver å unngå tunnelsyn. Utrolig hvor det hjelper på overlevelse og score. :D

 

Jeg elsker Hellcaten min, men synes fortsatt den er litt sluggish på å komme seg i gang. Føler at T49 er litt mer responsiv i forhold. Men nå er det tross alt en TD, og ikke en T-50-2, så spiller en den som så, eller en AMX, så gjør en noe feil. I hovedsak bruker jeg farta for å kunne bytte flanker fort, samt redde dagen når en snikete VK prøver seg på flagget vårt.

Lenke til kommentar

Mens jeg er en sånn som ikke følger med så lenge jeg ikke er i platoon. :p

Jeg sitter som oftest og leser noe på en annen skjerm og kikker bort på skjermen med spillet en gang hvert halve minutt, for å se om jeg ser noe rødt å skyte på. :p

Blir så sliten av å være på alerten, trenger noe annet å ta meg til. Ofte ser jeg på en eller annen TV-serie og har en maraton for meg selv også. Fungerer greit for å komme gjennom daily doubes på bedritne tanks og TV-serier du ikke har fulgt med på noen år. :p

Lenke til kommentar

Hehe, ja. Kanskje jeg burde prøve det, for merker at jeg brenner fort ut og må ta en pause når det blir for mye motgang iallefall. Skaffet meg en arty, bare for å ta noen runder der jeg kunne loke i basen og chille, men det ble fort for kjedelig. Så nå har jeg en T25 som jeg bruker når jeg føler behovet for å finne meg sjæl i en busk. :D

 

Men det hjelper ikke på blodtrykket det heller, for om jeg finner en stille flekk å passe på. Så kommer det en idiot i en KV som skal stå ved siden av, eller aller helst rett bak meg og lyse opp hele kartet med søppelbøtta si.

 

Hooooooozaaaaah...

Lenke til kommentar

Klart det, når du scouter skal det alltid stå en retard ved siden av deg midt ute i det åpenlyse for å "scoute" med deg, klage i chatten på at du gjemmer deg i en busk, skrive det slik at fi finner ut hvor du er og får dere begge drept.

Eller fi finner det ut ved å skyte etter retarden og treffer deg i stedet.

 

Litt det samme når jeg står gjemt i en busk i en av TD-ene mine, så kommer en slik retard forbi og oppfører seg sånn. Eller bare står der og skyter og plutselig regner det shells fra alle retninger og alt i mils omkrets er dødt.

 

Jeg må lære meg å dra til helvete bort når jeg møter retards. Samtidig vet du aldri hvem som er retards og hvem som faktisk er hjelpsomme - selv om man børe møter sistnevnte i omtrent 1/20 kamper.

 

Og ikke engang få meg til å snakke om arty. Jeg hadde 207 kamper eller så i T57 i betaen, og har tilbragt nok tid (imho) det siste året i SPG-er i høyere tiers. Problemene begynte å melde seg på tier 4. Før det var alt sammen fryd og gammen. :p

Lenke til kommentar

Klart det, når du scouter skal det alltid stå en retard ved siden av deg midt ute i det åpenlyse for å "scoute" med deg, klage i chatten på at du gjemmer deg i en busk, skrive det slik at fi finner ut hvor du er og får dere begge drept.

Eller fi finner det ut ved å skyte etter retarden og treffer deg i stedet.

 

Litt det samme når jeg står gjemt i en busk i en av TD-ene mine, så kommer en slik retard forbi og oppfører seg sånn. Eller bare står der og skyter og plutselig regner det shells fra alle retninger og alt i mils omkrets er dødt.

 

Jeg må lære meg å dra til helvete bort når jeg møter retards. Samtidig vet du aldri hvem som er retards og hvem som faktisk er hjelpsomme - selv om man børe møter sistnevnte i omtrent 1/20 kamper.

 

Og ikke engang få meg til å snakke om arty. Jeg hadde 207 kamper eller så i T57 i betaen, og har tilbragt nok tid (imho) det siste året i SPG-er i høyere tiers. Problemene begynte å melde seg på tier 4. Før det var alt sammen fryd og gammen. :p

Anbefaler xvm-mod for å litt lettere kunne skille udugelige spillere fra duganes. Ser win-rate og en indikator på skill.

 

http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/98962-xvm-player-ratings-mod/

Endret av hardkjerne
Lenke til kommentar

Fin mod, men den tar jo gjennomsnitt av alle kamper og alle tanks. Har masse dårlige kamper både fordi jeg ikke bruker gull på å oppgradere crew og tanks, og fordi jeg gir litt f*** av og til, mens hummelen er har jeg mastery class II i. Det kommer ikke fram fra mod'en. Uansett får bruke den litt og se hvor bra den egentlig predikerer resultatet. Spørs hvor fort jeg klarer å komme meg opp fra en rett under gjennomsnitt rating.

Edit: Mastery class I er det visst på hummelen :)

Endret av Maltas
Lenke til kommentar

Synd du blir påtvunget OTM. OTM er ikke en dårlig mod, men hvis man ønsker OTM så kan man jo bare innstallere OTM ved siden.

 

Hmm, ja burde vel heller vist stats for den tanken du bruker i kampen og ikke alle. Jeg kan ikke påstå at alle tanks passer meg like godt så noen gjør jeg det mye dårligere i enn andre. Dog i noen tilfeller så ville ikke tallene hvert riktig da heller. (M103, T110) Jeg hadde godt over 200 kamper i T30 før jeg fikk T110, og jeg gjør det mye bedre i T110 enn T30 (hadde f.eks 48/48 w/l i T30, og nå har jeg økt det til 50/46 med T110 og stigende)

Endret av eXa
Lenke til kommentar

Regner med den bruker samme tall som på denne siden? http://wot-news.com/index.php/stat/calc/en/

 

 

Den beregner jo med følgende -

 

Average destroyed in the battle:

Average damage in the battle:

Average spotted in the battle:

Average defense points in the battle:

Average captured points in the battle:

Average tank lvl:

 

 

Ser jeg får en score på 1403, som da er litt over gjennomsnittet. Ser ikke ut som den bruker W/L ratio, noe som i og for seg er greit. Den sier vel ikke noe bastant om deg som spiller, men det er iallefall en god indikator.

 

W/L sier iallefall meg veldig lite, synes det blir tynt å skulle dømme noen etter den. Jeg ligger på 54% gjennomsnittlig, og mellom 50% til 60% på de vognene jeg bruker til vanlig. Men det sier jo ingenting om hvordan jeg er som spiller, heller at jeg ligger på 50/50 med matchmaking.

Lenke til kommentar

Regner med den bruker samme tall som på denne siden? http://wot-news.com/...p/stat/calc/en/

 

 

Den beregner jo med følgende -

 

Average destroyed in the battle:

Average damage in the battle:

Average spotted in the battle:

Average defense points in the battle:

Average captured points in the battle:

Average tank lvl:

 

 

Ser jeg får en score på 1403, som da er litt over gjennomsnittet. Ser ikke ut som den bruker W/L ratio, noe som i og for seg er greit. Den sier vel ikke noe bastant om deg som spiller, men det er iallefall en god indikator.

 

W/L sier iallefall meg veldig lite, synes det blir tynt å skulle dømme noen etter den. Jeg ligger på 54% gjennomsnittlig, og mellom 50% til 60% på de vognene jeg bruker til vanlig. Men det sier jo ingenting om hvordan jeg er som spiller, heller at jeg ligger på 50/50 med matchmaking.

Når en nærmer seg flere tusen kamper, og en har en konstant hele tiden (deg), så begynner W/L-ratio faktisk å si noe om hvor mye du kan bidra til ditt lags seier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...