Gå til innhold

Akambrukerenes bilder - April 2011


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fine bilder oymo68! Likte spesielt bilde nummer 2. Syntes dog du burde unngått det grønne exit-skiltet, da det bryter litt med resten av bildet. Hadde vært kult å unngått de bilene også, men det er ikke like enkelt...

 

:)

 

Exit skiltet; kanskje det, jeg synes det var litt morsomt

Bilene; Kunne tenkt meg en versjon uten disse - får ta kameraet med en dag jeg kommer tidlig/går sent.

 

Jeg syns fargene i det innebildet var så bra - ikke akkurat grå og kjedelig betong...

 

Hei

 

To bilder jeg tok i og utenfor parkeringshuset på jobben den 27/4.

 

Eksteriør: F/8, 1/400, ISO-100

Interiør: F/5,6, 1/60, ISO-640

Kamera: Nikon D7000. Optikk: Nikon 35mm f/1.8G AF-S DX

 

-Øyvind

 

Utrolig stilige bilder, hvor er disse tatt?

 

Dette er parkeringshuset til Statoil på Sandslihaugen. Fin lokasjon - har planer for den nedkjørselen...

 

-Øyvind

Lenke til kommentar

Svane i aftenlys

 

 

Utrolig bra utsnitt. Men det burde vært litt lysere.

Da mister man vel den fine kontrasten?

Det stemmer. Jeg prøvde å pushe de mørke tonene i bildet litt, men mistet da de fine kontrastene, og noe videre kontrastøkning eller økning i eksponeringen i bildet er out of the question. Høylysene er på grensen til utbrent flere steder. Jeg jobber for øyeblikket på en bedriten laptop, så det kan hende meningene skifter når jeg kommer hjem til min kalibrerte skjerm. Kanskje kunne nivåene på hodet vært justert opp litt i skyggeområdene, men vi får se.

 

*edit* Erstattet bildet med et som er justert opp bittelitt på hodet.

Endret av KSolfjeld
Lenke til kommentar

Artig bilde, Kenta. Strømningene i vannet drar øyet inn mot båten og solnedgangen, akkurat der hovedfokuset i bildet er. Hvordan hadde dette blitt uten den unødvendige høyredelen av bildet? Square crop f.eks?

 

edit: ble ikke så bra som jeg hadde håpet, men ihvertfall litt crop fra høyre burde bli enda bedre. :)

Endret av Wiciwato
Lenke til kommentar

Artig bilde, Kenta. Strømningene i vannet drar øyet inn mot båten og solnedgangen, akkurat der hovedfokuset i bildet er. Hvordan hadde dette blitt uten den unødvendige høyredelen av bildet?

Fint at bildet kunne være til glede :p

 

Bruker som regel 16:9 format på LX5'en når jeg tar slike bilder. Her er et som er beskjært til 3:2 format + litt justering av farger og eksponering :)

 

 

Trenger man store speilreflekskameraer når man kan ta slike bilder med et lite kompaktkamera?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...