Gå til innhold

Mest mulig, for minst mulig penger - Tips tråd


Anbefalte innlegg

Det er stadig noen som vil ha mest mulig bærbar PC til minst mulig penger, og hvem vil ikke det? Det første det spares på er, skjermoppløsningen, og dernest skjermkortet.

 

I dag kom det en tilbudsmail fra Multicom med tilbud om en ACER eMachines G730ZG 17.3" til kr 3.485,-

 


  •  
  • Intel Pentium P6100 ( Dual-Core )
  • 3 GB (installert) / 8 GB (maks.) - DDR3 SDRAM ( 1 x 1 GB + 1 x 2 GB )
  • 320 GB - 5400 opm
  • 17.3" LED-bakgrunnsbelysning CrystalBrite TFT 1600 x 900 ( WXGA++ )
  • ATI Mobility Radeon HD 5470
  • Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit
     

Og ellers utstyrt med det man forventer. Jeg syns det er et anbefales verdig tilbud.

 

Noen flere gode tilbud, for det er stadig folk som spør etter slike maskiner?

Det er de færreste som trenger en bærbar utover dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nice find! en bestemor verdig maskin det der. ganske greit å se en såpass ålreit oppløsning i den prisklassen:)

 

Jepp, men finnes det noen 15" med samme oppløsning?

 

Vi "nerder" får jo stadig spørsmål fra familie, venner og kjente om vi hva de skal kjøpe. De tror ofte at en får en Alienware eller Clevo P150 for Elkjøp pris på salg. Men de har ikke behov for den nyeste spissteknologien til å logge seg inn på FB eller nettbanken. Et av kravene mine likevel er passe høy oppløsning for maskiner jeg vil anbefale.

Lenke til kommentar

Kanskje dette er tråden gor meg å spørre. Har en asus x77ja som har tatt kvelden. Og er på utkikk etter en maskin som er kraftig nok til følgende:

1. Se hdfilmer via hdmi på tv

2. Bildebehandling (ikke noe heavy greier...)

3. Facebook, nettbank, spotify, internett generellt

4. Max 15", gjerne 13" ( 17" var litt for stor...)

 

Vil gjerne ha godt batteri, 5timer+, god skjerm og godt tastatur. Behøver ikke intern cd/dvdrom. Men trenger en god, stabil, allroundpc(ikke spill)

 

Cpu (i7), ram og 2 hdd på 500gb er intakt fra x77'en. Det hadde vært fint om jeg kunne brukt de delene på den nye.

 

Noen tips? Har sett litt på asus ul30a, den får jeg for ca 3200, ny! Men vet ikke om den er kraftig nok til å vise hd via hdmi til tven...

Lenke til kommentar

Jeg mista den i baklen, har knekt noe inni, har forsøkt å fikse den selv da jeg fikk ett prisoverslag på ca7000.... men uten hell:( skal prøve på nytt i morgen igjen. Måtte inn å lodde ett brudd på strømpluggen, men det funket dårlig... når jeg kobler til strømmen så skrues autosikringen i strømadapteret av... mulig at loddeferdighetene mine er dårlig.... så hvis jeg ikke klarer å fikse det i morgen, så blir det ny data, desverre...

Lenke til kommentar

Kanskje noen av dere som leser denne tråden har noen tips om spesielt prisgunstige spillbærbare. Den ene f.eks. med grei nok ytelse, og en med "topp" ytelse som f.eks. med NVIDIA GeForce GTX 460M eller lignende skjermkort.

 

En annen kategori er de som vil ha en skikkelig bærbar, og fant akkurat denne fra Asus med 1,5 kg og en pris på noe over 5K. Finnes det noen andre enda billigere i den kategorien. Altså mest for minst mulig penger.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Det er stadig noen som vil ha mest mulig bærbar PC til minst mulig penger, og hvem vil ikke det? Det første det spares på er, skjermoppløsningen, og dernest skjermkortet.

 

I dag kom det en tilbudsmail fra Multicom med tilbud om en ACER eMachines G730ZG 17.3" til kr 3.485,-

Er fristet til å kjøpe denne, finner ikke mange 17-tommere til den prisen.

 

Men jeg tør ikke kjøpe en PC uten å ha funnet en eneste anmeldelse av den noe sted. Har hørt at Acer er god kvalitet, eMachines er jeg ikke så sikker på.

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for den, fordi den har desidert best grafikk av de du lister (og i mine øyne mest for pengene).

 

Hvis ikke vile jeg gått for ASUS N43SN. Den har best grafikkkort av resten, til tros for 14 tommer. "N" serien er hakket under. Unngå "K" serien, den har relativt dårlig ytelse for spill.

 

For deg er kanskje ASUS N43SN det riktige valget. Har også vesentlig lavere oppløsning enn G53, som betyr at du vil få bedre ytelse, relativt sett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...