Gå til innhold

Hvordan tjene 6k


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg ønsker å skape en diskusjon om hvordan skaffe seg 6000kr i løpet av en måned, som alle voksne personer er kvalifisert til å gjøre, altså ingen utdanning. Det kan gjerne være en hobby eller noe som er etterspurt på markedet. Ser for meg noe man kan gjøre hjemmefra og at man er sin egen sjef.

 

Hvor vanskelig er det å tjene 6000 kr?

 

Noen viktige punkter:

- Investeringskostnad

- Tid (antall timer med arbeid)

- Forventet profit (min. 6k kr)

- Fordeler og bakdeler med jobben

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nattjobbing på f.eks. bakeri (lager / utkjøring)

- ik: 2-3 dager opplæring

- 2-4 vakter i måneden, typisk fredag + lørdag

- iallfall 6k for fire vakter. jeg tjente 4k i måneden for 2 netter på bakeri, for 12 år siden

 

fordeler:

- tida går raskt (mye å gjøre)

- kan ha musikk på øret

- et par netter i måneden merkes lite

- ferskt brød

 

bakdeler:

- nattjobbing

- blir sinnsykt lei lukten av ferskt brød...

Endret av thelomen
Lenke til kommentar

Har selv tenkt på aksjer og valuta:

 

Investering: Veldig mye, ca. 1 mill kr

Tid: 1-2 timer i uken

Profit: -10% til 10% + trade skill, etter skatt ligger på ca.6k

Fordel: kan jobbe med andre ting samtidig, gevinsten *kan* bli mer

Bakdel: stor risk, kan variere mye, fare for ekstrem hårlugging

 

---

 

Så har jeg også tenkt på å selge fotografier/illustrasjoner til brokers på nettet:

 

Investering: 1000 kr

Tid: 40 timer (2t x 5d x 4u) pr.mnd, altså 2 timer om dagen

Profit: 6k +++ (gitt at man har bygd opp portifolie)

Fordel: mye reising, hele tiden nye ting å se, blandet jobb, du slipper å holde på med salg

Bakdel: må kunne photoshop, evt. 3d renderingsprogram, må ha evne til å fange bildemessige budskap, betalingen kan variere en del.

Lenke til kommentar

Har selv tenkt på aksjer og valuta:

 

Investering: Veldig mye, ca. 1 mill kr

Tid: 1-2 timer i uken

Profit: -10% til 10% + trade skill, etter skatt ligger på ca.6k

Fordel: kan jobbe med andre ting samtidig, gevinsten *kan* bli mer

Bakdel: stor risk, kan variere mye, fare for ekstrem hårlugging

 

 

 

Du kan nok tape mye mer en 10 prosent på aksjer og så bør du nok bruke mer enn 1 til 2 timer i uken hvis du virkelig skal satse så mye og tjene på det.

Lenke til kommentar

Du kjøper noen verktøy og deler på internett (esslinger.com) og begynner å reparere klokker for folk. Et klokkeglass koster ca $1 og tar ca. 10 minutter å skifte. Urmakere tar flere hundre kroner for jobben. Ulempen er at du kanskje bør øve litt først og må kjøpe litt kostbart verktøy. Har selv hatt 100% suksessrate på alle klokker jeg har reparert til nå (3stk), og har spart mange hundre kroner på kortere tid enn det ville tatt å levert inn klokka. Du må kanskje reklamere litt for deg selv (slekt og venner har sikkert klokker som mangler batteri, eller har knust glass. Tilogmed urverket er lett, og billig, å bytte, men litt kjas å finne ut hvilket som passer.

Lenke til kommentar

Edit: Dette er ulovlig..

 

Selge sex på cam, er kvalmt mye penger i det. Vet om en som tjener 10k i mnd uten å anstrenge seg - han selger ikke seg selv da, men har en film av ei han fant på nettet

 

Innvesteringskostnad: Registrere deg på sexsider med profiler/ chat, finne kontakter

Spørs hvor lang tid du bruker på dette. Litt forarb, men etter det er det vel snakk om 2 - 15 timer totalt

Profitten kan fort komme opp i 15k om du gidder og har riktig og nok folk på msn'n du lager

 

Fordeler er at det er veldig lette penger, du får realiteten i øya

Ulemper er vel at det er ulovlig, du føler deg ekkel, du får realiteten i øya, du kan bli blackmaila (Du kan forresten tjene mer ved å blackmaile de du selger til og. Ta bilder av han, og finn ut kontaktinfo og krev penger for å ikke spre det), det er kanskje ikke veldig kult for deg om det er kroppen din du viser :p hhahah

Endret av boxxx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...