Gå til innhold

Libyakrigen-kampen mot Gaddafi's regime


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke snakk for høyt...

 

Jeg har ikke prøvd å forklare noe som helst, så derfor kan det heller ikke være noen bortforklaringer her. Skal du fornærme meg må du for faen kunne klare å gjøre det på en ordentlig måte. Jævla tulling.

 

Og er du klar over hvordan det gikk med dem som våget å protestere mot Gaddafi og heller ønsket demokratiske valg? Er du klar over terrorismen Gaddafi utførte både mot sitt eget folk og internasjonalt?

 

Ifølge hvem? CNN? Fox news?

 

Lockerbie hendelsen er allerede avklart som at det ikke var Gaddafi/Libya som sto bak dette, selvom rævslikkere av vesten fortsatt bruker det som et argument for hvor forferdelig Gaddafi var. Greit nok, han ble nok litt maktsyk i sin posisjon, men Libya var mye nærmere et direkte demokrati enn det Norge noen gang har vært.

 

Jeg anbefaler deg å lese litt mer om Libya og Gaddafi, for du kan ikke noe om dette. Denne krigen ville sjokkert deg hvis du faktisk hadde klart å se hva som har skjedd, men illusjoner om hvor snille vi er, er mye koseligere. Går hånd i hånd med Disney, godt og ondt osv, haha. Jeg tror 80% av Norges befolkning burde vært tvangsinnlagt som følge av å være totalt virkelighetsfjerne.

Endret av Shrooms
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette at du skriver "jævla tulling" sier faktisk sitt om nivået hos folk som støtter Muammar al-Gaddafi og likesinnede...

 

Jeg skrev "jævla tulling" fordi du fornærma meg på et grunnlag som ikke engang ga mening. Jeg syns det var et for dårlig forsøk, jeg er heller ikke imponert av det du kommer med her.

 

Hva har du å si om Libya da? Gikk du tom for argumenter?

Lenke til kommentar

Så lenge du bruker slike ord så gidder jeg ikke å diskutere med deg. Fjortissnivået blir rett og slett for latterlig!

 

Okei, jeg skal la være å bruke slike ord av hensyn til deg. Men ta det som et vennlig råd når jeg sier at du bør ta deg litt mindre høytidelig hvis du mener at slike hendelser er viktige.

Lenke til kommentar

Jeg tar ikke meg selv høytidelig. Hvor får du det fra?

 

Min fulle og hele mening om Muammar al-Gaddafi: Han var en tyrann, despot og diktator som kom til makten ved hjelp av et kupp og som siden tviholdt på makten ved å bruke politiet og militæret mot Libyas egen befolkning! At han skapte velstand i landet er en ubetydelig bagatell når befolkningen samtidig måtte bøye seg i støvet for ham og diktaturet hans dersom de skulle nyte av velstanden! Gjorde de ikke det endte de opp i fengsel og ble glemt, torturert eller drept. Gaddafis måte å komme til makten på samt hans bestikkelser med velstand og hans bruk av politiet og militæret for å holde på makten samt hans terror i utlandet er nøyaktig en blåkopi av metodene til folk som Adolf Hitler, Saddam Hussein og Robert Gabriel Mugabe. Da Gaddafi til slutt ble tatt hadde det ikke brydd meg om libyerne som tok ham hadde kjøttskrelt ham først for så å koke ham til døde i olje!

 

Min fulle og hele mening om frigjøringen av Libya: Det var det beste som kunne skje for Libya og Libyas befolkning! De er endelig fri for en maktgal tyrann og kan nå bygge opp landet og samfunnet på nytt. Om de nå velger å sloss innbyrdes eller velger å la landet bli styrt av fantask, religiøse ledere så er det deres valg og da har de hatt og forspilt sin sjanse, men frigjøringen var uansett vel fortjent og vi gjorde alt riktig i å støtte opprørerne! Lenge leve frigjøringen og Det nye Libya!

Lenke til kommentar

Jeg tar ikke meg selv høytidelig. Hvor får du det fra?

 

Min fulle og hele mening om Muammar al-Gaddafi: Han var en tyrann, despot og diktator som kom til makten ved hjelp av et kupp og som siden tviholdt på makten ved å bruke politiet og militæret mot Libyas egen befolkning! At han skapte velstand i landet er en ubetydelig bagatell når befolkningen samtidig måtte bøye seg i støvet for ham og diktaturet hans dersom de skulle nyte av velstanden! Gjorde de ikke det endte de opp i fengsel og ble glemt, torturert eller drept. Gaddafis måte å komme til makten på samt hans bestikkelser med velstand og hans bruk av politiet og militæret for å holde på makten samt hans terror i utlandet er nøyaktig en blåkopi av metodene til folk som Adolf Hitler, Saddam Hussein og Robert Gabriel Mugabe. Da Gaddafi til slutt ble tatt hadde det ikke brydd meg om libyerne som tok ham hadde kjøttskrelt ham først for så å koke ham til døde i olje!

 

Det er skremmende at du har slike syn på en person som sto imot Rotschild sitt maktsystem. Det er det man får for å prøve å gjøre verden til et bedre sted, bedrevitere på andre siden av kloden som hater deg.

 

Min fulle og hele mening om frigjøringen av Libya: Det var det beste som kunne skje for Libya og Libyas befolkning! De er endelig fri for en maktgal tyrann og kan nå bygge opp landet og samfunnet på nytt. Om de nå velger å sloss innbyrdes eller velger å la landet bli styrt av fantask, religiøse ledere så er det deres valg og da har de hatt og forspilt sin sjanse, men frigjøringen var uansett vel fortjent og vi gjorde alt riktig i å støtte opprørerne! Lenge leve frigjøringen og Det nye Libya!

 

Det første som ble gjort i landet når okkupasjonen inntraff var å opprette en sentralbank. Har du faglig dybde nok til å skjønne hva dette betyr? Og kan du tenke deg til hvorfor det ikke eksisterte en der?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er skremmende at du har slike syn på en person som sto imot Rotschild sitt maktsystem. Det er det man får for å prøve å gjøre verden til et bedre sted, bedrevitere på andre siden av kloden som hater deg.

 

Verden til et bedre sted... :roll::laugh: En diktator, torturist, folkemorder og terrorist...

 

Det første som ble gjort i landet når okkupasjonen inntraff var å opprette en sentralbank. Har du faglig dybde nok til å skjønne hva dette betyr? Og kan du tenke deg til hvorfor det ikke eksisterte en der?

 

Faglig dybde... :laugh: Og det snakker du om... :lol: Begynn å lære deg hva som forgikk i Libya MENS Muammar al-Gaddafi fortsatt var diktator og tyrann der...

Lenke til kommentar

Verden til et bedre sted... :roll::laugh: En diktator, torturist, folkemorder og terrorist...

 

 

 

Faglig dybde... :laugh: Og det snakker du om... :lol: Begynn å lære deg hva som forgikk i Libya MENS Muammar al-Gaddafi fortsatt var diktator og tyrann der...

 

Jeg har igjen bedt deg vise til konkrete ting, det har du enda ikke gjort. Jeg har per dags dato ikke sett noen dokumentasjon på det du mener Gaddafi har bedrevet, og jeg har lett.

 

Det er jo du som ikke kan noe om Libya her. Hva med Saudi-Arabia forresten? Hva syns du om dem? Og hvorfor har vi ikke avskaffet dette tyranniet? Kan det ha noe med at de meldte seg på Rotschild sin lek og solgte olje til England og USA?

 

Også regner jeg med at du ikke vet hva det vil si å opprette en sentralbank eller hva fravær av en sentralbank betyr. Les deg opp på dette.

Endret av Shrooms
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fem soldater drept i kamper i Libya

 

Minst fem soldater er drept etter at libyske spesialstyrker støtte sammen med det som omtales som «væpnede demonstranter» i Libyas nest største by Benghazi.

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/libya/artikkel.php?artid=10104433

 

Det er tydeligvis fortsatt et godt stykke fram til ro og fred i Libya. Noe annet burde man ikke vente heller når en befolkning har levd så lenge under en maktgal torturist, tyrann, despot og diktator som Muammar al-Gaddafi! Bare tenk på hvordan det gikk i Irak etter frigjøringen fra Saddam Hussein og Baathregimet...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Turistene skyr Libya som pesten

 

Libya strever økonomisk, over halvannet år etter revolusjonen. Turisme kunne ha gitt et sårt tiltrengt bidrag til økonomien. Men få turister lar seg lokke til de mange severdighetene.

 

To utlendinger rusler rundt og tar bilder av et gammelt romersk amfiteater i ruinbyen Sabratha nord i Libya. Noen libyske familier og en gruppe speidere er også å se.

 

Men noen trengsel er det ikke. Utlendingene er heller ikke turister, de er geologer som driver feltarbeid og som bruker fritiden til å se seg om i Sabratha, som står på UNESCOs liste over verdensarven.

 

Sabratha ble grunnlagt et halvt årtusen før Kristus av fønikerne, og kom senere under romersk styre.

 

Før revolusjonen i 2011, som førte til den libyske diktatoren Muammar Gaddafis fall, tiltrakk byen seg over 20.000 utenlandske turister hvert år.

 

– Turisme er et tegn på stabilitet, sier minister for turisme Ikram Abdulasam Bash Imam.

 

– Men vi må ha et svært høyt sikkerhetsnivå for at folk skal komme hit. Vi legger ikke skjul på at vi har noen problemer. Men dette er normalt etter en krig, tilføyer hun.

 

Ifølge myndighetene utgjør inntektene fra turismen i Libya i dag mindre enn 1 prosent av landets samlede nasjonalinntekt.

 

Minister Imam oppfordrer libyerne til å lære av andre land som er populære turistmål, og ser med optimisme på fremtiden.

 

– Dette landet er en blomst som er i ferd med å folde seg ut, sier hun.

 

http://e24.no/utenri...-libya/21095576

 

Dette var en trist nyhet. Etter krigen og frigjøringen trenger Libya alt som skal til for å bygge seg opp igjen, bla. penger. Men som turismeministeren sier er ikke dette uvanlig for et land som har vært i krig. Det skal mye tid til før folk våger å stole på stabiliteten igjen. Det er imidlertid hyggelig at hun ser så lyst på framtiden og sier at Libya er i ferd med å gå til det bedre.

 

Det er nettopp slike holdninger og beskjeder som viser at det var riktig å bistå opprørerne for å fjerne Muammar al-Gaddafi og hans regime! Og at det var riktig av oss å delta i koalisjonen!

Lenke til kommentar

Libyas statsminister endrer regjering etter drap

 

Libyas statsminister vil legge en ny regjeringskabal som følge av drapene i Benghazi som utløste voldelige protester i helgen.

 

Demonstrasjonene ble utløst av at en politisk aktivist og kritiker av Det muslimske brorskap i Libya, Abdelsalam al-Mosmary, fredag ble drept på vei ut av en moské. To representanter for militæret ble også drept i Benghazi fredag.

 

Lørdag angrep demonstranter Brorskapets kontorer, samt hovedkontoret til et liberalt parti som er alliert med Brorskapet i Benghazi øst i landet.

 

Libyas statsminister kunngjorde lørdag at han kommer til å gjøre endringer i regjeringen for å håndtere det han kaller en «presserende» situasjon i landet som følge av uroen etter drapene i Benghazi.

 

I Libya har det den siste tiden vært økende motstand mot Det muslimske brorskaps innflytelse i de nordafrikanske nabolandene Egypt og Tunisia. Den libyske regjeringen sliter fortsatt med å få kontroll over de mange væpnede gruppene som bidro til å felle Muammar Gaddafi i 2011.

 

- Vi er i ferd med å gjøre en omrokering i regjeringen, samt senke antallet departementer for å sikre bedre handlekraft i denne presserende situasjonen, sa statsminister Zeidan under en pressekonferanse lørdag kveld.

 

Han mener volden er utført av personer som ønsker å hindre fremgang for den libyske staten.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Libyas-statsminister-endrer-regjering-etter-drap-7265579.html

 

Det er tydelig at Libyas nye regjering tar fatt i sakene og vil at Libya skal bli et stabilt land. Godt å vite.

Lenke til kommentar

Her har dere et eksempel på ordentlig journalistikk, propagandaen servert via vestlige store medier er ikke annet en klipp, lim, og oversett, ingen har gjort jobben sin, er en forbanna skam. Og til dere som SKRIKER "diktator, terrorist!!!" , bør kanskje sette dere inn i hva demokrati egentlig er, ordets betydning samt hvordan det funkerer i praksis her i vesten. en godt planlagt illusjon skapt av meget store krefter innen informasjonen som blir vist på tv og de store aviser her til lands. Perception Management / Public Relations.

 

"The Gaddafi Mercenaries and the Division of Africa" - grunnlaget for de såkalte "gode bombene"

 

"Lies Behind Lies Behind the "Humanitarian War" in Libya" - dokumentert fakta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er poenget ditt? Libya ble jo fritt for diktatoren og terroristen Muammar al-Gaddafi og hans regime så vi oppnådde målet vårt. Det var en av tidenes, enkleste, raskeste og minst brutale krig. Vi har stor grunn til å juble!

 

den store løgnen vi får presentert fra våre styresmakter at han var en diktator og terrorist er lett å se hvis du klarer å filtrere gjennom all disinformasjon som finnes der ute.

her er et par kilder;

 

https://www.youtube.com/watch?v=8yzqCSwhFTE

 

 

"Political struggle that results in the victory of a candidate with, for example, 51 per cent of

the votes leads to a dictatorial governing body in the guise of a false democracy, since 49

per cent of the electorate is ruled by an instrument of government they did not vote for,

but which has been imposed upon them. Such is dictatorship. Besides, this political

conflict may produce a governing body that represents only a minority. For when votes

are distributed among several candidates, though one polls more than any other, the sum

of the votes received by those who received fewer votes might well constitute an

overwhelming majority."

 

http://rcmlibya.files.wordpress.com/2012/08/the-green-book.pdf

(går ikke å linke, rcmlibya.files.wordpress.com/2012/08/the-green-book.pdf <-)

 

direkte demokrati, tror dette er den egentlige årsaken til den internasjonale eliten måtte få bort gaddafi, til en hver pris.

 

 

18919 inlegg, på et forum eid av statelig media, nok propaganda eller?

 

sjekk ut artikkelen fra Bob Woodward i The Washington Post , 3 november 1985, hvis du finner den :)

Endret av erlendeg
Lenke til kommentar

Hva er poenget ditt? Libya ble jo fritt for diktatoren og terroristen Muammar al-Gaddafi og hans regime så vi oppnådde målet vårt. Det var en av tidenes, enkleste, raskeste og minst brutale krig. Vi har stor grunn til å juble!

 

Hvem bryr seg om Ghaddafi, når du har en hel infastruktur som du glemte å bytte ut?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...