Gå til innhold

Libyakrigen-kampen mot Gaddafi's regime

Anbefalte innlegg

Libya gjenåpner oljefelt
Libya gjenåpner to oljefelt som har vært stengt i flere måneder som følge av sabotasjeaksjoner og den spente sikkerhetssituasjonen i landet.

Ifølge en talsmann for det nasjonale oljeselskapet NOC, Mohamed al-Harairi, ble produksjonen ved Sarir- og Msala-feltet i det sørlige Libya startet opp igjen søndag.

http://www.nrk.no/norge/libya-gjenapner-oljefelt-1.11443371

Endelig gode nyheter. :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Videoannonse
Annonse

En veldig interessant artikkel i Washington Post, som blandt annet forteller at Pentagon ikke kjøpte Hillary Clintons krigshissing :

"Mrs. Clinton, now considering a run for president, was the moving force inside the Obama administration to encourage U.S. military intervention to unseat Gadhafi in Libya. (...)

The Times reported last week that U.S. intelligence did not support the story that Mrs. Clinton used to sell the war in Libya, mainly that there was an imminent danger of a genocide to be carried out by the Gadhafi regime. The intelligence community, in fact, had come to the opposite conclusion: that Gadhafi would not risk world outrage by killing civilians en masse even as he tried to crush the rebellion in his country.

The Times also reported that the Pentagon and a key Democrat so distrusted Mrs. Clinton’s decision-making on Libya that they opened their own secret diplomatic conversations with the Gadhafi regime, going around the State Department."

http://www.washingtontimes.com/news/2015/feb/1/hillary-clinton-libya-war-push-armed-benghazi-rebe/#ixzz3eUbJ77Th 

Endret av UglaSukk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...