Gå til innhold

Hvilke spill kunne dere tenke dere som film?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

helheimen heller. cs kan brenne. men om det skulle blitt film om det, her er manuset:

 

"working woman - the movie"

 

arnold schwartzenegger som hovedyrkeskvinne på counter laget, de skal prøve å unngå at terroristyrkeskvinnene sprenger noen kasser.

 

filmen starter, og arnold viser muskler. skjermen fylles av whining i noen minutter, deretter kommer det en 14åring som kaller seg "<{1337}>[-[-[k1llj00rm0tg4]-]-]" og dreper alle med desert eagle. deretter kommer det opp "kicked by console" på skjermen.

 

the end.

 

men fra spøk til halvor:

 

dark seed ville blitt en utrolig bra film med de rette folka bak kamera.

Lenke til kommentar

Jaja.. Vet at det faktisk er realitet, og at den ikke fikk verdens beste kritikker.. Men en ny Final Fantasy film, som bygde på feks VII'ern? Hadde blitt morsomt å se :) Vet ikke helt hvem som skulle spilt hovedrollene da.. Bare at han negern i Daredevil(han som spilte KingPin) kunne vært Barret :)

Lenke til kommentar
Jaja.. Vet at det faktisk er realitet, og at den ikke fikk verdens beste kritikker.. Men en ny Final Fantasy film, som bygde på feks VII'ern? Hadde blitt morsomt å se :) Vet ikke helt hvem som skulle spilt hovedrollene da.. Bare at han negern i Daredevil(han som spilte KingPin) kunne vært Barret :)

 

Tenkte også på en eller annen FF film, men (som nevnt om BG) ville storyen blitt alt for lang og innholdsrik. Haddde de derimot lagd det som en kvalitets fjernsynsserie alla 24 ;) Eller en animé som ville veie opp for den veldig skuffende Final Fantasy: Unlimited.. :)

Lenke til kommentar

Vi si FallOut ville hatt potensiale. Om ikke annet lage noe fra FallOut universet, med henntydnninger til Historien fra FallOut 1, 2 eller til og med Tactics.

Det ville gitt veldig løse tøyler for manus og du har alle elementene liggende klare for en fantastisk film. Tenk deg Army of Darkness i fremtiden!?! :D

Lenke til kommentar

Mmm, BloodRayne hummm =)

 

De fleste filmer fra spillunivers har vært totalt mislykkede da...men etter storslagne Resident Evil er det kanskje håp? Doom har jo lenge skulle blitt film, og for alt vi vet er det laget 20 doom filmer allerede men de er alle så horribelt dårlige at det ikke er vurdert for videosjappa engang...og Duke skulle jo bli film, men det kan jo ikke gå uten Kurt Russel som Duke (alternativt Bruce Cambell, men han får du nok aldri se i en 3drealms film =)

 

Valve shopper jo etter en film til HL også nå...men har dere noe tro på noe slikt da? Jeg mener, historien i HL er rimelig tynn hvis man sammenligner med andre filmer/bøker/historier, men gjorde seg svært bra som i spillsammenheng.

 

Er det noe jeg tror kunne gjort seg ekstremt bra som film er det mer sci-fi preget, som Fallout (mer post-apokalyptisk film! =) eller endog Deus Ex. Noen warcraft film hadde nok aldri blitt lignende LOTR, men heller som den fjollete "Dungeon's & Dragons" filmen...På den andre siden, Blizzard er jo de eneste her i vesten som kan måle seg med japsene når det kommer til CGI og film, så kanskje warcraft kunne bli den neste Final Fantasy =)

 

Men alt i alt er nok den gamle regelen med aldri å blande mediene god enda...det er ytterst få unntak der en god bok har blitt noe annet enn en middels film, en god film blitt et godt spill eller motsatt osv. Se bare siste eksempelet Enter the Matrix hvor stakkarslig trist det blir når filmfolk skal lage spill...(eller har et ubrukelig team bak seg for å realisere de 'store' ideene).

 

Cheers,

Ellusion

Lenke til kommentar
Jaja.. Vet at det faktisk er realitet, og at den ikke fikk verdens beste kritikker.. Men en ny Final Fantasy film, som bygde på feks VII'ern? Hadde blitt morsomt å se :) Vet ikke helt hvem som skulle spilt hovedrollene da.. Bare at han negern i Daredevil(han som spilte KingPin) kunne vært Barret :)

 

Tenkte også på en eller annen FF film, men (som nevnt om BG) ville storyen blitt alt for lang og innholdsrik. Haddde de derimot lagd det som en kvalitets fjernsynsserie alla 24 ;) Eller en animé som ville veie opp for den veldig skuffende Final Fantasy: Unlimited.. :)

 

FFU ja.. Auf.. Et sørgens kapitell.. Til og med FF-Crystals var bedre da altså.. FFU ble bare surr og rør.. Men,men Drog meg igjenom alle episodene, og til dens forsvar, så hadde den noen elegante effekter ;) (Deamon Gun transformasjonen ol)

Lenke til kommentar
Vi si FallOut ville hatt potensiale. Om ikke annet lage noe fra FallOut universet, med henntydnninger til Historien fra FallOut 1, 2 eller til og med Tactics.

Det ville gitt veldig løse tøyler for manus og du har alle elementene liggende klare for en fantastisk film. Tenk deg Army of Darkness i fremtiden!?! :D

 

i hear that! nå fikk du meg til å installere tactics igjen.

Lenke til kommentar
Mafia og GTA vice city, potensiale til en skikkelig mafiafilm begge to :smile:

 

Jeg synes det blir litt tullete å lage en film om spill som allerede har tatt veldig mye fra andre filmer. "En film basert på et spill basert på en film"...

 

Det er langt ifra sånn at et kult spill blir en kul film. Spill og film er to veldig forskjellige sjangre - spill trenger ikke ha så mye innhold og likevel være jævlig fete.

Lenke til kommentar

TETRIS THE MOVIE!!

THE RETURN OF THE PACMAN!!

 

Disse må bare bli lagd!! :woot:

 

men nå til den seriøse delen, hvis en av disse hadde blitt filmer så ville nok enormt mange tatt seg en tur på kino for å se den. få seg en good latter :lol::lol::lol:

 

C&C GENERALS....... hvis de lager den seriøs!

Lenke til kommentar
Jaja.. Vet at det faktisk er realitet, og at den ikke fikk verdens beste kritikker.. Men en ny Final Fantasy film, som bygde på feks VII'ern? Hadde blitt morsomt å se :) Vet ikke helt hvem som skulle spilt hovedrollene da.. Bare at han negern i Daredevil(han som spilte KingPin) kunne vært Barret :)

 

Tenkte også på en eller annen FF film, men (som nevnt om BG) ville storyen blitt alt for lang og innholdsrik. Haddde de derimot lagd det som en kvalitets fjernsynsserie alla 24 ;) Eller en animé som ville veie opp for den veldig skuffende Final Fantasy: Unlimited.. :)

 

FFU ja.. Auf.. Et sørgens kapitell.. Til og med FF-Crystals var bedre da altså.. FFU ble bare surr og rør.. Men,men Drog meg igjenom alle episodene, og til dens forsvar, så hadde den noen elegante effekter ;) (Deamon Gun transformasjonen ol)

 

oi? orket du å se hele? hehe, så bare de 5 første episodene elns :) gikk lei, og hoppet heller tilbake til spillene..

 

men, on-topic: en kingdom hearts tegnefilm/cgi ville vært konge :)

Lenke til kommentar

Soldier_448: Jeg husker tilbake med kos på filmer som Day of the Dead, Night of the Living Dead, Evil Dead, Bad Taste, og enda Nightmare on Elm Street og lignende (som gikk uklippet på en gammel kanal som het Premiere dengang, senere filmnet og så canal+) - det er sikkert et barndoms dogme der vi satt i mørket og hisset hverandre opp hvor 'ikke-skummelt' det var og hvor redde vi var for at evt. foreldre skulle komme å oppdage hva vi faktisk satt å så på =)

 

Men til poenget - Resident Evil filmen minte meg godt på gamle slike zombie og gørr filmer, men hadde i tilegg to ekstremt snertne damer jeg liker godt, og i tilegg litt skyting, god moderne action og enda litt sci-fi. Joa, jeg må nesten si storslagen var det rette ordet, og jeg gleder som en 10 åring til Resident Evil 2 =)

 

Cheers,

Ellusion

Lenke til kommentar
Mafia og GTA vice city, potensiale til en skikkelig mafiafilm begge to :smile:

 

Jeg synes det blir litt tullete å lage en film om spill som allerede har tatt veldig mye fra andre filmer. "En film basert på et spill basert på en film"...

 

Det er langt ifra sånn at et kult spill blir en kul film. Spill og film er to veldig forskjellige sjangre - spill trenger ikke ha så mye innhold og likevel være sinnsvakt fete.

 

Nei, men Mafia er allerede halvveis til en kul film, trenger bare noen "ekte" folk istedenfor de som var litt "trasig" animert...

 

Som sagt, Mafia KUNNE blitt kult, hvis det ble gjort ordentlig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...