Gå til innhold

PL: 19.03.2011 West Bromwich Albion v Arsenal, The Hawthorns


Xanman

Anbefalte innlegg

19.03.2011

West Bromwich Albion - Arsenal

Premier League

16:00 @ The Hawthorns

 

Arsenal+v+West+Bromwich+Albion+Carling+Cup+peuQySzkZO5l.jpg

 

West Brom news:

Graham Dorrans ser ut til å måtte stå over kampen da ankelskaden hans har forverret seg i løpet av den siste uken. Carlos Vela er utilgjengelig, da FA-reglene sier at han ikke har lov til å spille mot sin egen klubb. Youssouf Mulumbu er en annen hvilsom spiller etter at han har plukket opp en muskelskade mot Birmingham.

 

Forventet startoppstilling:

 

Scott Carson

Steven Reid - Abdoulaye Méïté - Jonas Olsson - Nicky Shorey

James Morrison - Somen Tchoyi - Paul Scharner - Chris Brunt - Jerome Thomas

Peter Odemwingie

 

-----------------------------------------

 

Arsenal news:

Arsenals benk vil sannsynligvis inneholde Jens Lehmann, som har returnert til Arsenal på en korttidskontrakt for å minimere skadekrisen mellom stengene. Johan Djourou må stå over etter å ha fått skulderen ut av ledd mot Manchester United forrige helg. Cesc Fábregas, Theo Walcott, Alex Song og Abou Diaby må også stå over, sammen med langtidsskadede Thomas Vermaelen, Wojciech Szczesny og Lukasz Fabianski. Midtbanekrisen kan føre til at Aaron Ramsey får sin første start siden skrekkskaden mot Stoke for et år siden.

 

Forventet startoppstilling:

 

Manuel Almunia

Bacary Sagna - Laurent Koscielny - Sebastién Squillaci - Gaël Clichy

Tomas Rosicky - Denílson - Jack Wilshere

Samir Nasri - Robin van Persie - Andrei Arshavin

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hør på dere selv. Det grenser til det latterlige. Irriterer meg over "greia" det har blitt, at Arsenalsupportere skal være overdrevet pessimistiske. Vi er ubeseiret i PL siden desember. Vi er ligaens beste bortelag. WBA har skadetrøbbel, og er i dårlig form. Dette tar vi lett.

Sier som jeg alltid sier: 1-4 :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hør på dere selv. Det grenser til det latterlige. Irriterer meg over "greia" det har blitt, at Arsenalsupportere skal være overdrevet pessimistiske. Vi er ubeseiret i PL siden desember. Vi er ligaens beste bortelag. WBA har skadetrøbbel, og er i dårlig form. Dette tar vi lett.

Sier som jeg alltid sier: 1-4 :)

 

WBA er et relativt godt hjemmelag. Arsenal stiller med PL dårligste keeper og stopperpar, en midtbane blottet for kreativitet og ca null selvtillit i laget generelt. Laget har ikke spilt en hel bra kamp siden de slo Chelsea. Av disse grunner tror jeg at Arsenal ikke tar full pot.

Lenke til kommentar

Vil tro at første del av Vestaas innlegg er ironisk, noe annet kan jeg rett og slett ikke skjønne.

 

Ellers er det vanskelig å si med Arsenal for tiden. Det er riktig at vi ikke har spilt særlig bra på en stund, men jeg håper inderlig at vi klarer å skrape sammen 3 poeng, bare for å ha det i lomma gjennom landslagspausen. Etter det er forhåpentligvis flere spillere tilbake fra skader.

Lenke til kommentar

Haha, det er så mye bullshit i det innlegget at jeg ikke vet hvor jeg skal starte.

 

Det må du gjerne synes. La oss se på påstandene mine:

 

"WBA er et relativt godt hjemmelag" - stikkordet her er relativt. De har tapt 4 hjemmekamper i år. City, Stoke, United og Blackburn. Ellers er det 5 seiere og 5 uavgjort. Greit nok, de er et "greit hjemmelag".

 

"Arsenal stiller med PL dårligste keeper og stopperpar" - Her skulle det kanskje stått "blant de dårligste". Almunia er vår 3.keeper. Greit, han hadde en god omgang mot Barca borte og var grei mot United. Ellers har han vært katastrofe. Squillaci og Koscielny har vært elendige sammen. Det kan du ikke nekte for. Denne sammensetningen er blant de dårligste i PL.

 

"en midtbane blottet for kreativitet" - Det jeg så mot United er det tristeste jeg har sett på lang, lang tid. Denilson - Diaby - Wilshere oser det ikke akkurat sjanser av. 3 defensive midtbanespillere. Diaby starter vel neppe i dag (skadet), men Denilson - Rosicky - Wilshere er muligens et lite steg opp?

 

"null selvtillit i laget generelt" - Å ryke ut av alt som er av cuper på 2 uker gjør nok noe med spillerne. Det har ikke akkurat sett ut som de har hatt tro på seg selv de siste ukene. Laget er også et helt annet uten Cesc.

 

"Laget har ikke spilt en hel bra kamp siden de slo Chelsea" - Greit, kan vel strekke meg til Birmingham borte 5 dager senere. Det er 2.5 måneder siden. Siden det har det vært begredelig. Barcelona hjemme var godt spill de siste 20 minuttene som aldri hadde skjedd om Gardiola ikke hadde gjort en taktisk bommert.

 

Igjen, du må gjerne mene hva du vil og det gjør jeg også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6

Grøsser når jeg ser den midtbanen. Ikke fordi den er dårlig, men den greier ikke skape noe særlig sammen med spissene. Det farligste vi kommer til i denne kampen er når Nasri prøver og drible seg gjennom 10 WBA spillere. Nei, jeg ser for meg en 0-0 kamp. Kanskje 1-0, men da må vi for fillen sette sjangsene vi får.

Lenke til kommentar

"WBA er et relativt godt hjemmelag" - stikkordet her er relativt. De har tapt 4 hjemmekamper i år. City, Stoke, United og Blackburn. Ellers er det 5 seiere og 5 uavgjort. Greit nok, de er et "greit hjemmelag".

De ligger på 16. plass på tabellen og 15. plass på hjemmetabellen. Vi topper bortetabellen.

 

"Arsenal stiller med PL dårligste keeper og stopperpar" - Her skulle det kanskje stått "blant de dårligste". Almunia er vår 3.keeper. Greit, han hadde en god omgang mot Barca borte og var grei mot United. Ellers har han vært katastrofe. Squillaci og Koscielny har vært elendige sammen. Det kan du ikke nekte for. Denne sammensetningen er blant de dårligste i PL.

Almunia har vist flere ganger at han spiller best når han er under press. Han hadde sin klart beste tid i Arsenal når han kjempet om plassen med Lehmann. Nå er tyskeren tilbake, og han må i tillegg vise at han er bedre enn Szczesny og Fabianski om han vil ha et håp om å vinne plassen tilbake. Prestasjonene hans i våre to siste kamper viser at han er skjerpet og klar for å gi alt for å overbevise Wenger.

 

"en midtbane blottet for kreativitet" - Det jeg så mot United er det tristeste jeg har sett på lang, lang tid. Denilson - Diaby - Wilshere oser det ikke akkurat sjanser av. 3 defensive midtbanespillere. Diaby starter vel neppe i dag (skadet), men Denilson - Rosicky - Wilshere er muligens et lite steg opp?

Det var ganske åpenbart at spillerne fortsatt var preget av Barca-kampen, både fysisk og mentalt. Nå har vi hatt en uke til å komme over nederlagene, og spillerne vet at PL er deres siste sjanse. Derfor kommer de til å gi absolutt alt i dag. Enten vi stiller med Rosicky-Denílson-Wilshere eller Nasri-Denílson-Wilshere (med Bendtner på høyrekant) har vi nok av kreativitet til å kunne slå WBA. Arshavin og van Persie er også kreative spillere som kan skape sjanser.

 

"null selvtillit i laget generelt" - Å ryke ut av alt som er av cuper på 2 uker gjør nok noe med spillerne. Det har ikke akkurat sett ut som de har hatt tro på seg selv de siste ukene. Laget er også et helt annet uten Cesc.

Som sagt, vi har hatt en hvileuke, og spillerne forstår at PL er deres siste håp. De forstår også at vi har en god sjanse til å vinne ligaen. Jeg er overbevist om at vi får se et annet lag i dag enn det vi så mot United. Når det gjelder Cesc, så har han hatt sin svakeste sesong for oss så langt, og jeg ser ikke på ham som et veldig stort tap. Nasri/Rosickt kan gjøre en solid jobb. Jeg har en følelse av at Cesc kommer svært sterkt tilbake etter skaden, men han har godt av en pause for å komme tilbake til sitt gamle nivå.

 

"Laget har ikke spilt en hel bra kamp siden de slo Chelsea" - Greit, kan vel strekke meg til Birmingham borte 5 dager senere. Det er 2.5 måneder siden. Siden det har det vært begredelig. Barcelona hjemme var godt spill de siste 20 minuttene som aldri hadde skjedd om Gardiola ikke hadde gjort en taktisk bommert.

Hva med 3-0 mot West Ham, 3-1 på Elland Road, 3-0 mot Wigan og 2-0 mot Wolves, for å nevne noen? Det sier sitt at vi er ubeseirede i ligaen siden Chelsea-kampen. At du ikke klarer å se det positive i en 2-1 seier mot Barca får for øvrig være ditt problem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"WBA er et relativt godt hjemmelag" - stikkordet her er relativt. De har tapt 4 hjemmekamper i år. City, Stoke, United og Blackburn. Ellers er det 5 seiere og 5 uavgjort. Greit nok, de er et "greit hjemmelag".

De ligger på 16. plass på tabellen og 15. plass på hjemmetabellen. Vi topper bortetabellen.

 

"Arsenal stiller med PL dårligste keeper og stopperpar" - Her skulle det kanskje stått "blant de dårligste". Almunia er vår 3.keeper. Greit, han hadde en god omgang mot Barca borte og var grei mot United. Ellers har han vært katastrofe. Squillaci og Koscielny har vært elendige sammen. Det kan du ikke nekte for. Denne sammensetningen er blant de dårligste i PL.

Almunia har vist flere ganger at han spiller best når han er under press. Han hadde sin klart beste tid i Arsenal når han kjempet om plassen med Lehmann. Nå er tyskeren tilbake, og han må i tillegg vise at han er bedre enn Szczesny og Fabianski om han vil ha et håp om å vinne plassen tilbake. Prestasjonene hans i våre to siste kamper viser at han er skjerpet og klar for å gi alt for å overbevise Wenger.

 

"en midtbane blottet for kreativitet" - Det jeg så mot United er det tristeste jeg har sett på lang, lang tid. Denilson - Diaby - Wilshere oser det ikke akkurat sjanser av. 3 defensive midtbanespillere. Diaby starter vel neppe i dag (skadet), men Denilson - Rosicky - Wilshere er muligens et lite steg opp?

Det var ganske åpenbart at spillerne fortsatt var preget av Barca-kampen, både fysisk og mentalt. Nå har vi hatt en uke til å komme over nederlagene, og spillerne vet at PL er deres siste sjanse. Derfor kommer de til å gi absolutt alt i dag. Enten vi stiller med Rosicky-Denílson-Wilshere eller Nasri-Denílson-Wilshere (med Bendtner på høyrekant) har vi nok av kreativitet til å kunne slå WBA. Arshavin og van Persie er også kreative spillere som kan skape sjanser.

 

"null selvtillit i laget generelt" - Å ryke ut av alt som er av cuper på 2 uker gjør nok noe med spillerne. Det har ikke akkurat sett ut som de har hatt tro på seg selv de siste ukene. Laget er også et helt annet uten Cesc.

Som sagt, vi har hatt en hvileuke, og spillerne forstår at PL er deres siste håp. De forstår også at vi har en god sjanse til å vinne ligaen. Jeg er overbevist om at vi får se et annet lag i dag enn det vi så mot United. Når det gjelder Cesc, så har han hatt sin svakeste sesong for oss så langt, og jeg ser ikke på ham som et veldig stort tap. Nasri/Rosickt kan gjøre en solid jobb. Jeg har en følelse av at Cesc kommer svært sterkt tilbake etter skaden, men han har godt av en pause for å komme tilbake til sitt gamle nivå.

 

"Laget har ikke spilt en hel bra kamp siden de slo Chelsea" - Greit, kan vel strekke meg til Birmingham borte 5 dager senere. Det er 2.5 måneder siden. Siden det har det vært begredelig. Barcelona hjemme var godt spill de siste 20 minuttene som aldri hadde skjedd om Gardiola ikke hadde gjort en taktisk bommert.

Hva med 3-0 mot West Ham, 3-1 på Elland Road, 3-0 mot Wigan og 2-0 mot Wolves, for å nevne noen? Det sier sitt at vi er ubeseirede i ligaen siden Chelsea-kampen. At du ikke klarer å se det positive i en 2-1 seier mot Barca får for øvrig være ditt problem.

 

Skal bare kommentere det siste du sier her. Mener du virkelig at det er bra å slå Leeds borte, Wigan og Wolves hjemme? For ikke å snakke om West Ham som ligger tredje sist på tabellen. Jeg vil si det er forventet å slå de lagene som ligger på 18. plass og nedover. 5-6 mål mot disse lagene hadde vært bra. Ser du forskjellen på bra og greit/forventet? Jeg tror vår definisjon av å spille bra er forskjellig.

 

Jeg har forøvrig aldri sagt at 2-1 seier mot Barca ikke er et bra resultat, men du må se forbi resultatet og se på spillet. Jeg snakker om å SPILLE bra, ikke få et bra RESULTAT. 1-0 hjemme mot Stoke er et bra RESULTAT (3 poeng), mens spillet var elendig.

Lenke til kommentar

I Premier League er 3-0 alltid et sterkt resultat, selv mot bunnlagene. Wolves har for eksempel slått Manchester City, Chelsea, Liverpool og United denne sesongen.

 

Dessuten er det helt greit om vi ikke spiller årets beste kamp i dag. Det viktigste er at vi får med oss tre poeng.

Lenke til kommentar

Innlegget mitt var en smule ironisk, ja. :p

 

For all del, blir en tøff kamp, men vi drar det i land. 1-2.

 

Har Benbjo noen gang har tippet seier på forhånd?

 

Ja, når jeg tror helt sikkert (mer enn 90%) på seier. Det er ikke så ofte, men hjemme mot lag som Wolves, West Ham osv tror jeg på seier.

 

Også de fleste hjemmekamper i CL tror jeg på seier.

 

I dag tror jeg forøvrig at sannsynligheten ser omtrent slik ut: 30-50-20, altså 30% WBA, 50% uavgjort og 20% Arsenalseier. Altså, om man skal sette penger, er det mye å hente på å sette penger på hjemmeseier.

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...