Gå til innhold

USA manipulerer Facebook


Anbefalte innlegg

"det er upassende å bruke teknologien mot amerikanere."

hmm.. amerikanere er jo ikke nok herpa i hue av militær og politisk propaganda som de får inn med morsmelka...

og nå vil amerikanerne begynne å spre sin fremmedhat propaganda over resten av verden...

håpløst.

ville heller brukt pengene dette koster på å få skolesystemet i usa på stell... nå for tiden er det bare en propaganda maskin der unge ikke lærer en dritt.. jeg så en statistikk for etpar år siden over hvilke land som hadde flest tenåringer som ikke kunne lese og skrive... usa var ganske høyt oppe på lista...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"det er upassende å bruke teknologien mot amerikanere."

hmm.. amerikanere er jo ikke nok herpa i hue av militær og politisk propaganda som de får inn med morsmelka...

og nå vil amerikanerne begynne å spre sin fremmedhat propaganda over resten av verden...

håpløst.

ville heller brukt pengene dette koster på å få skolesystemet i usa på stell... nå for tiden er det bare en propaganda maskin der unge ikke lærer en dritt.. jeg så en statistikk for etpar år siden over hvilke land som hadde flest tenåringer som ikke kunne lese og skrive... usa var ganske høyt oppe på lista...

USA har ifølge PISA-rankingen et greit snitt. USA ligger over snittet i OECD på leseferdigheter.

 

 

post-102474-0-73395500-1306238766_thumb.png

Skolen i USA har jeg ingen grunn for å tro at er dårlig. Jeg vil også tro at ytringsfriheten står sterkere i USA enn i Europa, her man får tilsnakk og nedsetting av karakter om man går imot velferdstatsutviklingen, de korrekte politiske ideologiene og synene som de venstrevendte lærerne ofte har, denne flotte 68'er generasjonen. Denne skolen som viser Michael Moore filmer, Al Gore's klima film uten å engang informere om kontroversene og andre anti-vestlige dokumentarer uten å backe opp med verken debatt eller annen informasjon. Jeg selv ble vist både Michael Moore og Al Gore sin film uten at lærerne prøvde å informere om debattene rundt dette, da dette var "sant". Dette var propaganda mener nå jeg.

 

 

USA har en enorm minoritetsbase, langt større en Europe selv om vi er på vei. Disse har ofte vanskeligheter med å prestere på skoler. Fjerner man disse både i Europa og USA, og ser på den innfødte delen av befolkningen, etnisk opprinnelig, som gir et tydelig tegn på skolekvaliteten uten sosiale problemer, så er USA helt i toppen.

 

So similar to my comparison of GDP levels, let us compare Americans with European ancestry (about 65% of the U.S population, and not some sort of elite) with Europeans in Europe. We remove Asians, Mexicans, African-Americans and other countries that are best compared to their home nations. In Europe, we remove immigrants.

 

The results are astonishing at least to me. Rather than being at the bottom of the class, United States students are 7th best out of 28, and far better than the average of Western European nations where they largely originate from.

 

Link:

 

http://super-economy...scores-usa.html

 

Noe som er verdt å merke seg er at asiater i hele USA utkonkurrerer sine etniske "brødre og søstre" i både Hong-Kong og Singapore. Asiatere i hele USA utkonkurrer den rikeste og beste byen i Kina, med unntak av Shanghai. Men ser du f. eks på kun New York mot Shangai så regner jeg med at New York ville vunnet der og. Igjen ser vi at det er etniske forskjeller i USA, noe vi er på god vei mot i Europa og skandinavia og. Bilde:

 

post-102474-0-40930900-1306239518_thumb.jpg

Dog studiekulturen i disse landene er ekstreme, og all personlighet forsvinner ofte da de ikke har sosial omgang mer enn et par timer i uken. Jeg er selv utenlandsstudent og har venner fra Kina og Hong-Kong og de er alle enige om total mangel på barndom og oppvekst, så dit vil vi nok ikke med det første.

 

http://nces.ed.gov/p...011/2011004.pdf Side 29.

 

Samme problemer med etnisk utenlandske i Danmark, iNorge, og garantert i Sverige, men der er det vanskelig å finne stoff da dette er et kjempetabu. Finner man for f. eks Frankrike så vil du nok se større forskjeller enn USA vil jeg tro. Problemer med enisitetsproblemer i minoritet finner du i alle vestlige land, ingen har til nå funnet ut hvordan man løser dette. USA har en større etnisk minoritet, derfor blir problene vanskeligere og slår større ut på PISA-rankingen, som senker snittet kontra Europa og andre nasjoner.

 

Håper du ser at din kommentar var litt kjapp på avtrekkeren, og kanskje at skolen i USA er god den og?

Endret av cFc
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
– Ingen av diskusjonene kommer til å pågå på engelsk språk, fordi vi mener det er upassende å bruke teknologien mot amerikanere.

 

 

Hvis det er upassende å å få brukt en teknologi mot seg selv, er det upassende å bruke den selv også. End of discussion. Her er det smurt på så tykt med dobbeltmoral at jeg ikke skjønner han klarer å holde luftveiene åpne etter å ha uttalt noe sånt.

Lenke til kommentar

 

Fjerner man disse både i Europa og USA, og ser på den innfødte delen av befolkningen, etnisk opprinnelig, som gir et tydelig tegn på skolekvaliteten uten sosiale problemer, så er USA helt i toppen.

 

 

Vet du virkelig hva du sier her? Etniske amerikanere lærer ikke engang sitt eget språk på skolen. Antar du mener amerikanere med vesteuropeisk bakgrunn. Forøvrig kutter du bort en høy andel av offentlige skoler med dine unaturlige begrensninger, ser ut til at du fokuserer på upper middle class +.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Om du med etnisk-amerikanere mener "indianere" så går de som regel i skole på reservater eller egne sentre for innfødte hvor de lærer både språk og kultur. Unntaket er de som flytter ut av reservatene av en eller annen grunn. Men det blir jo som å sammenligne samer som bor i Oslo. De lærer heller ikke samisk på vanlige skoler.

 

Har selv bodd i USA og gått på skole der. Det er sikkert veldig forskjellig fra stat til stat, men jeg opplevde at folk flest der har stor og ærbødig respekt for de innfødte og deres kultur. Det er som om det hviler en slags kollektiv skam over fortiden hvor "indianere" ble drevet på flukt, utnyttet og myrdet.

 

PS.: Hadde ikke gjort meg noe om vi byttet ut nynorsk og lærte litt samisk istedet.

Endret av TDZGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...