Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

BSOD 0*00000124 når jeg spiller BFBC2.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sjekket minidump filene selv :p leste en tråd om det. I noe av det sto følgende:

 

BUGCHECK_STR: 0x124_GenuineIntel

 

CUSTOMER_CRASH_COUNT: 1

 

DEFAULT_BUCKET_ID: VISTA_DRIVER_FAULT

 

PROCESS_NAME: PnkBstrB.exe

 

 

Så vill tro det er Punkbuster som fucker opp og ikke lydkort ? Pga sto også på BC2 forum at mange med andre lydkort enn realtek også får samme feil.

 

Ja der var det den som gjorde det. Har du noen nye filer forresten? Brukte du windbg for å finne ut av de der? :)

Lenke til kommentar

Prøve noe interessant her. Jeg har et Creative "et eller annet" gaming-headset som jeg antar har et slags innebygget lydkort. Dvs. at jeg uasnett får lyd i det hvis jeg deaktiverer lydkortet på HK.

 

Jeg deaktiverte det integrerte lydkortet i BIOS og vips, 1.5 time uten kræsj. Eller 2.5 runde team-deathmatch 150 kills Isla Inocentes :) Alt var dønn stabilt i motsetning til maks 20min før deaktiverings-forsøket.

 

Prøvde først å deaktivere i enhetsbehandling uten suksess.

Lenke til kommentar

Tror feil er funnet hos meg :D Ingen BSOD så langt iallefall ;) Punkbuster som kan for det. Reagerer på en eller annen måte med Easytune (uansett om jeg ikke har overklokket). Prøv og avinstallere eventuelle Overklokkeprogrammer som følger med hovedkortet !:) Har spilt i ca 1 time, bruker vanligvis og komme BSOD etter 20-40 min ;)

Lenke til kommentar

Sjekket minidump filene selv :p leste en tråd om det. I noe av det sto følgende:

 

BUGCHECK_STR: 0x124_GenuineIntel

 

CUSTOMER_CRASH_COUNT: 1

 

DEFAULT_BUCKET_ID: VISTA_DRIVER_FAULT

 

PROCESS_NAME: PnkBstrB.exe

 

 

Så vill tro det er Punkbuster som fucker opp og ikke lydkort ? Pga sto også på BC2 forum at mange med andre lydkort enn realtek også får samme feil.

 

Ja der var det den som gjorde det. Har du noen nye filer forresten? Brukte du windbg for å finne ut av de der? :)

 

Her står det om Windbg ;)

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=919442

 

Skal spille i noen timer imorgen for og forsikre meg at det fungerer bra nå, men er lei etter 12 timers jobb så skall finne senga!

Lenke til kommentar

Nå er jeg ikke helt sikker på hva som har skjedd, men det ser ut til at problemet er borte? (Bank i bordet!) Installerte de nyeste driverne til Realtek-kortet fra realtek.com og spilte i godt og vel en time uten noe som helst krøll. Dette var vel også på Punkbuster-servere. Får håpe det varer.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Trådstarter ser du har Gigabyte HK har du EasyTune6 installert på pc'en din ? Hvis du har sa slett dritten, det fucker vist opp bc2, funka også for en kompis jeg har, han sleit også med bluescreens i en splitter ny pc.. Avinstallerte ET6 og da funket spillet helt konge!

Endret av kaasa92
Lenke til kommentar

Jeg har Afterburner innstallert. Kanskje det er samma bug som oppstår med det?

 

Mange som tror det har en sammenheng med Realteks onboard audio. Du kan jo prøve å deaktivere lydkortet i BIOS for å se om det hjelper. Nå er det jo liten vits i å spille uten lyd, men det kan hjelpe deg med å identifisere kilden.

 

Glem det. Du har jo dedikert lydkort :)

Endret av Komakino
Lenke til kommentar

Det er faktisk Afterburner som kødder det til. Deaktivert opplever jeg ingen crash.

 

I denne tråden hos Hardocp er det andre også som har samme problem. :(

 

Oppdatert:

Fant dette svaret på guru3d:

The crashes in BFBC2 are caused by the next bug in memory scanner of the latest PunkBuster update released by EvenBalance on 9.3.2011. The flaw in scanner resulting in accessing hardware mapped memory is causing hardware to hang in conjunction with wide range of hardware monitoring applications including Gigabyte EasyTune 6, Sapphire Trixx, Techpowerup GPU-Z, MSI Afterburner and many other. So contact EA/EvenBalance and force them to fix their bugged anticheat system.

Endret av Buzz76
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er faktisk Afterburner som kødder det til. Deaktivert opplever jeg ingen crash.

 

I denne tråden hos Hardocp er det andre også som har samme problem. :(

 

Oppdatert:

Fant dette svaret på guru3d:

The crashes in BFBC2 are caused by the next bug in memory scanner of the latest PunkBuster update released by EvenBalance on 9.3.2011. The flaw in scanner resulting in accessing hardware mapped memory is causing hardware to hang in conjunction with wide range of hardware monitoring applications including Gigabyte EasyTune 6, Sapphire Trixx, Techpowerup GPU-Z, MSI Afterburner and many other. So contact EA/EvenBalance and force them to fix their bugged anticheat system.

 

TUSEN TAKK! Så utrolig glad akkurat nå! Hadde nøyaktig sammeproblem som trådstarter her. Helt ny maskin, åpnet en flaske vin og skulle spille BC2. Så gikk det i stå etter 10-15min. Først bluescreen også over til freeze.

 

Så kommer jeg inn på dette geniale forumet. Ser etter lignende problemer, finner denna tråden, slår av alt av GPU-Z, Realtemp, CPU-Z etc. Spiller flere timer helt fint uten et hint av problemer.

 

Buzz76. Tusen hjertelig takk for den linken :thumbup:

 

Mvh

tetro

Lenke til kommentar

Bare hyggelig :)

 

Fått svar fra både EA og Evenbalance angående saken.

 

EA ser ikke ut til å se "problemet" og akter tydeligvis ikke å gjøre noe.

 

Evenbelance "are looking into this issue" og sier videre at man foreløpig bare må deaktivere slike programmer eller la være å spille på punkbuster enablede servere.

 

Håper dem får ut fingern snart :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...