Gå til innhold

Lei stronglift, nytt treningsprogram?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har trent Stronglifts en stund nå og har hatt bra fremgang. Har gått opp 10kg har gått fra og nesten ikke kunne løfte stanga i knebøy til 60kg. Men jeg begynner å bli veldig lei dette programmet. Gleder meg ikke til trening lenger, så jeg leker med tanken på å bytte program. Jeg vil ha et program som er bra for volum og som jeg kan trene 3 ganger i uken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å kjøre samme program, men med andre øvelser. F.eks. bytte ut inverted rows med ståande roing eller sittande kabel-roing, og knebøy med frontbøy.

 

Men kjør uansett programmet fult ut før du bytter, dersom du byrjar på eit nytt program bør du deloade og byrje på nytt. Dersom du byttar for tidleg vil du dermed gå glipp av mykje progresjon.

Lenke til kommentar

Er det ikke det faktum at du blir større og sterkere som skal være motivasjonen da? Og til det bør jo stronglifts være ypperlig. Ettersom du bøyer 60 kg synes jeg du skal fortsette. Du har hatt en meget fin fremgang, men jeg tviler på at du har melket programmet for alt det er verdt.

 

Men uansett hva du gjør:

Fortsett med knebøy. Det er den ultimate øvelsen.

Fortsett med baseøvelser. Du vil bli stor å sterk. Dette er raskeste veien til målet.

Fortsett å øke HVER trening. Enten en ekstra rep, 1kg eller 2.5kg.

Fortsett å spise mye. Cal-overskudd er nøkkelen til suksess.

Fortsett å ha fokus på teknikk. Du blir ikke sterkere av å være skadet.

Fortsett med et lavt/medium antall repetisjoner. (3-7) Enklere å øke hver trening.

IKKE rot deg bort i tonnevis med biceps og triceps øvelser.

IKKE skift program hver måned. En fin regel er å ikke skifte program før du stagnerer. (Her har du ikke lykkes, ettersom du bytter fra stronglifts mens det fortsatt har masse potensial)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...