Gå til innhold

ASP.NET gjør opprør på servern min!


Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har et lite problem med ASP.NET på min Windows 2003 Server. Får det ikke til å funke... Hver gang jeg prøver å lese ei .aspx fil som ligger på serveren får jeg en eller annen feilmelding som klager over at noe er feil med koden i filen, noe som er totalt vas og vrøvl ettersom koden er kopiert direkte fra ei lærebok om ASP.NET (Sams, Teach Yourself ASP.NET), og jeg har sett over minst 100 ganger at den stemmer overens med koden i boken.

 

Her er koden:

<%@ Page Language="VB" %>

 

<script runat="server">

sub Page_Load(obj as object, e as eventargs)

lblMessage.Text = "Welcome to ASP.NET!"

end sub

</script>

 

<html><body>

<script runat="server">

</body></html>

 

Og her er feilmeldingen:

Parser Error Message: Unexpected end of file looking for </script> tag.

 

Source Error:

 

 

Line 8:

Line 9: <html><body>

Line 10: <script runat="server">

Line 11: </body></html>

 

Jeg trodde at ASP.NET skulle gå på skinner av seg selv ettersom det var installert default, men det kan være jeg har oversett noe som må konfigureres.

 

(ASP.NET er satt til 'Allowed' under 'Web Service Extensions')

 

Noen som kan si meg hvordan jeg skal få asp.net til å funke? Takker

 

-------------------------------------------------------------------------------

!!!EDIT:

 

Jeg undersøkte litt nærmere og fant ut at læreboka inneholdt en typo. Jeg vil derfor innformere alle som har/skal kjøpe boka "Sams Teach Yourself ASP.NET på 21 dager" om at den riktige koden kan lastes ned fra www.samspublishing.com inntil Sams Publishing og IDG Books har ordnet opp i problemet. Jeg har selv kontaktet dem angående dette. Ellers vil jeg si at boka er bra for absolutte nybegynnere som ikke har noen tidligere erfaring med programering.

 

...Og herved vil jeg belønne meg selv med en seigmann for å ha kommet til bunns i dette

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...