Gå til innhold

Utdanne meg til å bli spillutvikler!


Zhensic

Anbefalte innlegg

Hei jeg går i 9 klasse og har begynt å tenke på hvilken skole og hvilken jobb jeg har tenkt å satse på videre i livet.

Jeg har alltid hatt en engasjert interresse for alt som har med data, spill og tegning, så jeg har funnet ut at jeg vil blir spillutvikler, eller noe som har med spill og data å gjøre. Jeg lurer på hvilke skoler man søker på for dette og hvilket snitt som er greit å ha? Jeg hadde 4,9 i snitt til jul vil det være ok? Hvor lang utdannelse vil jeg trenge å ta? Hvordan er det med å søke jobb?

 

på forhånd takk

 

-Thomas-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er få jobber innen spillutvikling, så om du utdanner deg mot å bli spillutvikler, så er det veldig stor sjangse for at du blir en AutoCAD-utvikler eller CGI-artist for et oljefirma eller lignende.

 

Går du vanlig allmennfag, så er du på rette linjen til å ta utdanning innen programmering eller spill-programmering.

 

Edit: Ikke minst burde du vite hva du roter deg opp i. Spill-programmering eller animering er slettes ingen dans på roser. Det er tung arbeid, og du må være meget flink i det du driver med, og ENDA flinkere om du skal få deg jobb hos Funcom eller lignende.

 

 

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Det er ikke få jobber som spillutvikler, det er feil å si. Spillbransjen er den største underholdningsbransjen i verden og det finnes latterlig mange bedrifter der ute. Det jeg kan si meg enig i er at det er vanskelig å få drømmejobben her i Norge. Satser du på å bli spillutvikler må du være åpen for å måtte flytte utenlands.

 

NITH har utdanning for Spillprogrammerere, 3D Modellering og Spilldesign. All linjene er krevende på hver sin måte. Lykke til videre!

Lenke til kommentar

Det er ikke få jobber som spillutvikler, det er feil å si. Spillbransjen er den største underholdningsbransjen i verden og det finnes latterlig mange bedrifter der ute. Det jeg kan si meg enig i er at det er vanskelig å få drømmejobben her i Norge. Satser du på å bli spillutvikler må du være åpen for å måtte flytte utenlands.

 

NITH har utdanning for Spillprogrammerere, 3D Modellering og Spilldesign. All linjene er krevende på hver sin måte. Lykke til videre!

 

Nåja. Spillbransje er for det første alt fra mobilspill til PS3-spill, og du kan tenke deg hvor mange det er av slike spill-selskap som jeg tror TS tenker på. Selv om TS flytter til utlandet så vil det fortsatt være vanskelig å finne seg en jobb i store spill-studio.

 

Å jobbe i underholdnings-industrien krever talent, ikke bare utdanning. Spillbransjen er mye som Hollywood, det er mye penger, men mye går til få, og det krever talent for å kunne jobbe for dem.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...