Gå til innhold

Gadd ikke lever skattekort.


Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg trekkes 50% i skatt hver gang jeg får lønning. På jobben min tjener jeg mye mindre enn 40000 i året(litt under dette som er grensen ikke sant?)

 

Jeg lurer på om jeg mister disse pengene for godt, eller om jeg får de tilbake?

 

Ungdom skal jo kunne tjene opp til 40k ca. uten å betale skatt.

 

Mvh

Markus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

noen som vet hvordan det er med to jobber og ett skattekort?

 

Skattekortet har tre deler. En av delene skal du ha selv, en annen skal du gi til primærarbeidsgiver, og den tredje skal gis til biarbeidsgiver. Og det står til og med skrevet på hver enkelt del hva som skal hvor.

Endret av cricket
Lenke til kommentar

noen som vet hvordan det er med to jobber og ett skattekort?

 

Skattekortet har tre deler. En av delene skal du ha selv, en annen skal du gi til primærarbeidsgiver, og den tredje skal gis til biarbeidsgiver. Og det står til og med skrevet på hver enkelt del hva som skal hvor.

 

Synes jeg bare fikk 2 deler, en del som det stod leveres til arbeidsgiver, og en annen del som det klart sto "funkerer ikke som skattekort". Mulig jeg må sjekke igjen.

Lenke til kommentar

noen som vet hvordan det er med to jobber og ett skattekort?

 

Skattekortet har tre deler. En av delene skal du ha selv, en annen skal du gi til primærarbeidsgiver, og den tredje skal gis til biarbeidsgiver. Og det står til og med skrevet på hver enkelt del hva som skal hvor.

 

Synes jeg bare fikk 2 deler, en del som det stod leveres til arbeidsgiver, og en annen del som det klart sto "funkerer ikke som skattekort". Mulig jeg må sjekke igjen.

 

Hvis det er skatteFRIkort du snakker om, så kan nok det stemme, ja.

Lenke til kommentar

Jeg blir stadig imponert over hvor sløve dagens unger er. Gidder stort sett ingen ting.

 

Og til deg giddaløse trådstarter. Du får pengene tilbake neste år. Nå har de jo også gjort det frivillig å levere selvangivelsen, noe som sikkert er midt i blinken for de unge latsabbene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg blir stadig imponert over hvor sløve dagens unger er. Gidder stort sett ingen ting.

 

Hvis TS leverer frikort får han tilbake det som er trukket på neste lønning. (Med mindre de har endret det siden jeg glemte å levere frikort før i mars for ca 15 år siden. Så det er ikke bare dagens ungdom som er late..)

 

Tror ikke arbeidsgiver kan gjøre dette, det vil da bli feil når rest-skatten skal bli tilbakebetalt. Man må rett og slett bare vente til neste år for å få dem tilbake.. (tror jeg)

Lenke til kommentar

Jeg blir stadig imponert over hvor sløve dagens unger er. Gidder stort sett ingen ting.

 

Og til deg giddaløse trådstarter. Du får pengene tilbake neste år. Nå har de jo også gjort det frivillig å levere selvangivelsen, noe som sikkert er midt i blinken for de unge latsabbene.

Litt rart at TS i det hele tatt gidder å jobbe, når ha ikke engang gidder å levere skattekort...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg blir stadig imponert over hvor sløve dagens unger er. Gidder stort sett ingen ting.

 

Og til deg giddaløse trådstarter. Du får pengene tilbake neste år. Nå har de jo også gjort det frivillig å levere selvangivelsen, noe som sikkert er midt i blinken for de unge latsabbene.

Litt rart at TS i det hele tatt gidder å jobbe, når ha ikke engang gidder å levere skattekort...

 

Trenger jo penger til røyk og drikke sånn han kan være like kul som de andre i klassen :)

Lenke til kommentar

 

Tror ikke arbeidsgiver kan gjøre dette, det vil da bli feil når rest-skatten skal bli tilbakebetalt. Man må rett og slett bare vente til neste år for å få dem tilbake.. (tror jeg)

 

Med forbehold om at det er endret de siste femten årene: Jeg leverte frikort i mars og fikk da utbetalt det jeg hadde blitt trukket i skatt i januar og februar. NB: Dette gjelder bare ved innlevering av frikort, hvis du leverer et skattekort hvor det skal trekkes noe får du som du skriver pengene neste sommer.

Lenke til kommentar

 

Tror ikke arbeidsgiver kan gjøre dette, det vil da bli feil når rest-skatten skal bli tilbakebetalt. Man må rett og slett bare vente til neste år for å få dem tilbake.. (tror jeg)

 

Med forbehold om at det er endret de siste femten årene: Jeg leverte frikort i mars og fikk da utbetalt det jeg hadde blitt trukket i skatt i januar og februar. NB: Dette gjelder bare ved innlevering av frikort, hvis du leverer et skattekort hvor det skal trekkes noe får du som du skriver pengene neste sommer.

 

Fikk ikke med meg at du snakket om frikost, jeg svarte for vanlig skattekort :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...