Gå til innhold

[Løst] Disablet lydkort - får ikke re-enablet - Windows 7


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg satt og tuklet med lydkortet på hovedkortet mitt på kontrollpanel, da jeg gjerne ville ha 5.1 lyd i spill ( er koblet til en Reciever med Optisk ut).

Har googlet og skjønt at man visst må bruke analog(?) - men problemet mitt er:

 

jeg gikk inn på device manager og disablet lydkortet (realtek alc1200) - og nå finner jeg det ikke der så jeg kan velge "enable" igjen?

Det mest fornuftige Win7 forteller meg er at det ikke er koblet til høyttalere i utgangen ( altså ikke den optiske - som virker å være forsvunnet!)

 

HJELP hvordan får jeg dette tilbake til sånn det var? :):(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk, skal prøve i morgen - er på vei ut av døra nå.

Må vel evt. laste ned driver fra hjemmesiden til realtek da? Prøvde å høyreklikke på lydkort i device manager og update driver - da sier windows at driveren er up to date.

Og ser som sagt ikke den optiske utgangen, ganske sikker på at jeg ikke tok uninstall.

 

Prøver i morgen!

Lenke til kommentar

Ah, du må installere software til lydkortet for å benytte optisk muligheter. Den Windows driveren er svært begrenset.

 

Så straks du har installert Realtek sitt, vil du få et helt annet icon i nedersthøyre hjørne av windows. Så vil du ha masse mer muligheter og avanserte funksjoner.

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke brukte min egen hjerne og kom på det selv.. men takk for hjelpen! :) Gikk inn på ASUS sine sider (mitt hovedkort er Asus P6T)og lastet ned driver- og nå er det lyd igjen! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...