Gå til innhold

Delte mapper, lokalt.. Problem!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har bl.a. 2 maskiner på samme nettverk, en stasjonær med alt stasj og en laptop, den stasjonære er koblet med kabel og laptop på trådløst. Begge er kobla opptil kun en og samme router. Begge maskinene har Windows 7, samme workgroup og slikt.

 

Jeg har prøvd å dele mapper/harddisk fra stasjonær, men da jeg prøver å få kontakt med laptop så får jeg bare denne feilmeldingen:

 

205dr9d.png

 

Noen som har forslag til hva som er en eventuell løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du samme brukernavn / passord på maskinene? Hvis ikke må du velge dette, eksempelvis via egenskaper. Har ikke en windows-pc i nærheten, så jeg kan ikke sjekke akkurat nå, men jeg vil tippe at den brukeren du kobler til med ikke har verken lese eller annen tilgang til mappen/dataen...

Lenke til kommentar

Heisann,

 

Det begynner å bli en stund siden jeg gjorde noe slikt, men jeg mener at man må ha passord på

den maskinen du deler ut mappen med for at dette skal fungere (Hvertfall slik det er med remote desktop)

 

En annen ting du kan prøve er å akksessere via IP-en til maskinen som deler ut, eks: \\10.0.0.5\

 

Noe som kanskje er lettere er å gå inn på Datamaskin --> Nettverk og se om du kan koble til derfra

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...