Gå til innhold

Den store Dragon Age 2 tråden!


  

19 stemmer

  1. 1. Innfridde Dragon Age 2 til forventingene?

    • Ja, et utrolig bra spill!
      10
    • Helt greit
      6
    • Nei...
      3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje noen kan hjelpe meg med et lite problem;

 

 

Jeg er på questen hvor du først møter Isabela. Jeg har tatt hånd om de folka som overfalt oss, og skal nå inn i the Chantry for å snakke med en. Det eneste er at jeg ikke kommer meg inn. Jeg får ikke klikket på døra, liksom. Questpila peker dit, men jeg kommer ikke inn. Jeg kommer meg inn om dagen, men questen skal gjøres om natta. Hjelp?

 

Edit: Dette er visst et kjent problem som har med å gjøre at jeg plukket opp brevet før Isabella begynner å snakke etter at du har tatt hånd om overfallerne. Ingen løsning :/

 

Endret av Emoel
Lenke til kommentar

Jeg liker spillet veldig godt, men enig i at det er kjipt med gjenbruk av områder. I tillegg irriterer det meg litt at man ikke kan utstyre de andre karakterene med hjelm, hansker, o.l.

 

Normal vanskelighetsgrad i DA2 virker lettere enn normal i DA:O, men mulig ting blir vanskeligere og krever mer taktikk utover i spillet.

Lenke til kommentar

Skuffet over at spillet var så ensforming.

Brukte ca 25timer på å runde spillet, noe som er alt for lite for et rpg.

Fise rundt i en by i 7år, å se samme dungeons om og om igjen.

Kun Isabelle var litt intersang. Avaline et moralsk pms monster og en emo-bror.

Ingen var i nærheten av companions ifra DA:O.

 

Mange bugs også, i tillegg virket det ikke som noen av valgene jeg gjorde hadde noe betydning.

Måtte drepe alle uansett. Kan ikke forstå hvordan spillet kunne få så høye karakterer..

 

Dette bildet er litt morsomt..

 

bezoe.png

 

Endret av Vek
Lenke til kommentar

Likte spillet men ble mektig lei av Kirkwall, MER deep roads takk! Bortsett fra Qunari var det jo bare mennesker det nesten handla om, dverger og Dhalish var jo bare der for å pynte på histprien. sku gjerne dratt til Orzammar eller Kal-Sharok men neida.. alt føltes mindre episk. Men digger fightinga.

Det jeg ikke likte var att broren eller søstra di døde pga classen du velger. Spilte først som rogue og likte ho Søstra Bethany veldi godt.. men Carver er en feig sutrekopp i store deler av spillet og jeg skulle gjerne latt han bli Ogre snacks hvis jeg kunne velge! Men companionene har generelt blitt mindre dype og intresange. Kan ikke slå av en halvtime ved å spørre ut folka dine om historier som du kunne før med Morrigan og Alistair. Alle samtalene er quest baserte og veldi lite valgfrie. Så spillet er helt greit for min del.

 

Og støtter skuffelsen over å ikke kunne bytte rustning på companions.. :( hva for noe dritt er det? Greit nok att de har spesialklær men de kunne hvertfall hatt flere utgaver som vi kunne finne og ikke bare usynlig oppgraderinger. Og savner rustninger som Legion of Dead og andre som man kunne bruke resten av spillet når man endelig klarte å skaffe seg dem.. her må man bytte for å overleve man kan ikke velge mellom flere gode :/

Dette var alt det negative da, er mye positivt men orker ikke skrive det ned

Lenke til kommentar

Jeg brukte litt over 30 timer på å spille gjennom DA2, og jeg må si at jeg likte spillet veldig godt (har allerede startet min andre karakter). Jeg forstår kritikken spillet har fått, og er enig med en del av den. Spillet ER forenklet, mer strømlinjeformet og mer action-preget enn Origins. Det har også en helt annen type historie, men for meg var historien et friskt pust. Så og si alle RPGs har en episk historie hvor du skal redde verden. Ingenting galt i det, men da var det forfriskende med et annet fokus for en gang skyld. Så jeg storkoste meg med spillet, selv om jeg selvsagt ser svakhetene.

Lenke til kommentar

livseliksirer og sårkurer

Hah :p

 

Jeg digga spillet, jeg. Runda det på 27 timer, og det er ikke "altfor kort til RPG å være", selv om det ikke er det lengste heller (jeg har 300t + på Final Fantasy X). Det var masse content. Veldig kult Spec-system. Masse spennende som skjedde, og et intrikat plott. Overraskelser. "OH SHI-"-øyeblikk. Fet musikk.

 

Klart det er mer strømlinjeformet, men jeg brukte ALDRI herbalism i DA:O. Spill kan bli for "tunge" også. Jeg vil absolutt anbefale spillet, uten at dette betyr at jeg synes det er det beste spillet i verden.

 

Noen punkter:

- Gjenbruk av "Dungeons". De kunne tatt seg bryet med å designe unike dungeons, MEN det betydde ærlig talt ikke så mye for meg. Jeg klarte fint å leve meg inn i det

- Kjipe figurer. Jeg klarte ikke å bygge et fullt lag med bare folk jeg likte, og det var sykt mange lame whiners (men verden er jo full av disse? :p )MEN Varric var jo jævla fet.

- Litt uengasjerende dialog av hovedkarakteren av og til.

Lenke til kommentar

Herbalism og trap-making var en stor del av Dragon Age. At de tok bort de betyr bare at de gjør det mer mainstream for mer penger, å ha det med i spillet skremmer kun bort de som ikke spiller rpg eller spill så mye, så Bioware ville hale inn de også. Helt utrolig.

Lenke til kommentar

Se ikke noen grunn til att det skulle være noe problem.. demoen funka hvertfall fint.

Jeg trur ikke trap making og herbalism var det folk savna med med DA2, det er hvertfall første gang jeg har lest om det :p men overraska meg att de fjerne traps totalt.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med å kjøpe og laste ned fra steam? Like knirkefritt som vanlig?

Ingen problemer her. Har du tilgang til f. eks. The Black Emporium så må det lastes ned og installeres ved siden av, det kommer ikke via Steam. Sjekk Bioware sine sider hvor du låser opp ymse DLC.

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...